آمار بی‌سابقه ده‌روسی در رم

دیدار مونزا و آاس رم در هفته ۲۷ سری آ با برتری ۴-۱ جالوروسی خاتمه یافت و رم تحت هدایت ده‌روسی در ۷ بازی سری آ به میدان رفته که حاصل آن ۶ برد بوده است.

مورینیو در ۲۰ بازی فصل جاری سری آ فقط ۲۹ امتیاز کسب کرد (۱.۴۵ امتیاز در هر بازی) درحالی‌که ده روسی تاکنون در ۷ بازی موفق به کسب ۱۸ امتیاز شده است تا آمار ۲.۵۷ امتیاز در هر بازی را ثبت کند و از این حیث یک چهره نوین در میان سرمربیان فوتبال ایتالیا باشد.

رم با مورینیو در ۲۰ بازی آخر خارج از خانه خود در سری آ، آمار بسیار ضعیف ۳ برد، ۶ تساوی و‌ ۱۱ شکست را به ثبت رسانده بود درحالی‌که گرگ‌ها با ده‌روسی هر ۳ بازی خارج از خانه خود را با برد سپری کرده‌اند تا به نوعی دروسی این تیم را به‌طور کلی متحول کرده باشد.

رم زیر نظر مورینیو به دلیل ناتوانی تیم در داشتن یک برنامه تاکتیکی مشخص، ثبات نداشت، به‌خصوص که افراد هجومی که سرمربی سابق به آنها تکیه می‌کرد تا حدودی روندی سینوسی داشتند و مناسب نبودند.

آنها در سه بازی اخیر ده بار گلزنی کرده‌اند، چیزی که در زمان مورینیو بی‌سابقه بود. این در حالی است که اظهارات مورینیو درباره این تیم باعث شده بود همه احساس کنند که رم تیمی نیست که بتواند بیشتر از آنچه تحت هدایت پرتغالی انجام می‌داد انجام دهد اما حالا دنیله ده‌روسی ثابت می‌کند که این یک اشتباه بزرگ درباره گرگ‌های پایتخت ایتالیا بوده است.

این تیم در هفته‌های پیش‌رو تا نخستین فیفادی مسابقات اروپایی، دو دیدار سخت با برایتون در لیگ اروپا و همچنین دو دیدار با فیورنتینا و ساسولو در سری آ ایتالیا خواهند داشت که آزمونی بزرگ برای جالوروسی عنوان خواهد شد.