جایزه بهترین بازیکن لالیگا برای تراشتگن

مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان بارسلونا، به عنوان بهترین بازیکن فصل 23-2022 لالیگا از سوی مجله موندو دپورتیوو انتخاب شد. این جایزه از سال 2019 پس از توافق با لالیگا در چارچوب مراسم “موندو دپورتیوو گالا” به بهترین بازیکن اهدا می‌شود.

بارسا فصل گذشته در فاصله 4 هفته مانده تا پایان فصل قهرمان لالیگا شد. آبی اناری پوشان در 34 بازی تنها 13 گل دریافت کردند. این دروازه‌بان طی 26 بازی موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

تراشتگن با این عملکرد بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است و به همین دلیل خود را به عنوان شماره یک تیم آلمان نیز در ترکیب اصلی گنجانده است.

تراشتگن پس از دریافت جایزه‌اش گفت: “حضور در اینجا باعث افتخار است. افراد زیادی هستند که با اشتیاق فراوان به این رویداد می‌آیند و من هم همین‌طور هستم. من برای باشگاه خوشحالم. جوایز اتفاقات بسیار خوبی هستند. این جوایز خیلی فراتر از یک جایزه هستند. علاوه بر این باید بگویم که ما به عنوان یک تیم به آن دست یافتیم، اگرچه من در پایان می‌توانم این جایزه را به دست بیاورم.”

تراشتگن که تحت عمل جراحی کمر قرار گرفته بود، درباره زمان بازگشت خود به میادین همچنین گفت: “من احساس بسیار خوبی دارم و تمرین در زمین چمن را شروع کردم. وقتی بازی نمی‌کنید بیشتر عذاب می‌کشید اما از پیروزی مقابل رئال بتیس خیلی خوشحالم. من تا دو‌ هفته آینده آماده خواهم بود.”