لیورپول ۵- اسپارتا ۱؛ خط و نشان شاگردان کلوپ برای سیتی

در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، قرمزها مهمان اسپارتا پراگ بودند. آنها نیمه اول را با پیروزی ۳-۰ پشت سر گذاشتند و در نیمه دوم بیشتر بازی را مدیریت کردند و درنهایت به پیروزی ۵-۱ دست یافتند.

مطابق انتظار این لیورپولی‌ها بودند که بازی را بهتر از حریف آغاز کردند. در دقیقه ۵ پس از خطا بر روی مک‌آلیستر در محوطه جریمه، داور برای لیورپول پنالتی گرفت. خود این هافبک پشت توپ ایستاد و با زدن ضربه به سمت چپ و فریب دروازه‌بان، بازی را ۱-۰ کرد.

در ادامه میزبان کمی جلو کشید. در دقیقه ۱۵ هاراسلین با کلهر تک به تک شد، اما ضربه او را ابتدا سنگربان لیورپول به شکل ناقص دفع کرد و سپس جو گومز توپ را از روی خط بیرون کشید.

لیورپول که با این موقعیت زنگ هشدار را به خوبی شنیده بود دوباره وارد فاز هجومی شد. پس از ۱۰ دقیقه داشتن مالکیت توپ، در دقیقه ۲۵ نونیز با یک شوت فوق‌العاده و از راه دور دروازه اسپارتا پراگ را فرو ریخت.

در ادامه با اینکه لیورپول مالکیت را در اختیار داشت اما میزبان چند موقعیت ناقص خلق کرد. در دقیقه ۳۶ شوت کوچتا را کلهر به زیبایی دفع کرد.

در ادامه دوباره بازی در دست لیورپول قرار گرفت. آنها چند موقعیت نصفه و نیمه هم خلق کردند اما در گلزنی ناکام بودند تا اینکه در دقیقه ۳+۴۵ نونیز با پاس مک‌آلیستر در سمت راست صاحب توپ شد. او پس از ورود به محوطه جریمه والی زیبایی را روانه دروازه کرد و گل سوم را هم به ثمر رساند تا لیورپول با برتری ۳-۰ به رختکن برود.

در ابتدای نیمه دوم میزبان یکی از گل‌ها را جبران کرد. در دقیقه ۴۶ حرکت پریچادو از سمت راست او را در موقعیت خوبی برای ارسال قرار داد. او توپ را به مقابل دروازه ارسال کرد که کانر بردلی، ستاره لیورپول، آن را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

البته لیورپول این گل را خیلی زود پاسخ داد. پس از چند حمله ناقص، در دقیقه ۵۳ بردلی توپ را از سمت راست به محوطه جریمه فرستاد، الیوت پس از دریافت توپ آن را به دیاز سپرد و این وینگر کلمبیایی با شوتی زیبا موفق شد اختلاف را دوباره به ۳ گل برساند.

در ادامه کلوپ که از مصدومیت کوناته در ابتدای نیمه دوم نگران بازیکنان دیگرش شده بود، ترجیح داد سرعت را کم و جریان بازی را کنترل کند. بازی در دقایق پیش‌رو بیشتر در اختیار لیورپول بود و آنها در این حین صاحب چند موقعیت شدند.

در دقیقه ۶۳ شوت کم‌جان خاکپو از لبه محوطه به راحتی در اختیار دروازه‌بان قرار گرفت.

در ادامه اسپارتا پراگ هم چندین بار سعی کرد اختلاف را کم کند اما هر بار بازیکنان مهمان به خوبی از دروازه‌شان مواظبت کردند. بازی به همین شکل ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۸۴ محمد صلاح موفق شد گل پنجم را هم بزند اما داور به دلیل آفساید آن را مردود اعلام کرد.

در دقایق پایانی توپ بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه ۵+۹۰ شوت دومنیک سوبوسلای از لبه محوطه جریمه با واکنش ضعیف دروازه‌بان به تور چسبید تا این دیدار با نتیجه ۵-۱ به سود لیورپول به اتمام برسد.