وادار شدن بازیکنان مسلمان به روزه‌خواری توسط گالیته!

اخباری که در مورد کریستف گالتیه، سرمربی پی اس جی مطرح شده، خشم جامعه مسلمانان و سیاه پوستان فرانسوی را برانگیخته است.

اخیرا اخباری منتشر شده که نشان می دهد که گالتیه در دوران حضورش در نیس، با بازیکنان مسلمان و سیاه پوست مشکل داشته و به دنبال کنار گذاشتن آن ها از تیم بوده است. گالتیه از طریق وکیل خود این ادعا را تکذیب کرده است، اما حالا نشریه “نیس ماتین” در گزارشی به جزییاتی جدید از این ماجرا اشاره کرده است.

به گفته نشریه محلی نیس، گالتیه با خرید بازیکنان مسلمان برای نیس مخالف بوده و به همین خاطر از جذب پابلو روساریو که با نظر فورنیه مدیر ورزشی سابق نیس انجام شده بود، مخالف بود. در حقیقت سرمربی پی اس جی در طول ماه رمضان، بازیکنان مسلمان خود را به غذا خوردن در طول روز مجبور می کرد و باعث خشم بازیکنان مسلمان تیمش همچون تودیبو، گوئیری و بودائوئی شده بود. فورنیه که در ابتدا به دنبال استخدام تن هاگ بود، جذب گالتیه را یک اشتباه می دانست. گالتیه به بازیکنان مسلمان تیمش در طول ماه رمضان می گفت: “اگر چیزی نخورید، بازی نکنید.”

گالتیه با دیدیه دیگارد، سرمربی موقت کنونی نیس هم مشکل داشته است و ظاهرش و ریش های بلندش را مسخره می کرده، چرا که می گفته که چهره اش شبیه مسلمانان است.

سرمربی پی اس جی فردا باید در کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کند و پاسخش به این موضوع قطعا می تواند تا حد زیادی حقیقت ماجرا را روشن کند.