حضور لیورپول و چلسی در فینال جام اتحادیه انگلیس: آمارهای جالب و رکوردهای تاریخی

دو تیم لیورپول و چلسی با صعود به فینال جام اتحادیه انگلیس داده‌های جالبی را ثبت کرده‌اند.

با پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس مقابل تیم فولام، شاگردان یورگن کلوپ به فینال این رقابت‌ها راه یافتند و در ومبلی لندن حریف چلسی در نهایی خواهند بود. لیورپول با این صعود به فینال، بیشترین حضورهایی در تاریخ فینال لیگ کاپ را با ۱۴ بار ثبت کرده و این عدد حداقل ۴ برابر از هر تیم دیگری در رقابت‌های جام حذفی انگلیس است. در صورت قهرمانی، لیورپول اولین تیمی خواهد بود که ۱۰ بار این جام را به دست آورده است. در بخش دیگر، دیدار لیورپول و چلسی به عنوان پرتکرارترین فینال تاریخ جوایز انگلیس شناخته می‌شود. این دو تیم با پنج بار در فینال مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، که این آمار بیشتر از بازی‌های لیورپول و آرسنال و همچنین آرسنال و چلسی است که چهار بار در فینال به مصاف هم رفته‌اند.

از سوی دیگر، چلسی نیز برای دهمین بار در تاریخ به فینال جام اتحادیه رسیده است و تنها لیورپول با ۱۳ حضور در فینال این جام رتبه بهتری دارد. چلسی در تجربیات گذشته خود در فینال‌های این رقابت‌ها، در ۶ بازی پیشین ۳ برد و ۳ شکست به دست آورده است.

تیم لیورپول در طول این فصل ۱۹۱ بار تغییر در ترکیب ابتدایی خود داشته و این آمار حداقل ۵۶ بار بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر انگلیس بوده است.