رئال 1-0 یونیون؛ گل نجات‌بخش بعد از 94 دقیقه ناکامی!

در اینکه نام رئال مادرید با چمپیونزلیگ گره خورده شکی وجود ندارد. رئال شب گذشته فصل جدید این تورنمنت را در خانه مقابل یونیون برلین آغاز کرد که برای اولین بار در تاریخش به لیگ قهرمانان صعود کرده است. رئالی‌ها با دفاع متراکم حریف آلمانی مواجه شدند و تا وقتهای تلف شده انتهای بازی در رسیدن به گل ناکام ماندند اما جود بلینگام در دقیقه 90+4 گلی سه امتیازی به ثمر رساند تا تیم آنچلوتی با یک پیروزی استارت بزند.

تنها 3 دقیقه از بازی گذشته بود که یونیون روی دروازه رئال خطرساز شد. پاس رو به عقب بکر در نزدیکی نقطه پنالتی رسید ولی ضربه ضعیف او با دخالت ناچو در اختیار کپا قرار گرفت تا رئال در همان دقایق اولیه شوکه نشود.

با وجود حمله دقایق اولیه مشخص بود که یونیون با سیستم 5-3-2 تنها برای دفاع پرتعداد از دروازه‌اش به میدان آمده است. رئال سعی داشت قدرت دفاعی حریف را با حوصله امتحان کند. واسکز پاس کاماوینگا را ارسال کرد ولی ضربه خوسلو از کنار دروازه بیرون رفت.

در ادامه مودریچ از سمت راست یک کرنر به دست آورد. او خودش این ضربه را ارسال کرد ولی خوسلو نتوانست ضربه خوبی بزند و توپ از بالای دروازه یونیون بیرون رفت.

در دقیقه 34 پاس رو به عقب مودریچ به بلینگام رسید و او قصد داشت از فاصله 12 قدمی با شوت دروازه یونیون را هدف بگیرد. ولی او در بدترین زمان ممکن تعادلش را از دست داد و یونیون موفق شد توپ را منطقه خطر دفع کند.

نیمه اول که با حملات رئال و دفاع سرسختانه یونیون برلین همراه بود در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم هم درست مثل نیمه اول یونیون برلین در یکی از معدود حملاتش به سمت دروازه رئال حرکت کرد. گوسنس، ملی‌پوش آلمانی یونیون توپ خوبی از به‌رنز دریافت کرد ولی شوت او به تور کنار دروازه کپا برخورد کرد.

چند دقیقه بعد رئال بهترین موقعیت خود تا اینجای مسابقه را به دست آورد. در دقیقه 52 شوت خوب رودریگو از سمت راست توسط دروازه‌بان یونیون، رونو، با واکنشی زیبا دفع شد. مادرید اما به فشار ادامه داد و این بار پاس واسکز به رودریگو رسید ولی حرکت آکروباتیک این ستاره برزیلی به تیر دروازه برخورد کرد.

سه دقیقه بعد کاماوینگا با یک پاس رو به عقب خوسلو را صاحب توپ کرد و شوت پای چپ او را دروازه‌بان یونیون به شکل ناقض دفع کرد ولی بونوچی به حرکتی هوشمندانه توپ را با ضربه سر راهی کرنر کرد تا دروازه یونیون نجات پیدا کند.

رئال در دقیقه 63 برای دومین بار تیر دروازه را لرزاند. رودریگو از کناره زمین سانتری برای خوسلو ارسال کرد و ضربه سر چکشی او به تیر سمت چپ دروازه رونو برخورد کرد تا رئال همچنان در گلزنی ناکام باشد.

در این مسابقه انگار بخت با رئال یار نخواهد شد. شاگردان آنچلوتی هر چه می‌زنند به شکلهای مختلف وارد دروازه نمی‌شود. رئال از سمت راست صاحب کرنر دیگری شد و ضربه سر خوسلو به سمت گوشه سمت راست دروازه یونیون می‌رفت. در کمال تعجب توپ او در میانه راه به هم‌تیمی‌اش واسکز برخورد کرد. رودیگر توپ برگشتی را به شوتی محکم به سمت دروازه یونیون فرستاد که از بالای دروازه بیرون رفت هر چند داور به دلیل بالا آمدن بیش از حد پای او اعلام خطا کرده بود.

شب گذشته انگار شب خوسلو نبود. او پاس رودریگو را با ضربه والی به سمت دروازه شلیک کرد اما توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.

اما ستاره بی چون و چرای این فصل رئال مادرید در نهایت اتوبوس یونیون برلین را بی‌اثر کرد و در دقیقه 90+4 گل نجات‌بخش رئال را به ثمر رساند. باز هم یک کرنر به نفع رئال مادرید؛ سفیدپوشان این بار کرنر را کوتاه ارسال کردند و فده والورده از پشت محوطه جریمه شانسش را برای شوت زدن امتحان کرد. توپ بعد از برخورد به چند بازیکن در شلوغی محوطه جریمه مقابل بلینگام افتاد تا شماره 5 رئال با فرصت‌طلبی و تیزهوشی دروازه یونیون را باز کرده و سه امتیاز شیرین برای رئال به ارمغان بیاورد.

رئال مادرید 1-0 یونیون برلین | خلاصه بازی | پیروزی در اولین گام با تک گل بلینگام