پپ: به ترک سیتی نزدیکتر هستم تا ماندن

منچسترسیتی روز گذشته موفق شد با اختلاف دو ‏امتیاز نسبت به آرسنال قهرمان لیگ برتر شود. چهارمین قهرمانی ‏پیاپی و ششمین قهرمانی پپ گواردیولا و تیمش در این لیگ.

پپ بعد از بازی به ستایش ‏از سرمربی آرسنال پرداخت و گفت آرسنال سال‌های سال حریف ‏اصلی تیمش خواهد بود.

گواردیولا درباره آینده‌اش صحبت‌هایی مبهم مطرح کرد و با اینکه به ‏نظر می‌رسید می‌خواهد بگوید فصل بعد را خواهد بود ولی بعد ‏می‌رود ولی در برخی جمله‌ها از کلماتی استفاده کرد که مسلما به ‏شایعات درباره تمایل او به جدایی زودهنگام دامن خواهد زد.

آینده‌ات در منچسترسیتی بعد از این قهرمانی روشن شد؟

واقعیت این است که من به ترک سیتی نزدیکتر هستم تا ماندن. ‏هشت سال گذشته و سال آینده 9 سال می‌شود. در حال حاضر ‏احساسم این است که فصل بعد می‌مانم. باید با باشگاه صحبت ‏کنم. فصل آینده زمان برای صحبت کردن داریم و البته باید بازیکنانم ‏را هم ببینم. اگر آنها من را، ما را دنبال کنند … به دلایل مختلف، ‏می‌مانم. در جریان فصل آینده صحبت خواهیم کرد.

احساست از این قهرمانی؟

وای، خیلی قشنگه. دلچسب و زیبا. البته می‌خواهم از آرسنال و ‏لیورپول قدردانی کنم به خصوص از آرسنال که باعث شد هر دو تیم ‏به این سطح برسند. لیورپول در دو فصل قبلی ما را تا آخرین حد ‏ممکن تحت فشار گذاشته و حالا این کار را آرسنال انجام داد.

رقابت با آرسنال چقدر سخت بود؟

چه فصل فوق‌العاده‌ای. ما از همان اوایل فصل پیام آرسنال را ‏گرفتیم. می‌دانستیم که آرسنال قرار است حالا حالاها با ما رقابت ‏سرسختانه داشته باشد به خصوص به خاطر مربی جوان و ‏بااستعدادی که دارند. آنها تیم جوانی هم دارند که به ما این پیام را ‏دادند که سال‌های دیگر هم رقیب سخت سیتی هستند. ولی فعلا ‏وقت جشن گرفتن است.

شش قهرمانی لیگ برتر با منچسترسیتی؟

اگر کسی هفت سال پیش به من می‌گفت قرار است شش بار ‏قهرمان لیگ برتر بشوی می‌گفتم برو بابا، دیوانه شده‌ای. مگر می‌شود ‏چنین اتفاقی بیفتد. ولی اتفاق افتاد. دهه 80 متعلق به لیورپول بود، ‏دهه 90 متعلق به منچستریونایتد سر الکس فرگوسن، بعد نوبت ‏چلسی و مورینو بود و حالا نوبت ما است.

راز موفقیت تو چیست؟

خیلی دلم می‌خواست برایت بگویم ولی نمی‌دانم. پشت صحنه خیلی ‏تلاش می‌شود. من نمی‌خواهم بگویم که مربی بدی هستم ولی ‏خیلی‌ها از من حمایت می‌کنند که آدم‌های درجه یکی هستند. ‏هواداران، کادر فنی و بازیکنان. همه دپارتمان‌های باشگاه مهم ‏اهستند. باید سخت کار کنید، باید کار کنید و متواضع باشید و ‏وجدان کاری داشته باشید. تا حالا هیچکس چهار بار پیاپی قهرمان ‏نشده بود و من به بازیکنانم گفتم چرا ما نباشیم؟