/

قرص‌های زود انزالی چگونه عمل می‌کنند؟

در اینجا واقعیت درمان انزال زودرس مدرن است: این در واقع یکی از شایع ترین مشکلات جنسی مردان است که 39 درصد از ما را تحت تاثیر قرار می دهد. و با این حال، ما از نظر فنی قرصی برای درمان آن نداریم.

ما را اشتباه نگیرید – درمان هایی وجود دارد که با به تاخیر انداختن انزال و کمک به جلوگیری از ارگاسم خیلی زود عمل می کنند. اما بیشتر «قرص‌های زود انزالی» در واقع داروهای ضد افسردگی یا مهارکننده‌های PDE5 مانند سیلدنافیل (ماده فعال در ویاگرا) هستند. یا درمان هایی به شکل بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکائین یا بنزوکائین هستند.

بنابراین درمان اختلال نعوظ با داروهای ضد افسردگی یا مهارکننده های PDE5 چگونه به نظر می رسد؟ شما سؤالاتی دارید، بنابراین ما پاسخ هایی داریم – به طور خاص، پاسخ به سؤالاتی از جمله:

چرا این داروها زود انزالی را درمان می کنند؟

آیا استفاده از آنها بی خطر است؟

آیا گزینه های درمانی جایگزین وجود دارد؟

قرص های زود انزالی چیست؟

قرص های زود انزالی قرص هایی هستند که انزال زودرس را درمان می کنند. و آنها برخی از قابل اعتمادترین و ایمن ترین درمان هایی هستند که یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما ارائه دهد. آنها فقط برای درمان زود انزالی توسط FDA تایید نشده اند – هر دارویی که برای انزال زودرس تجویز می شود در واقع قرصی است که در اصل برای هدف دیگری در نظر گرفته شده است.

برای بهترین مثال، ما باید به دنبال مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین نباشیم. SSRI ها دسته ای از داروها هستند که عموما برای درمان افسردگی استفاده می شوند. اعتقاد بر این است که آنها با کمک به تنظیم میزان سروتونین در مغز شما در هر زمان کار می کنند، که اعتقاد بر این است که به کاهش برخی از علائم افسردگی کمک می کند.

سرترالین (معمولاً با نام Zoloft

®

فروخته می شود) یکی از پرمصرف ترین داروهای روانپزشکی موجود است، اما یکی از محبوب ترین SSRI ها در میان افراد مبتلا به مشکلات زود انزالی است زیرا یکی از اصلی ترین “عوارض جانبی” آن تاخیر در انزال است. مانند، در واقع.

در همین حال، یکی دیگر از قرص‌های متداول زود انزالی، در واقع یکی دیگر از داروهای اختلال عملکرد جنسی – قرص اختلال نعوظ – است که به عنوان مهارکننده فسفودی استراز-5 شناخته می‌شود.

مهارکننده‌های PDE5 مانند سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (Cialis

®

) و آوانافیل (Stendra

®

) از نظر فنی به عنوان گشادکننده عروق در نظر گرفته شده‌اند. ما حتی در این مقاله به جزئیات انزال زودرس سیالیس پرداخته ایم.

آنها زندگی جنسی شما را با افزایش جریان خون به آلت تناسلی شما بهبود می بخشند. از آنجایی که نعوظ سالم تماماً به جریان خون مربوط می شود، افزایش خون رسانی باعث ایجاد و حفظ نعوظ در زمانی که احساس می کنید از نظر جنسی برانگیخته می شوید، آسان تر می شود.

برای افرادی که بدون اختلال نعوظ در میان ما هستند (خوشبخت شما)، همین داروها گاهی اوقات به عنوان درمانی برای انزال زودرس به‌عنوان یک لیست ظریف‌تر از دلایلی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، استفاده می‌شود.

قرص های زود انزالی که موثر هستند

SSRI ها معمولا برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شوند. با این حال، از آنجایی که آنها اغلب به کند کردن ارگاسم و انزال کمک می کنند، برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها را برای انزال زودرس “خارج از برچسب” تجویز می کنند.

علاوه بر یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین، متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است داروهای تجویزی اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (Viagra

®

) را نیز توصیه کنند.

اگر پزشک برای شما قرص های استخوانی برای آرنج آسیب دیده یا داروهای ضد افسردگی برای معده درد تجویز کرده است، به درستی باید بررسی کنید که آیا درجه آنها توسط چاپگر جوهرافشان چاپ شده است یا با MS Paint طراحی شده است. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا این داروها هنگام استفاده برای درمان زود انزالی به طرز شگفت‌آوری به خوبی هدف‌گذاری می‌شوند.

قرص SSRI برای انزال زودرس

بسیاری از ما نمی دانیم که چقدر تجربیات جنسی و فعالیت جنسی تمرینات ذهنی هستند، اما SSRI ها می توانند زود انزالی را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا مسائل روانی یا دلایل روانی مقصر هستند، درمان کنند.

SSRI ها همه متفاوت هستند، و در حالی که ممکن است مزایای هر یک از داروهای این کلاس را مشاهده کنید، در حقیقت، یک قهرمان از نظر حجم شواهد وجود دارد: سرترالین.

مطالعات سرترالین نشان می دهد که این داروها اغلب می توانند علائم انزال زودرس را در صورت استفاده روزانه، معمولاً به مقدار قابل توجه، درمان کنند.

یک مطالعه در سال 1998 به مردان مبتلا به انزال زودرس روزانه 25 میلی گرم سرترالین، سپس 50 میلی گرم در روز بعد از سه هفته و سپس 100 میلی گرم سه هفته بعد، به آنها داده شد.

پس از مصرف روزانه 25 میلی گرم سرترالین، میانگین زمان انزال گروه از یک دقیقه به 7.6 دقیقه افزایش یافت.

هنگامی که مردان شروع به مصرف دوز بالاتر 50 میلی گرمی سرترالین در روز کردند، زمان انزال آنها به میانگین 13.1 دقیقه افزایش یافت.

در دوز 100 میلی گرم، میانگین زمان انزال مردان 16.4 دقیقه بود.

در دوزهای 50 و 100 میلی گرم سرترالین، تعداد کمی از مردان شرکت کننده در این مطالعه شروع به انزال یا ناتوانی در ارگاسم در حین رابطه جنسی کردند.

در حالی که SSRI ها رایج ترین دارو برای درمان انزال زودرس هستند، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی گاهی اوقات داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای (TCAs) مانند کلومیپرامین را نیز تجویز می کنند.

راهنمای ما در مورد سرترالین برای انزال زودرس به جزئیات بیشتری در مورد آخرین تحقیقات در مورد سرترالین به عنوان یک درمان پلی اتیلن می پردازد.

قرص های بازدارنده PDE5 برای زود انزالی

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مردان مبتلا به زود انزالی پس از استفاده از داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل بهبودهایی را تجربه می کنند. به داده ها نگاه کنید:

مطالعه‌ای در سال 2007 اثرات سیلدنافیل، پاروکستین (یک SSRI) و تکنیک فشار دادن (یک روش مراقبت از خود برای زود انزالی که شامل فشردن آلت تناسلی در حین رابطه جنسی است) را مقایسه کرد تا ببیند کدام گزینه برای زود انزالی بهتر درمان می‌شود. در پایان شش ماه، محققان دریافتند که سیلدنافیل موثرترین درمان است.

مطالعه دیگری در سال 2005 نشان داد که اگرچه سیلدنافیل به طور مستقیم زمان قبل از ارگاسم را افزایش نمی دهد، اما می تواند اعتماد به نفس را بهبود بخشد و درک کنترل انزال را افزایش دهد.

همین محققان همچنین دریافتند که سیلدنافیل زمان مقاوم سازی را کاهش می دهد و نعوظ دوم را برای مردان مبتلا به انزال زودرس آسان تر می کند.

حتی اگر در اولین بار رابطه جنسی بهبودی در زمان انزال وجود نداشته باشد، سیلدنافیل ممکن است لذت بردن از دور دوم را با همسرتان آسان‌تر کند.

عوارض قرص های زود انزالی

مانند همه داروها، مهارکننده‌های PDE5 و SSRIها می‌توانند عوارض جانبی بالقوه ایجاد کنند، و همه آنها در واقع مزایای زود انزالی نیستند.

عوارض جانبی بالقوه سرترالین عبارتند از:

حالت تهوع

اسهال

یبوست

سرگیجه

خستگی

سردرد

عصبی بودن

تکان دادن

استفراغ

مشکل در خوابیدن

دهان خشک

سوزش سردل

تعرق مفرط

تغییر اشتها و/یا وزن

تغییرات در میل جنسی و/یا عملکرد جنسی

بسیاری از اینها عوارض جانبی بالقوه رایج همه داروهای ضد افسردگی هستند. در راهنمای ما در مورد عوارض جانبی ضد افسردگی، می توانید در مورد انتظارات از SSRI ها بیشتر بدانید.

سیلدنافیل و سایر مهارکننده‌های PDE5، از سوی دیگر، معمولاً تنها در حالی که در بدن شما فعال هستند، عوارض جانبی خفیفی ایجاد می‌کنند. عوارض جانبی بالقوه سیلدنافیل عبارتند از:

سردرد

برافروختگی صورت

سوزش سردل

خونریزی بینی

مشکل در خوابیدن

دردهای عضلانی

بی حسی یا گزگز در اندام ها

افزایش حساسیت به نور

تغییر در توانایی شما در درک رنگ

درمان های بدون نسخه و طبیعی برای زود انزالی

اگر هدف شما این است که در طول رابطه جنسی بدون داروهای تجویزی دوام بیشتری داشته باشید، چند درمان جایگزین برای زود انزالی وجود دارد که ارزش بررسی دارد، چه به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی گسترده تر یا به تنهایی.

هیچ چیز جایگزین صحبت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی نمی شود، اما ممکن است پیشرفت هایی را در موارد زیر مشاهده کنید:

چاسپری لیدوکائین زود انزالی

لیدوکائین یک بی حس کننده موضعی است که وقتی روی آلت تناسلی خود استفاده می شود، با کاهش حساسیت به جلوگیری از انزال زودرس کمک می کند. لیدوکائین جایگزین خوبی برای داروهای تجویزی برای زود انزالی است. می توانید آن را به عنوان یک ماده فعال در اسپری تاخیری مردانه ما پیدا کنید، که برای استفاده سریع و آسان 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی طراحی شده است.

کرم زود انزالی

مانند اسپری‌های زود انزالی، این کرم‌ها حاوی بی‌حس کننده‌های موضعی مانند لیدوکائین هستند تا سطح حساسیت آلت تناسلی شما را کاهش داده و از انزال زودرس جلوگیری کنید.

تکنیک های پیشگیری از زود انزالی به نظر می رسد تکنیک هایی مانند استراتژی توقف-شروع و تکنیک فشار دادن به جلوگیری از زود انزالی کمک می کنند. ما در راهنمای خود برای توقف انزال زودرس، تکنیک فشار و سایر روش ها (و تحقیقات علمی در مورد اثربخشی آنها) را پوشش داده ایم.

رفتار درمانی

واقعیت جالب: زود انزالی گاهی اوقات روانی است. به همین دلیل، برخی از انواع رفتار درمانی ممکن است به درمان آن کمک کند. اشکال رایج درمانی مورد استفاده برای درمان مشکلات عملکرد جنسی شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) و درمان جنسی است.

تمرینات کف لگن

تمرینات کف لگن که به آن تمرینات کگل نیز گفته می شود، شامل تقویت عضلات کف لگن برای کنترل انزال می شود. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات کگل اغلب می تواند کنترل انزال را بهبود بخشد و ارگاسم را در مردان مبتلا به زود انزالی به تاخیر بیندازد.