پایان کار ونوم در اکتبر امسال

ونوم یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول و داستان‌های مرد عنکبوتی به شمار می‌رود که اگرچه در مدیوم سینما تاکنون روایت ارزشمندی حول محور آن ساخته نشده اما کمپانی سونی پیکچرز علاقه عجیبی نسبت به آن داشته و علی‌رغم دریافت انتقادات شدید و حتی مهیا کردن شرایط شکست فیلم مرد عنکبوتی ۳ در سال ۲۰۰۷ میلادی، به هیچ عنوان بیخیالش نشده است. رویکردی که سبب شده تا شاهد ساخته شدن ۳ گانه ونوم با نقش آفرینی تام هاردی باشیم که به عنوان یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی، فروش قابل توجهی را تاکنون در گیشه سینما تجربه کرده است.

در حالی که دنیای سینمایی عنکبوتی سونی پیکچرز با فیلم‌های ضعیف و مبتذلی گسترش پیدا کرده و همچنان خبری از خود شخص مرد عنکبوتی نبوده است، ماجراجویی‌های شخصیت ونوم و ادی براک در ماه اکتبر امسال با Venom: The Last Dance (ونوم: آخرین رقص) ادامه خواهد یافت. دنباله‌ای که طبق سخنان رئیس کمپانی سونی پیکچرز، پایان‌دهنده ۳ گانه ونوم می‌باشد.

تام راثمن در تازه‌ترین سخنان خود به سومین فیلم اختصاصی شخصیت ونوم اشاره کرده و اعلام نموده که او و همکارانش تمام سعی خود را به کار گرفته‌اند تا دنباله‌ای موفق و بزرگ را تولید نمایند. دنباله‌ای که پایان کار این مجموعه را رقم خواهد زد.

ما باید تعادلی میان IPهای بزرگمان رقم بزنیم که لحظات مهمی را برای مخاطبینش ایجاد نماید. از انیمیشن‌های Spider-Verse گرفته تا مرد عنکبوتی تام هالند و بچه کاراته‌کار، همگی در لحظه پایان‌بندی‌شان، رویداد بزرگی را رقم خواهند زد. اعتقاد دارم زمانی می‌توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم که میان فیلم‌هایمان و ماجراجویی‌های به تصویر کشیده شده تعادلی را برقرار نماییم. مخاطبین بسیاری را داریم که برای تماشای ماجراجویی‌های جدید اشتیاق دارند.

علی‌رغم این که تام راثمن به شکل مستقیم درباره پایان‌بندی ونوم ۳ صحبت نکرد اما از اول هم برنامه برای ساخت ۳گانه مد نظر قرار داده شده بود و عبارت The Last Dance نیز نمایانگر پایان فیلم‌های اختصاصی این سیمبیوت محبوب خواهد بود. البته می‌توان انتظار داشت که تام هاردی همچنان به ایفای نقش ونوم در پروژه‌های تیمی از دنیای سینمایی عنکبوتی بپردازد؛ رویکردی که دنیای سینمایی مارول نیز پیشتر با رابرت داونی جونیور در قامت تونی استارک انجام داده بود.

فیلم Venom: The Last Dance برای اکران در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) برنامه ریزی شده است.