پیروزی ۳-۱ میلان مقابل ورونا

با توجه به تساوی غیرمنتظره یوونتوس در بازی مقابل جنوا ‏میلان می‌دانست که در خانه هلاس ورونا فرصتی عالی برای افزایش فاصله با نزدیک‌ترین ‏رقیبش دارد. میلانی‌ها قدر این فرصت را دانستند و با گل‌های تئو هرناندز، پولیشیچ و ‏چوکووئزه موفق شدند از این بازی با پیروزی 3-1 بیرون بیایند.

میلان در نیمه اول به مراتب بهتر از هلاس ورونا ظاهر شد و مونتیپو، دروازه‌بان این تیم، ‌‏با درخشش مقابل اوکافور جلوی به ثمر رسیدن یکی از بهترین موقعیت‌های روسونری را ‌‏گرفت. میلان در ادامه با ضربه پولیشیچ تیر دروازه حریف را هم به لرزه درآورد.

در نیمه اول پولیشیچ بارها موقعیت گلزنی خلق کرد و در موقعیت گلزنی قرار گرفت، اما ‌‏موفق به باز کردن دروازه ورونا نشد تا در دقیقه 44 تئو هرناندز با حرکتی تکنیکی اولین ‌‏گل میلان را به ثمر برساند. او پاس لیائو را در سمت چپ محوطه جریمه دریافت کرد و ‌‏درحالی‌که از یک سانتی‌متری خط عرضی قصد پاس به عقب داشت توپ در برخورد به ‌‏مدافع حریف جلوی پای خودش قرار گرفت تا هرناندز از زاویه بسته دروازه ورونا را باز کند ‌‏و میلان نیمه اول را با برتری یک گله به پایان برساند.

بر خلاف نیمه اول میلان در شروع نیمه دوم به گل رسید و این بار پولیشیچ به آنچه ‌‏استحقاقش را داشت رسید. اشتباه مهلک داویدوویتس باعث شد اوکافور توپ را از او ‌‏برباید و بعد از پیشروی به سمت دروازه شوت بزند. با اینکه شوت او را مونتیپو دفع کرد، ‌‏ولی توپ مقابل پولیشیچ قرار گرفت تا او با ضربه‌ای دقیق دروازه را باز کند.

در دقیقه 64 تیجانی نوسلین از ورونا موفق شد اختلاف را به یک گل کاهش دهد. ‌‏نوسلین با هوشیاری برای به دست آوردن توپی که میلانی‌ها خوب دفع نکرده بودند ‌‏جنگید و نزدیک به مرز محوطه جریمه توپ را تصاحب کرد. شوت پرقدرت او به تور ‌‏دروازه میلان چسبید تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.

درحالی‌که حدود 10 دقیقه به پایان بازی مانده بود، چوکووئزه که به عنوان یار تعویضی وارد ‌‏زمین شده بود سومین گل میلان را به ثمر رساند تا کار برای هلاس ورونا عملا به پایان ‌‏برسد. ضربه کرنر میلان که توسط تئو هرناندز از سمت چپ ارسال شد به شکل ناقض ‌‏دفع شد و توپ بیرون از محوطه جریمه مقابل چوکووئزه قرار گرفت تا او با یک والی ‌‏تماشایی و سهمگین دروازه حریف را باز کند.

میلان در نهایت این بازی خارج از خانه را با پیروزی 3-1 پشت سر گذاشت. با توجه به ‏تساوی یوونتوس مقابل جنوا میلان با این پیروزی 62 امتیازی شد تا با اختلاف سه ‏امتیاز بیشتر از یوونتوس در رتبه دوم بایستد.

هلاس ورونا 1-3 میلان | خلاصه بازی | 3 گل و 3 امتیاز برای تثبیت دومی روسونری