صحبت‌های تن‌هاخ و گواردیولا بعد از بازی سیتی-یونایتد

درحالیکه گفته می‌شد حتی قهرمانی در جام ‏حذفی هم نمی‌تواند اریک تن‌هاخ را از اخراج نجات دهد او و تیمش ‏امروز کار بزرگی کردند و سیتی را 2-1 شکست داده و جام حذفی را ‏بالای سر بردند.

تن‌هاخ گفت از آینده‌اش خبر ندارد. او گفت یونایتد با عملکردی عالی ‏موفق شده بهترین تیم دنیا را نجات بدهد. سرمربی شیاطین سرخ ‏بارها تکرار کرد که علت ناکامی تیمش در طول فصل مصدومیت‌های ‏متعدد ستاره‌ها بوده است.

به تیم تبریک بگویید نه من

همه تبریک‌ها باید به تیم گفته شود. ما دقیقا بر اساس هویت ‏فوتبالی‌مان و خیلی خوب بازی کردیم. یک یونایتد قوی. حالا همه ‏دیدند وقتی بازیکن‌ها را در اختیار داریم چطور می‌توانیم بازی کنیم. ‏حتی امروز هم بعضی بازیکن‌ها کاملا آماده نبودند ولی عملکرد تیم ‏عالی بود. ‏

بهترین تیم دنیا را بردیم

در طول سال به شما رسانه‌ها گفتم که وقتی بازیکنان ما مصدوم ‏نباشند خواهید دید چقدر خوبیم. امروز این به همه ثابت شد. یک ‏عملکرد عالی را مقابل بهترین تیم دنیا داشتیم. ‏

دربی مهم نبود، می‌خواستیم خودمان را ثابت کنیم

دربی خیلی مهم است. در هر جای دنیا بازی با تیم همشهری حساس ‏است. ولی هدف ما امروز این نبود که دربی را ببریم، می‌خواستیم ‏بعد از آن همه ناکامی یک چیز را ثابت کنید. تیم امروز اراده راسخ را ‏نشان داد و من به آنها افتخار می‌کنم. ‏

انتقادها از یونایتد غیرمنصفانه بود؟

بله. اینطور فکر می‌کنم. چه انتقادها از تیم و چه از من. این درست ‏نیست. ‏

یعنی می‌گویی در طول فصل خوب بودید؟

نه، می‌گویم بازیکن نداشتیم. نمی‌گویم همیشه خوب بازی کردیم، ‏صد در صد اینطور نبود. ولی دائما به دلیل مصدومان زیاد مجبور ‏بودیم با شرایط عجیب و غریب کار کنیم و شما در آن شرایط ‏نمی‌توانید فوتبالی که دوست دارید را بازی کنید. در طول دو سال فقط ‏سه یا چهار بازی بود که همه بازیکنان را در اختیار داشتم. حتی امروز ‏بازیکن‌های بزرگی مثل مگویار، لوک شاو و کاسمیرو را نداشتیم. ‏

آینده‌ات در یونایتد چیست؟ اخراجت می‌کنند یا می‌مانی؟

نمی‌دانم. من فعلا به جز آماده کردن تیمم هیچ کار دیگری نمی‌کنم. ‏این برای من یک پروژه است. پروژه‌ای که دوستش دارم. وقتی به ‏اینجا آمدم می‌توانم این را بگویم که وضعیت یونایتد افتضاح بود ولی ‏حالا بهتریم. البته هنوز به جایی که می‌خواهیم نرسیدیم. ‏

جام برایم مهم نیست، فوتبال زیبا می‌خواهم

فوتبال به جام بردن خلاصه نمی‌شود. من می‌خواهم بهترین فوتبال ‏ممکن را بازی کنیم. فوتبال دینامیک و تهاجمی. ولی در نهایت شما ‏باید بازی‌ها را ببرید و جام بگیرید. این ذهنیتی بود که ما به یونایتد ‏آوردیم. این بازی فرصت ما بود و از آن استفاده کردیم. من به بازیکنان ‏و کادر فنی واقعا افتخار می‌کنم.

گواردیولا: ما تیم بهتری بودیم

پپ گواردیولا با شکست تیمش در این بازی فرصت کسب دوگانه داخلی را از دست داد و در تاریخ 10 آگوست باید در سوپرجام انگلیس به مصاف یونایتد برود.

گواردیولا پس از این بازی گفت: “بازی را باختیم. به منچستریونایتد تبریک می‌گویم. بازی فشرده‌ای بود. ممکن است در یک بازی خیلی چیزها اتفاق بیفتد. در پایان آن‌ها دو گل زدند و ما نتوانستیم بیشتر گل بزنیم.”

گل دوم یونایتد؟

برای گل دوم و همینطور کیفیتی که دارند، به آن‌ها تبریک می‌کنم. آن‌ها به خوبی بازی کردند و توپ را هم به خوبی انتقال دادند.

آینده تن هاخ؟

باشگاه باید در این مورد تصمیم بگیرد. من چیزی نمی‌دانم، اما او فردی دوست‌داشتنی است، مربی فوق‌العاده‌ای است، قهرمانی در جام حذفی برای آن‌ها مانند فصل گذشته مهم بود.

روحیه تیم؟

ما صحبت کردیم، همدیگر را در آغوش گرفتیم، حالا غمگینیم، اما فردا جشن می‌گیریم که چه دستاورد باورنکردنی انجام داده‌ایم و باز خواهیم گشت. در فوتبال و زندگی، شما می‌برید و می‌بازید… در نیمه دوم، ما تسلیم نشدیم و به راه خود ادامه دادیم.

آیا یونایتد تیم بهتری بود؟

نه. نیمه دوم، ما تمام بازی را در دست داشتیم. یونایتد همیشه یک تیم انتقالی است. نیمه اول کمی مشکل داشتیم، اما نیمه دوم بهتر بودیم. در کل عملکرد خوبی برای فینال داشتیم.