دردناک بودن شکست برابر منچستریونایتد در دیداری دوستانه برای آرتتا

آرسنال در دیداری دوستانه در تور پیش فصلش در آمریکا روبروی منچستریونایتد قرار گرفت و با نتیجه 0-2 برابر این تیم شکست خورد. آنها پس از پایان این بازی در ضربات پنالتی نمایشی هم شرکت کردند که حاصل این ضربات هم چیزی جز باخت برای آرسنال نبود و آن‌ها با نتیجه 3-5 پنالتی‌ها را هم به یونایتد واگذار کردند.

آرتتا پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت:

«داشتن چنین بازی سختی در این سطح در این بازه زمانی اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و این همیشه اتفاق مثبتی است. این اطلاعات مطمئنا نشان داد که ما باید در مسائل بسیاری پیشرفت کنیم، اشتباهات جزئی از فوتبال است و باید بر آنها غلبه کرد.

باخت در یک بازی همیشه دردناک است. این بازی از نظر فیزیکی واقعا پر فشار بود. بعضی از بازیکنان بیشتر از دیگران تحت فشار بودند و این به خاطر شرایط فیزیکی مورد انتظار ما از آنها بود. یونایتد لحظات مختص به خودش را داشت و ما هم همینطور. در نیمه دوم تسلط بیشتری به بازی داشتیم و سعی کردیم گل بزنیم اما نتوانستیم شانس‌هایی که داشتیم را وارد دروازه حریف کنیم و آنها پیروز شدند.

روز گذشته از من پرسیده بودید که این فصل چطور پیش خواهد رفت. باید بگویم که چالش بیشتری پیش روی ما قرار دارد. این فصل سخت‌تر است و سطح و آماده‌سازی همه تیم‌ها عالی است. این چیزی است که امروز می‌دانیم.

کای هاورتز، دکلان رایس و مارتین اودگارد امروز 55 دقیقه کنار هم بازی کردند و همه چیز بهتر خواهد شد. بازی آنها روان‌تر خواهد شد، بهتر یکدیگر را درک خواهند کرد و تسلط بیشتری پیدا می‌کنند. اما این کار زمان می‌برد و باید به این روند احترام گذاشت.

من از شکست خوردن متنفرم، همه از شکست خوردن متنفریم. این درس بزرگی است و این احساسی که در حال حاضر دارم را اصلا دوست ندارم. بنابراین پسرها باید الان تمرین کنند و باید ببینیم که چطور می‎توانیم در بازی بعدی بهتر باشیم.»