انتقال مالکیت منچستریونایتد به قطری ها

سرانجام، زمان رهبری خانواده گلیزر در باشگاه منچستریونایتد به پایان رسید و پیشنهاد آخر شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، به عنوان پنجمین و آخرین پیشنهاد، با موافقت خانواده مالکان یونایتد همراه شد.

بر این اساس، در آینده نزدیک، انتقال مالکیت یونایتد به قطری‌ها انجام خواهد شد‌ و پیشنهاد شیخ جاسم بن حمد با ارزش 6 میلیارد پوند توسط خانواده گلیزر پذیرفته شده است. بانک تجاری آمریکایی راینه نیز نظارت بر این فرآیند را بر عهده خواهد داشت.

آخر هفته قبل، شایعات درباره وضعیت مالکیت یونایتد افزایش یافت. ادعا شده بود که ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، در مذاکرات با خانواده گلیزر قرار دارد، اما او مجبور شد هر نوع دخالتی در پیشنهاد شیخ جاسم را رد کند.

شرکت پتروشیمی INEOS نیز با یک قرارداد تضمینی مطمئن است، در حالی که تیم هاخ تمرکز خود را بر روی جذب اهدافی مانند میسون مونت و هری کین قرار داده است.

فابریزیو رومانو، خبرنگار معروف در حوزه نقل و انتقالات فوتبال، اعلام کرد که فروش یونایتد کاملاً تکمیل شده است و گلیزرها قصد دارند 100 درصد از باشگاه را به شرکت قطری بفروشند، زیرا او را به عنوان خریدار ترجیح داده‌اند.

گزارش‌های جالبی نیز از سوی رسانه‌های قطری در عصر روز چهارشنبه منتشر شد. آنها مطمئن هستند که شیخ جاسم به زودی به عنوان مالک جدید منچستر یونایتد معرفی خواهد شد. روزنامه الوطن، که پدر شیخ جاسم مالک آن است، گزارش می‌دهد که قطری‌ها در پیشنهاد خود برای خرید باشگاه موفق بوده‌اند.

حالا تنها اعلام رسمی خرید منچستر توسط قطری‌ها باقی مانده است. پس از مدت طولانی و مورد انتقاد قرار گرفتن از مالکیت گلیزرها بر روی یونایتد، هواداران امیدوار به جذب سرمایه‌گذاری بزرگ شیخ جاسم در تیم محبوب خود هستند.

نکته جالب این است که پس از انتشار اخبار واگذاری یونایتد به قطری‌ها، ارزش سهام باشگاه نیز افزایش یافت و به 20.08 دلار رسید. در مقابل، در تاریخ 5 ژوئن، سهام یونایتد به 18.34 دلار سقوط کرده بود.