پیروزی جالب ترکیه در برابر اتریش و صعود به مرحله بعد یورو ۲۰۲۴

در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024، تیم‌های اتریش و ترکیه در شهر لایپزیش به مصاف هم رفتند. شاگردان وینچنزو مونتلا با عملکردی برتر در دفاع و حمله توانستند با نتیجه 2-1 به پیروزی برسند و به مرحله بعدی صعود کنند.

ترکیه در ابتدای بازی و در اولین حمله خود به گل رسید. در دقیقه 1 روی یک ارسال کرنر و اشتباه بازیکنان اتریش، توپ به مریح دمیرال رسید و او با ضربه‌ای محکم دروازه اتریش را باز کرد.

اتریش در دقیقه 3 فرصت جبران گل را داشت اما شوت قدرتمند بومگارتنر با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. بومگارتنر چند دقیقه بعد نیز در مقابل دروازه فرصت داشت گل مساوی را بزند اما شوت او ناکام ماند و دمیرال توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

بازی در ادامه بیشتر در میانه میدان جریان داشت تا اینکه در دقیقه 26 ارسال دیگری از سمت آردا گولر برای ترکیه موقعیتی ایجاد کرد، اما این بار ضربه سر دمیرال از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 35 شوت از راه دور سابیتزر نیز با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

در ده دقیقه پایانی نیمه اول، بومگارتنر بار دیگر اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او نیز به نتیجه نرسید و نیمه اول با همان گل دمیرال به پایان رسید.

در دقیقه 51 نیمه دوم، آرناتوویچ در فاصله نزدیک به دروازه ترکیه به توپ رسید اما ضربه‌اش توسط دروازه‌بان ترکیه مهار شد. در دقیقه 59 ترکیب سانتر گولر و ضربه سر دمیرال دوباره موثر واقع شد و دمیرال با ضربه سری بازی را 2-0 کرد.

در دقیقه 66 پس از ارسال به محوطه جریمه ترکیه، گرگوریش با ضربه سر توانست یکی از گل‌های خورده اتریش را جبران کند. با این حال، ترکیه پس از این گل به دفاع عمیق پرداخت تا از برتری خود محافظت کند. این تاکتیک به خوبی جواب داد و اتریش نتوانست موقعیت جدی‌ای خلق کند.

جدی‌ترین موقعیت اتریش در وقت‌های اضافه بود. بومگارتنر در این لحظات یک ضربه سر خطرناک به سمت دروازه ترکیه زد اما گونوک با یک شیرجه دیدنی آن را مهار کرد.

ترکیه با این پیروزی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و در این مرحله به مصاف هلند خواهد رفت که در بازی خود در مرحله یک‌هشتم، موفق به پیروزی 3-0 مقابل رومانی شده است.

خلاصه بازی ترکیه ۲-۱ اتریش