اسطوره فوتبال ایتالیا در ۴۵ سالگی بازنشسته شد!

جان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا در ۴۵ سالگی بازنشسته شد. بوفون در ۲۸ سال دوران حرفه‌ای همراه با یوونتوس ۱۰ بار قهرمان لیگ ایتالیا و همراه با پاری‌سن‌ژرمن یک بار قهرمان لیگ فرانسه شد. او در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد.

بوفون در سال ۲۰۰۱ از پارما به یوونتوس منتقل شد و بیشتر دوران فوتبالش را در این باشگاه گذراند. او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ راهی پاریس شد اما بلافاصله به تورین بازگشت.

بوفون در ژوئن ۲۰۲۱ به پارما، باشگاهی که فوتبال حرفه‌ایش را سال ۱۹۹۵ در آن آغاز کرده بود، بازگشت. او در سال ۲۰۰۱ با قراردادی ۳۲/۶ میلیون پوندی به یووه پیوست و گران‌ترین دروازه‌بان جهان شد.

بوفون در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «این جوری بود رفقا! شما به من همه چیز دادید. ما این را باهم انجام دادیم.»

بوفون با ۶۵۷ مسابقه رکورددار بازی در بالاترین سطح فوتبال ایتالیاست، او همچنین با ۱۷۶ بازی ملی، رکورددار بیشترین بازی ملی در میان دروازه‌بان‌های جهان است.

او در سال ۲۰۱۸ و پس از این که نتوانست همراه با ایتالیا به جام جهانی روسیه برسد، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. یکی از برجسته‌ترین لحظه‌های دوران ملی بوفون، فینال جام جهانی ۲۰۰۶ بود که ایتالیا توانست فرانسه را ۳-۵ در ضربات پنالتی شکست دهد. آن بازی در وقت‌های عادی و اضافی ۱-۱ تمام شده بود.

به مناسبت بازنشستگی بوفون در توییتر تیم ملی ایتالیا نوشته شد :«ممنون شماره یک ما. متشکر جی‌جی!»

سری‌آ فوتبال ایتالیا هم در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «این تاریخ فوتبال است. این همان جی‌جی بوفون است. یک داستان شگفت‌انگیز که در یک نقطه باید به پایان می‌رسید.»

باشگاه یوونتوس هم توییت کرد: «یک اسطوره امروز دستکش‌هایش را آویخت. تعداد دفعاتی که دروازه ما را نجات دادی، لبخندت و شخصیتی که داشتی، برای همیشه در یاد خواهد ماند.»