آغاز دادگاه شکیرا: جریمه ۷.۳ میلیون یورویی برای «ملکه موسیقی لاتین»

دادگاه شکیرا، خواننده مشهور کلمبیایی که لقب «ملکه موسیقی لاتین» را نیز دارد، روز دوشنبه در شهر بارسلون اسپانیا آغاز شد. ساعتی بعد منابع خبری از حصول توافق بین شکیرا و دادستانی خبر دادند. بدین ترتیب پرونده مالیاتی این خواننده مشهور در ازای پرداخت جریمه ای سنگین بدون ارجاع به قاضی بسته می شود.

مدیر OpenAI پس از اخراج به مایکروسافت پیوست

شکیرا با قبول مسئولیت خود پذیرفته تا یک جریمه ۷.۳ میلیون یورویی بپردازد. بخشی از این جریمه بابت تبدیل مجازات سه سال و نیم زندان به جزای نقدی و بخش دیگر معادل پنجاه درصد رقم کلاهبرداری است.

دادستان‌ها او را متهم به کلاهبرداری مالیاتیِ رقمی نزدیک به ۱۴.۵ میلیون یورو کرده‌ بودند و خواستار مجازات بیش از هشت سال زندان برای او شده‌ بودند.

دادگاه این خواننده ۴۶ ساله، از آن رو در بارسلون برگزار می‌شود که شکیرا سال‌ها قبل از جدایی از جرارد پیکه، برای مدت‌ها با این فوتبالیست سابق در اسپانیا زندگی می‌کرد.

دادگاه در حالی کار خود را آغاز کرده که گفته می‌شود همچنان امکان توافق او با دادستان‌ها (برای توقف پروسه رسیدگی به پرونده در دادگاه در ازای اعتراف شکیرا به گناه و پرداخت جریمه سنگین آن) وجود دارد و از نظر تئوری «تا آخرین لحظه» ممکن است.