/

امباپه بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن شد!

کیلیان امباپه در بازی شماره 247 خود برای پاری‌سن‌ژرمن به گل شماره 201 رسید تا با عبور از ادینسون کاوانی، بهترین گلزن تاریخ تیم فرانسوی شود.

ستاره پاریسی ها در پایان بازی با نانت تندیس ویژه ای را بابت این رکورد دریافت کرده و موفقیتش را کنار دیگر بازیکنان تیم جشن گرفت.

امباپه که با گلزنی در وقت های تلف شده بازی با نانت به رکورد یاد شده رسید، در مورد لحظه ای که دروازه نانت را باز کرد گفت: “می دانستم که قرار است رکورد را بشکنم و هیچ فشار و استرسی به خودم وارد نکردم تا بازی عادی‌ام را انجام دهم. نمی خواستم الکی زور بزنم اما در پنج دقیقه پایانی تلاشم را کمی بیشتر کردم تا این که آن لحظه زیبا فرا رسید و توانستم در شرایطی که نتیجه 3-2 بود، گل چهارم را بزنم.”

او با ابراز خوشحالی از شکستن این رکورد در کنار هواداران پاریس تاکید کرد: “بازی کردن در پاری‌سن‌ژرمن برای من یک مزیت بزرگ به حساب می آید و این شانس را دارم که از هر لحظه لذت ببرم. حضور در این تیم برای من که متولد پاریس هستم، خیلی خاص تر است. به عنوان یک بازیکن در این مدت پیشرفت های زیادی داشتم. وقتی وارد این جا شدم، با وجود داشتن استعداد بالا، یک بازیکن جوان به حساب می آمدم که تجربه ای نداشت. اما در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفتم. “

او در ادامه صحبت های خود با اشاره به این موضوع افزود: “اگر یکی به من می گفت که قرار است با بازوبند کاپیتانی گلزنی کنم تا رکورد بزنم، باورم نمی شد و لحظه خیلی خاصی بود. من برای نوشتن تاریخ این جا هستم و همیشه گفته ام که می خواهم در شهرم پاریس و کشور فرانسه تاریخ ساز شوم. اما هنوز راه زیادی در پیش است. این فقط یک دستاورد شخصی است و من به دنبال موفقیت های تیمی بیشتر هستم.”

کدامیک از این 201 گل را بیشتر دوست داری کیلیان ؟ “مجموعه خوبی از گل های زیبا موجود است (باخنده). هر گلی معنا و ارزش خاص خود را دارد. هر گل نشان دهنده یک مسابقه، یک داستان و یک لحظه خاص است. از همه هواداران، هم تیمی ها، مربیان و مدیریت باشگاه تشکر می کنم که برای ثبت این موفقیت کنار من بودند.”