کودکان در کدام سن گوشی هوشمند داشته باشند؟!

مقطع راهنمایی زمانی است که تعداد زیادی از نوجوانان دستگاه‌هایی مانند ساعت هوشمند و گوشی تلفن همراه هوشمند را از والدینشان دریافت می‌کنند. اگرچه این وسایل فناوری مفید و کارآمدی هستند، اما تعیین زمان مناسب برای ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به فرزندان نیاز به دقت دارد.

در ادامه به پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با زمان مناسب برای ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به نوجوانان خواهیم پرداخت:

1. کیفیت والدینی فرزندان:

مهمترین عامل در تعیین زمان ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به نوجوانان، کیفیت والدینی و سطح آمادگی نوجوان برای مسئولیت‌پذیری و مدیریت گوشی است. اگر فرزندان شما قدرت مدیریت و کنترل خود را نشان داده‌اند و شما از آنان اطمینان دارید، زمان مناسب‌تری برای ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به آنان خواهد بود.

2. نیازهای رفت و آمد:

اگر فرزندان شما به مراتب بیشتر به مکان‌های مختلف بروند، به وسیله حمل و نقل عمومی سفر کنند یا به طور مستقل تر از خانه خارج شوند، داشتن یک گوشی تلفن همراه هوشمند می‌تواند برای آنان در مواقع اضطراری مفید باشد.

3. نوع و میزان فعالیت‌های آنلاین:

اگر فرزندان شما برای تعامل اجتماعی و یادگیری آنلاین به وسایل فناوری نیاز دارند و این فعالیت‌ها مهم برای توسعه آن‌هاست، ممکن است نیاز به گوشی تلفن همراه هوشمند داشته باشند.

4. آموزش و تربیت:

شما باید فرزندان خود را به طور منظم در مورد استفاده مسئولانه از گوشی تلفن همراه هوشمند و خطرات آن آموزش دهید. اگر آمادگی برای آموزش و تربیت آنان دارید، می‌توانید زمان مناسب را انتخاب کنید.

5. مرزهای مشخص:

تعیین مرزهای مشخص برای استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند و تعهد‌نامه‌ای مشترک بین شما و نوجوانان برای رعایت قوانین مربوط به آن می‌تواند به مدیریت بهتر استفاده از این وسیله کمک کند.

6. تجربه پاندمی کووید و فناوری:

با توجه به تجربه پاندمی کووید و نیاز به آموزش و تعامل آنلاین، ممکن است زمان مناسب‌تری برای ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به فرزندان شما باشد تا در این فضاها توانایی تعامل اجتماعی و یادگیری آنلاین را تقویت کنند.

7. مدل و نوع دستگاه:

ممکن است با یک مدل ساده‌تر و محدودتر از گوشی تلفن همراه هوشمند آغاز کنید تا نوجوان مسئولیت داشتن یک دستگاه ارتباطی را درک کند. سپس می‌توانید به تدریج به دستگاه‌های پیشرفته‌تر معطوف شوید.

بنابراین، زمان مناسب برای ارائه گوشی تلفن همراه هوشمند به فرزندان شما وابسته به شرایط خاص و آمادگی هر نوجوان می‌باشد. تصمیم‌گیری باید با دقت انجام شود و نیاز به تعهد و همکاری مداوم در آموزش و مدیریت استفاده از گوشی دارد. همچنین، توافق‌نامه‌ای کتبی بین والدین و نوجوانان می‌تواند مرزهای مشخص‌تری برای استفاده از این وسیله ارتباطی ایجاد کند.