روز دهم المپیک پاریس؛ چین دوباره در صدر!

روز دهم المپیک فرانسه هم به پایان رسید. روزی پر از التهاب، استرس و جذابیت که در نهایت هم با یک رکورد شکنی بسیار خاص و بسیار به یاد ماندنی در ذهن‌ها ماندگار شد.

کاروان المپیک ایران در روز دهم دو نماینده در کشتی فرنگی داشت که در مجموع مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده علی‌رغم عملکرد خوبشان در بازی نخست، به سختی برابر رقبای چغر و بد بدن خود شکست خوردند و حالا در روز یازدهم برای شانس مجدد اقدام خواهند کرد.

پرونده بسکتبال سه نفره در این روز بسته شد و همچنین قایقرانی کایاک و ژیمناستیک نمایشی هم خاتمه پیدا کرد ولی در اتفاقات مهم روز دهم، پس از کامبک ایتالیا برابر ژاپن و کامبک فرانسه مقابل آلمان، تنها رکوردشکنی و اراده آهنین آرماندو دوپلانتیس سوئدی بود که می‌توانست باعث شود تا مردم تمام جهان به افتخارش کلاه از سر بردارند. او با پرشی بی‌نظیر در پرش با نیزه نه تنها رکورد المپیک خودش بلکه به رکورد جهانی این ورزش که به نام خودش است هم رحم نکرد.

در روز یازدهم، از ساعت ۱۲:۳۰ محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت و رضا علیپور مسابقه صخره نوردی خودش را آغاز خواهد کرد.

در روز آتی ۱۵ مدال طلا توزیع خواهد شد که در قیاس با روزهای پایانی کمترین تعداد مدال محسوب می‌شود و همچنین شمارش معکوس برای پایان المپیک مدتی است که شروع شده است.

در جدول کنونی چین با ۲۱ طلا صدرنشین ماند ولی آمریکا با ۲۰ طلا موفق شده یک رقیب دردسرساز برای چین محسوب شود.