۵ دلیل اصلی محبوبیت گوشی‌های اپل

بسیاری از افراد به‌دنبال داشتن وسایل منحصربه‌فرد هستند و دوست دارند متفاوت‌تر به‌نظر برسند که این مسئله معمولا دررابطه‌با انتخاب گوشی‌های همراه نیز قابل مشاهده است.

گوشی‌های برند Apple به‌دلیل داشتن سیستم‌عامل IOS ساختاری را ارائه می‌دهند که با دیگر برندهای مبتنی‌بر اندروید کمی تفاوت دارد و باعث تمایز بیشتر این محصولات می‌شود.

در واقع انحصاری‌بودن سیستم‌عامل iOS برای محصولات شرکت Apple یکی از مهم‌ترین عوامل درزمینه فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند این برند است که البته علاوه‌بر این مسئله، می‌توان چندین دلیل دیگر را در نظر گرفت که باعث محبوبیت آیفون می‌شود و شامل موارد زیر هستند.

ارائه برنامه‌های ایمن برای محصولات Apple

یکی از دلایل اصلی برای اینکه کاربران، آیفون را به دیگر برندها ترجیح می‌دهند، ایمنی و امنیت بالای برنامه‌های موجود در اپ استور است که تحت یک بررسی دقیق قرار می‌گیرند تا نسبت به عدم وجود بدافزارها و سایر کدهای مضر، اطمینان حاصل شود.

این سطح از استانداردهای بالا و سخت‌گیرانه در شرکت Apple برای عرضه نرم‌افزارهای موبایلی، عاملی برای شهرت و محبوبیت بیشتر آن است و بسیاری بر این عقیده هستند که اپ استور، معمولا امن‌ترین گزینه‌ها را برای دانلود در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

هرچند امکان دارد در Google Play امکان دسترسی به تعداد بیشتری از برنامه‌ها وجود داشته باشد، اما نکته حائز اهمیت این است که کاربران اپل به‌طور کلی کیفیت را نسبت به کمیت ترجیح می‌دهند.

درضمن باید این را در نظر داشته باشید که بسیاری از توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایلی در سطح جهان، در ابتدا نسخه‌های جدید خود را روی اپ استور عرضه می‌کنند که بیشتر به‌دلیل استانداردهای بالای امنیتی آیفون است.

عملکرد بهتر در گوشی‌های برند Apple

رابط کاربری خوبی که این شرکت برای گوشی‌های خود مد نظر قرار می‌دهد، باعث می‌شود تا کاربران بتوانند خیلی راحت و روان از دستگاه خود استفاده کنند و مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشند.

شرکت اپل کنترل زیادی روی بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های خود دارد و سعی می‌کند تا با ارتقای هرچه بهتر این قسمت‌ها، متناسب با نیاز کاربران، دسترسی خوبی را برای آن‌ها فراهم کند.

ازسوی‌دیگر این برند معتبر جهانی معمولا به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی‌های مختلفی را در هر دوره برای گوشی‌های خود فراهم می‌کند که نسبت به بسیاری از رقبا کارآمدتر است و اجازه استفاده از دستگاه تا مدت‌زمان طولانی‌تری را به کاربر می‌دهد.

به‌طور کلی حتی کسانی که از مدل‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کنند، معمولا مشکل خاصی دررابطه‌با کاهش سرعت و عملکرد گوشی ندارند و بعداز گذشت سال‌ها نیز دستگاه به‌خوبی برای آن‌ها کار می‌کند.

چیپست‌ها و تراشه‌هایی که در ساخت آیفون به‌کار می‌روند، به‌صورت کاملا سفارشی ساخته می‌شوند که نوعی برتری در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار به‌شمار می‌رود که از تراشه‌های تولید انبوه استفاده می‌کنند.

درضمن پیشرفت‌های زیادی که شرکت Apple درزمینه عملکرد حرارتی و عمر باتری برای تولیدات خود ایجاد می‌کند، در بالابردن عمر مفید دستگاه موثر است و کارایی آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

امکان ارتباط عالی بین انواع دستگاه‌های ساخت اپل

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کاربران آیفون را به اندروید ترجیح می‌دهند، قدرت ارتباطی بالا بین محصولات Apple است. گوشی‌های هوشمند Apple با سایر دستگاه‌های این برند مانند iPad و Mac book به‌خوبی ادغام می‌شوند که این فرایند اشتراک‌گذاری فایل‌ها و داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف را آسان می‌کند.

معمولا زمانی که افراد می‌خواهند برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز خود، بین سیستم‌عامل‌های اندروید یا IOS برای گوشی همراه و همچنین ویندوز یا Mac OS برای لپ‌تاپ گزینه مناسبی را انتخاب کنند، معمولا نام برند اپل در هر 2 مورد به چشم می‌خورد.

ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های اندرویدی با ویندوز نیاز به طی‌کردن مراحل خاصی دارد، این در حالی است که کاربران برند Apple تنها با استفاده از Apple ID خیلی راحت تبلت، گوشی و لپ‌تاپ را همگام‌سازی می‌کنند و امکان انتقال داده در سریع‌ترین زمان را دارند.

حفظ حریم خصوصی و امنیت بالا در گوشی‌های Apple

در گوشی‌های آیفون توجه به حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین بالابردن سطح امنیت تلفن همراه اهمیت زیادی دارد که این مورد را هم می‌توان یکی از دلایل محبوبیت Apple دانست.

سخت‌گیری‌های اپل برای نفوذ بدافزارها و ویروس‌های آسیب‌رسان باعث می‌شود تا اطلاعات شما به‌خوبی محافظت شوند و از این بابت مطمئن باشید که امکان افشای آن‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

به‌طورکلی گوشی‌های آیفون اجازه نصب برنامه‌هایی خارج از اپ استور را به شما نمی‌دهند، مگر اینکه با جیلبریک کردن و برداشتن محدودیت‌های سازنده قادر به انجام این کار باشید.

در زمینه استفاده از گزینه‌های امنیتی مختلف برای عدم‌دسترسی دیگر اشخاص به منوی گوشی نیز، این برند عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌دهد و درزمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره نیز کارایی مناسبی دارد.

ارزش بالای فروش مجدد برای گوشی‌های اپل

به‌دلیل تقاضای بالا برای خرید گوشی‌های آیفون در بازار، به‌طور معمول این محصولات ارزش خود را در میان متقاضیان حفظ می‌کنند و در زمان فروش مجدد نیز در مقایسه با دیگر رقبا برتری نسبی دارند.

در هر زمانی که مدل جدید آیفون به بازار عرضه می‌شود، بسیاری از افرادی که استفاده از آخرین نسخه را ترجیح می‌دهند، برای خرید اقدام می‌کنند و بسیاری از مدل‌های قبلی که هنوز کارایی قابل قبولی دارند، برای فروش مجدد در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

درصورتی‌که به‌خوبی از دستگاه‌های Apple استفاده شود، معمولا گوشی‌های این برند امکان کاربرد تا حدود 7 سال را دارند و در این مدت نیز پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های لازم را دریافت می‌کنند.

جمع‌بندی

گوشی‌های اپل همیشه به‌عنوان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات بازار محسوب می‌شوند که به‌طور کلی دلایل مختلفی را می‌توان برای برتری آن‌ها در مقایسه با دیگر برندها در نظر گرفت.

برخی از عواملی که موجب می‌شود گوشی‌های این برند شهرت زیادی در میان کاربران داشته باشند، شامل ارائه امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی، عملکرد مناسب، امکان ارتباط با دیگر دستگاه‌ها و حفظ ارزش در بازار است.

منبع: تکراتو