تساوی ۱-۱ استقلال مقابل گل‌گهر با داوری جنجالی

در یکی از مهمترین دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر، استقلال و گل گهر در یک بازی کم‌موقعیت به تساوی یک – یک رسیدند. هر دو گل دو تیم براساس نظر کارشناسان، روی اشتباهات داوری به ثمر رسیدند.

این مسابقه تا لحظه به ثمر رسیدن گل میزبان، موقعیت مهمی به روی دروازه‌ها نداشت. در دقیقه 20 بود که ارسال ابوالفضل رزاق‌پور از میانه‌های میدان به روی دروازه، با ضربه سر مسیح زاهدی وارد دروازه شد تا میزبان به گل نخست بازی دست یابد. هر چند مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود.

در ادامه نیز این گل گهر بود که موقعیت‌های خوبی را به روی دروازه استقلال خلق کرد. ابتدا زنده‌روح از سمت چپ توپ سریعی را به روی دروازه ارسال کرد که حسینی به‌سختی و در دو مرحله آن را مهار کرد. در ادامه نیز سعید سحرخیزان از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او با اختلاف بسیار کمی و به شکلی خطرناک از کنار تیرک به بیرون رفت.

استقلال در آخرین دقیقه نیمه اول به گل تساوی رسید. یامگا از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که ضربه او به بدن بازیکن گل گهر برخورد کرد و کمک داور مسابقه یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد. روی این صحنه نیز تصمیم کمک داور مشکوک و بحث‌برانگیز بود. کوین یامگا پشت این نوپ ایستاد و ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت اخباری وارد دروازه کرد تا نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.

شاگردان نکونام در نیمه دوم می‌توانستند حتی از حریف پیش بیفتند. پیمان بابایی دقایقی پس از ورود به زمین، در محوطه جریمه میزبان یک توپ‌گیری فوق‌العاده از علیزاده داشت و توپ را به آرمان رمضانی سپرد. در شرایطی که بازیکنی از گل گهر مقابلش نبود، او اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه مهاجم استقلال را محمدرضا اخباری با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

روی اشتباه عجیب حردانی، گل گهر تا آستانه گلزنی پیش رفت. باگناما در محوطه جریمه توپ را از صالح گرفت و آن را برای کوشکی فرستاد. شوت محکم و روی پای این بازیکن حوالی نقطه پنالتی را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

در نهایت نیز این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید. بدین ترتیب استقلال 29 امتیازی شد و شمار امتیازات گل گهر نیز به عدد 19 رسید.