پیروزی ۳-۱ منچسترسیتی مقابل وستهم با هت‌تریک هالند

شاگردان پپ گواردیولا سومین پیروزی متوالی‌شان را هم به دست آوردند. آنها در هفته سوم لیگ برتر انگلیس وستهم را در خانه‌اش با گل‌های ارلینگ هالند شکست دادند و ۹ امتیازی شدند.

در همان ابتدای بازی بود که منچسترسیتی برای زدن گل برتری جلو کشید. آنها آنقدر وستهم را تحت فشار قرار دادند که بالاخره توانستند در دقیقه ۱۰ گل اول را به ثمر برسانند. روی اشتباه خط دفاعی حریف، برناردو سیلوا توپ را ربود و ارلینگ هالند را صاحب توپ کرد. مهاجم نروژی سپس در مقابل دروازه قرار گرفت و به راحتی دروازه میزبان را باز کرد.

در دقیقه ۱۲ نوبت به دی‌بروینه رسید که دروازه وستهم را به خطر بیندازد. با این حال این بار آرئولا عالی ظاهر شد و شوت این بازیکن را مهار کرد. شش دقیقه بعد دوباره دی‌بروینه در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما این ضربه‌اش هم به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه نداشت.

در دقیقه ۱۹ بوون در سمت راست قصد داشت توپ را به روی دروازه ارسال کند اما سانتر کوتاه او به روبن دیاز برخورد کرد و ادرسون که غافلگیر شده بود نیز نتوانست توپ را مهار کند تا وستهم خیلی زود به گل تساوی دست یابد.

با این حال هالند دست‌بردار نبود و اجازه نداد وستهم در نیمه اول بدون باخت به رختکن برود. در دقیقه ۳۰ پس از حمله منچسترسیتی، ریکو لوئیس در ابتدای محوطه جریمه، هالند را در داخل باکس به توپ رساند و این بازیکن با یک ضربه محکم و مهارنشدنی به طاق دروازه، بازی را ۲-۱ کرد.

در دقیقه ۳۸ این بار ریکو لوئیس می‌توانست گلزنی کند اما ضربه‌اش با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با همان دو گل هالند خاتمه یابد.

در ابتدای نیمه دوم هم برتری با منچسترسیتی بود و وستهم هیچ توانی برای در فشار قرار دادن مهمان نداشت. با این حال اولین موقعیت جدی وستهم در نهایت در دقیقه ۵۲ به دست آمد. جایی که ضربه خطرناک محمد قدوس در محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد و دفع شد.

حدود ۱۰ دقیقه بعد سیتی در آستانه زدن گل سوم قرار گرفت اما ضربه زیبای برناردو سیلوا را دروازه‌بان مهار کرد.

کمی بعد نیز گریلیش شانسش را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه خارج از محوطه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه سرعت بازی کمی افت کرد و تیم پپ گواردیولا بیشتر جریان مسابقه را مدیریت کرد تا اجازه ندهد وستهم پیشروی کند. بازی به همین شکل و در میانه میدان ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۸۳ هالند شب درخشانش را کامل و هت‌تریکش را ثبت کرد. روی یک ضد حمله هالند در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار گرفت و با یک ضربه چیپ او را تسلیم کرد.

در دقایق پایانی وستهم امیدی برای بازگشت به بازی نداشت و سیتیزن‌ها توپ را در میانه میدان می‌گرداندند تا در نهایت بازی به همین شکل به پایان برسد. سیتی با این پیروزی در صدر جدول ۹ امتیازی شد.

خلاصه بازی منچسترسیتی ۳-۱ وستهم