نتایج سایر دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ هفته تساوی‌ها!

در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم آلومینیوم اراک و فولاد در استان مرکزی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 1-1 خاتمه پیدا کرد

بازی در نیمه نخست روندی پایاپای داشت ولی این فولاد خوزستان بود که با تمرکز بر روی ضدحملات و شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم، موفق شد در ده دقیقه ابتدایی توسط ساسان انصاری به گل اول بازی برسد. فولاد پس از گل اول سعی بر کنترل جریان بازی داشت و تمامی راه‌های نفوذ بازیکنان آلومینیوم را بست تا بازی در نیمه نخست با همان نتیجه 1 بر صفر به پایان برسد.

در نیمه دوم حسینی از تیمش نمایش شجاعانه‌ای می‌خواست و شاگردان حسینی توانستند با گذر از لایه‌های دفاعی فولاد، با اولین موقعیت خطرناکشان روی دروازه فولاد به گل تساوی برسند و کاظمیان بازی را 1-1 کند.

در نهایت این بازی با همین نتیجه خاتمه پیدا کرد تا دو تیم به تقسیم امتیازات در هفته بیست و پنجم رضایت دهند. آلومینیوم با یک امتیازی که در این بازی خانگی به دست آورد، شمار امتیازاتش را به 31 رساند و با مس رفسنجان برابر شد اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم، در رده دهم جدول ایستاد. فولاد خوزستان هم که وضعیت جدولی خودش را در خطر می‌دید اکنون 22 امتیازی شد و رده چهاردهم جدول قرار دارد که اختلاف یک امتیازی این تیم با منطقه سقوط می‌تواند در 4 بازی باقی مانده فولادی‌ها دردسرساز شود.

تساوی ۱-۱ استقلال خوزستان مقابل ملوان

در دیدار دیگر دو تیم استقلال خوزستان و ملوان در خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 1-1 خاتمه پیدا کرد.

استقلال خوزستان با توجه به شرایط سختی که در جدول داشت، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داده بود و این موضوع عاملی شد تا ملوان با برنامه ریزی برای استفاده از ضد حملات، توسط رضا جعفری به گل اول بازی برسد. در ادامه هم سپیدپوشان از تک گلشان دفاع کردند تا در نیمه دوم، توپ ارسال شده توسط ساکی در آسمان محوطه جریمه ملوان با کنترل و ضربه عثمان اندونگ مدافع بلند قامت آبی‌ها همراه شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

پس از این دو گل، دو تیم دیگر موقعیت خطرناک خاصی روی دروازه یکدیگر نداشتند و بازی با همان نتیجه 1-1 به پایان رسید.

با تقسیم امتیازات در هفته بیست و پنجم، ملوان با 39 امتیاز در تعقیب تراکتور ماند و نتوانست جای این تیم را با توجه به تساوی برابر استقلال پر کند. استقلال خوزستان نیز با این یک امتیاز، 21 امتیازی شد و به رده پانزدهم جدول سقوط کرد. این تیم با نساجی و فولاد که بالای سرش حضور دارند، تنها 1 امتیاز اختلاف دارد که این موضوع باعث داغ شدن شعله رقابت تیم‌های فانوس به دست لیگ شود.

پیروزی ۲-۰ نساجی مقابل ذوب‌‌آهن

نساجی در بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر میهمان ذوب آهن اصفهان بود و با نتیجه ۲-۰ با گل‌های منصور باقری و امیرحسین سام دلیری به یک برد مهم دست پیدا کرد.

تیم تحت هدایت ساکت الهامی در این بازی یک نمایش متفاوت نسبت به هفته‌های گذشته داشتند و با گل زودهنگام باقری موفق شدند جریان بازی را در دست بگیرند. این گل به نساجی کمک کرد که اغلب دقایق نیمه دوم تیم برتر میدان باشند تا در دقیقه ۳۷ به یک گل دیگر برسند.

تیم میهمان که با عملکرد دقیق تقریبا راه‌های نفوذ بازیکنان ذوب آهن را بسته بود در این بازی ضمن درخشش لوان پولی در دروازه‌اش موفق شد با تکرار بازی قابل توجه در نیمه دوم این برتری را حفظ کرده و در نهایت سه امتیاز از یک بازی حساس را کسب کند.

الهامی که در نیم فصل اول با هدایت تیم مس رفسنجان هم موفق شده بود ذوب آهن را در ورزشگاه فولادشهر شکست دهد یک مرتبه دیگر با برد این ورزشگاه را ترک کرد. این برد به نساجی کمک کرد ۲۲ امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد در رده سیزدهم قرار بگیرد. ذوب آهن هم ۳۳ امتیازی ماند و در رده هشتم جای دارد.

تساوی ۱-۱ مس مقابل گل‌گهر

دیدار تیم‌های مس‌رفسنجان و گل‌گهر سیرجان با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

نیمه‌نخست مسابقه در حالی که مس‌رفسنجان موقعیت‌های زیادی روی دروازه گل‌گهر خلق کرد اما با تک گل سعید سحرخیزان یک بر صفر به سود سرمه‌ای‌پوشان سیرجان به پایان رسید، تلاش‌های بازیکنان مس برای به تساوی کشیدن بازی کافی نبود و توپ‌های آنها به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم اما شرایط مسابقه پایاپای بود و دو تیم توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه خلق کنند و در نهایت مس رفسنجان روی ضربه کرنر و ضربه سر فرشید باقری بازی را به تساوی کشید.

محمدرضا اخباری گلر تیم گل‌گهر در این مسابقه ستاره زمین بود و با واکنش‌های خوبی که نشان داد بارها دروازه تیم خود را بسته نگه داشت.

در دقایق پایانی مسابقه سعید سحرخیزان و روبرتو تورس از زمین بازی تعویض شدند که اعتراض‌های شدید ستاره اسپانیایی را به همراه داشت.

پیروزی ۲-۱ هوادار مقابل صنعت نفت

در یکی دیگر از حساس‌ترین بازی‌ها، هوادار در ورزشگاه دستگردی تهران میزبان صنعت نفت آبادان بود که در قعر جدول شرایط سختی را برای بقا تجربه می‌کند.

صنعت نفت ابتدا در دقیقه ۲۰ از روی نقطه پنالتی پیش افتاد اما پس از این گل شرایط بازی به طور کلی تغییر کرد. هواداری‌ها ابتدا در دقیقه ۲۵ با سوپرگل داریوش شجاعیان کار را به تساوی کشاند و سه دقیقه بعد نیز هوادار پیش افتاد.

گل دوم هوادار روی یک حرکت ترکیبی سریع را از سمت چپ شروع کرد و پاس داریوش شجاعیان توسط قاسمی نژاد به کریم اسلامی رسید و این مهاجم باتجربه پس از به هم ریختن خط دفاعی صنعت نفت گل زیبایی را به ثمر رساند تا هوادار با برتری به رختکن برود.

در نیمه دوم نیز علی رغم تلاش‌های صنعت نفت آبادان، هوادار از برتری خود دفاع کرد و سه امتیاز ارزشمند این بازی را به دست اورد تا به طور کامل از شرایط سقوط دور باشد و در عوض آبادانی‌ها در قعر جدول به سقوط نزدیک بشوند.