کروس و منچستریونایتد؛ انتقالی که هرگز انجام نشد!

تونی کروس اسطوره رئال مادرید است. تاریخچه افتخارات او با 5 لیگ قهرمانان، 5 جام باشگاه‌های جهان، 4 سوپرجام اروپا، 4 لالیگا، یک کوپا دل ری و 4 سوپرجام اسپانیا رشک‌برانگیز است. مجموعه‌ای از عناوین بزرگ در یک دهه شگفت‌انگیز که اگر تصمیم او در اواسط سال 2014 تغییر می‌کرد، می‌توانست بسیار متفاوت باشد. بله، سرنوشت کروس می‌توانست کاملا عوض شود.

“نه” کروس به لیگ برتر

کروس در مصاحبه جدید حود در پاسخ به این سوال که آیا دوست‌داشتی در لیگ برتر بازی کنی، گفت: «بله، می‌توانستم. من در سال 2014 و قبل از امضای قرارداد با رئال مادرید با منچستریونایتد به توافق رسیده بودم. این یک انتقال از بایرن به یونایتد بود.»

اگرچه این انتقال هرگز و به یک دلیل انجام نشد: «آنها دیوید مویس را اخراج کردند و لوئیس فن‌خال را به خدمت گرفتند. بنابراین ما هر دو از توافق قبلی عقب‌نشینی کردیم و من پاسخ منفی دادم.»

رابطه تونی کروس و لوئیس فن‌خال اصلا خوب نبود. هر دو در فصل 2010/2011 در بایرن مونیخ با هم ملاقات کردند، سالی که کروس نتوانست با ایده‌های فن‌خال بدرخشد. علاوه بر این، روابط شخصی آنها هم خوب نبود و همه اینها باعث شد که کروس و یونایتد، توافق را منتفی کنند.

اگر مویس مربی می‌ماند

کروس می‌گوید: «مویس به طور خاص به جذب من علاقه داشت و قرارداد عملا امضا شده بود. سپس او اخراج شد و لوئیس فن‌خال هدایت این تیم را برعهده گرفت. این همه چیز را پیچیده کرد. من مدتی از یونایتد خبری نداشتم و شروع به شک و تردید کردم. جام جهانی شروع شد و آنچلوتی (مربی رئال مادرید) با من تماس گرفت، و دیگر همه چیز را می‌دانید.»

اینگونه بود که او در نهایت با 25 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و تبدیل به موفق‌ترین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ قهرمانان شد.