پایان روز ششم المپیک پاریس: آمریکا علیه چینی‌ها

مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، شش روز بسیار هیجان انگیز را تجربه کرد و امروز که یکی از روزهای پرمدال و پرمسابقه المپیک بود نیز سپری شد.

کاروان المپیکی ایران در روز ششم تنها یک نماینده داشت که در نهایت مبینا فلاح مقابل نماینده ترکیه در رشته تیر و کمان، در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورد و کماکان صفرهای مقابل نام ایران در جدول مدالی حضور دارند. 

در کاروان‌های دیگر هم چینی‌ها موفق شدند با ۱۱ مدال طلا در جایگاه نخست اختلاف مد‌نظرشان را ایجاد کنند و آمریکایی‌ها به واسطه افتخارآفرینی در رشته‌هایی از جمله شنا و ژیمناستیک موفق شدند ۵ مدال طلا امروز کسب کنند تا در رتبه دوم قرار گیرند. 

مسابقات روز هفتم از ساعت ۱۰ روز جمعه دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۳ دنبال خواهد شد و هانیه رستمیان در رشته تپانچه ۲۵ متر، فاطمه مجلل در رشته قایقرانی روئینگ و فرزانه فصیحی در رشته دو و میدانی ۱۰۰ متر زنان مسابقه خواهند داد. 

لازم به ذکر است در روز هفتم مسابقات، در بخش‌های شیرجه (۱) ، شنا (۳)، تیراندازی (۱)، دوومیدانی (۱)، بدمینتون (۱)، دوچرخه‌سواری (۲)، پرش از روی مانع با اسب (۱)، شمشیربازی (۱)، ژیمناستیک (۲)، جودو (۲)، روئینگ (۴)، قایقرانی بادبانی (۲)، تنیس (۱) و تیراندازی (۱) مدال توزیع خواهد شد و در مجموع ۱۱۷ مسابقه برگزار خواهد شد.