شکست بارسا در کوپا دل ری، دومین جام فصل هم از دست رفت!

بارسلونا در مقابل اتلتیک بیلبائو با نتیجه چهار بر دو شکست خورد و حالا پس از سوپرجام اسپانیا، دومین جام فصل خود را نیز از دست داد. ژاوی و تیمش در لالیگا هشت امتیاز از ژیرونای رده اول فاصله دارند و امیدوار بودند با شکست دادن بیلبائو، به جمع چهار تیم برتر کوپا دل ری بپیوندند.

بارسلونا تا یک چهارم نهایی با یک قرار مستقیم پیش می‌رفت و با حذف بارباسترو و اونیونیستاس در مراحل قبل، به مرحله حساس مسابقه راه یافته بود. بازی در ورزشگاه اتلتیک بیلبائو تنظیم شد که یکی از تیم‌های برجسته جام حذفی اسپانیا محسوب می‌شود.

شروع بازی برای ژاوی و تیمش با شوک مواجه شد، زیرا گوروزتا در دقیقه اول گل زده و این تیم به سرعت به پیش گرفت. با امازش گلهای لواندوفسکی و یامال، بارسا توانست به بازی برگردد، اما سانست در نیمه دوم با گل تساوی باعث شد که بازی به اضافه زمان برود. در دقیقه 105، ویلیامز گل دیگری به دروازه بارسلونا زد و این تیم را از رقابت حذف کرد. در دقیقه 121، نیکو، برادر کوچک تر ویلیامز، گل دیگری به ثمر رساند.

در حال حاضر، سوسیه داد، مایورکا و اتلتیک بیلبائو به عنوان سه تیم حاضر در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا تایید شده‌اند و منتظرند تا حریفان خود را در این مرحله مشخص کنند. این مرحله به صورت رفت و برگشتی برگزار می‌شود.

حذف تیم بارسلونا توسط اتلتیک بیلبائو در کوپا دل ری، به عنوان یک الگوی معمولی و متداول در سال‌های اخیر برای این تیم محسوب می‌شود. این شکست، یکی دیگر از شکست‌های بارسلونا در مقابل بیلبائو در ورزشگاه سن مامس است. این الگوی ناپایداری در مسابقات کوپا دل ری، در مقابل همین تیم، برای بارسلونا تبدیل به یک تجربه روتین و متفاوت شده است.

بارسلونا، که در دوران برجسته مسی به راحتی جوایز کوپا را از آن خود کرد، امروزه در این رقابت‌ها با مشکلات مواجه شده و در سال‌های اخیر به اغلب بازی‌ها در این تورنمنت دچار مشکلات شده است. این شکست‌ها نشان دهنده ناپایداری بارسلونا در کوپا دل ری و نقص در عملکرد این تیم در این رقابت‌هاست.

اختتاماً، با حذف توسط اتلتیک بیلبائو، بارسلونا نه تنها دومین جام فصل خود را از دست داده است، بلکه در برابر یک تیم سنتی و موفق، به دنبال حفظ جایگاه در لالیگا و حضور در مراحل پایانی دیگر رقابت‌هاست.

اتلتیک بیلبائو 4-2 بارسلونا | خلاصه بازی | یک ناکامی دیگر، حذف بارسا در سن مامس