کیف دستی های «شنل» تقلبی را چگونه بشناسیم؟!

یک زن آمریکایی که در تشخیص کیف‌های تقلبی برند «شنل» مهارت دارد، ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی یک کیف دستی تقلبی از اصل این برند معروف را فاش کرده است.

حسین، ۴۳ ساله و مشهور به لقب «اصالت‌سنج کوکو شنل»، هر هفته صدها کیف را در کسب‌وکار خود به نام Zeko Authentication بررسی می‌کند. او تخمین می‌زند که حدود یک‌پنجم کیف‌هایی که ارزیابی می‌کند تقلبی هستند و هشدار می‌دهد که تشخیص تقلبی‌ها به طور فزاینده‌ای در حال دشوار شدن است.

شنل در سال‌های اخیر قیمت کیف فلپ کلاسیک خود را از ۵ هزار و ۸۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش داده است. بنابراین، برای بسیاری از خریداران که از اجناس دست‌دوم استفاده می‌کنند، مشاوره با حسین یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

او به وال‌استریت ژورنال گفت: «این زنان سال‌ها برای خرید چنین کیفی پس‌انداز می‌کنند. این برایشان فقط یک کیف شنل نیست، بلکه یک رویاست.»

مشتریان برای اصالت‌سنجی محصول از طریق عکس ۵۰ دلار و برای ارزیابی حضوری ۱۰۰ دلار به این زن پرداخت می‌کنند.

در ادامه، این مادر سه فرزند چند نکته برای شناسایی کیف دستی‌های تقلبی این برند را اشتراک گذاشته که از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۹ برای ارزیابی بیش از ۲۵ هزار کیف به کار بسته است.

شماره سریال

هر کیف اصلی از شنل دارای یک شماره سریال منحصر به فرد است که معمولاً در داخل کیف، بر روی آستر داخلی یا در یک جیب کوچک یا روی یک زبانه چرمی کوچک قرار دارد.

این شماره با عددی که روی کارت اصالت کالا نوشته شده مطابقت دارد و همچنین می‌تواند برای تایید اصالت کیف استفاده شود.

حسین هشدار داده است که نسخه‌های تقلبی اغلب یک شماره سریال را تکرار می‌کنند، اما شماره ۱۰۲۱۸۱۸۴ یکی از موارد پرتکرار و رایجی است که باید به آن توجه کرد.

رنگ

درباره رنگ و فلزات استفاده شده در کیف‌های شنل، حسین به موارد خاصی اشاره کرده است. برای مثال، نشان فلزی MPY روی کیف‌های اصلی به رنگ زرد تیره است و نشان فلزی MSHLG به رنگ شامپاینی نزدیک است.

حسین برای تشخیص کیف‌های تقلبی به دنبال آنهایی می‌گردد که از فلزاتی غیر از آنچه شنل استفاده می‌کند بازسازی یا دوباره رنگ‌آمیزی شده‌اند. همچنین، روی نشان فلزی کیف شنل اصلی سه برش بلند و باریک حک شده است.

وی همچنین به خریداران توصیه می‌کند که به چرم‌های “بیش از حد متقارن” توجه کنند و هشدار می‌دهد که الگوی هاشورخورده روی کیف‌های کلاسیک شنل باید یکتا و یکسان نباشد.