«همدم دوپا»؛ رونمایی از ربات جدید ال‌جی

به گفته ال‌جی، این ربات مجهز به هوش مصنوعی به عنوان «یک مدیر خانه و همدم» طراحی شده تا وظایف خانگی را انجام دهد و با کاربران تعامل کلامی داشته باشد.

به گفتۀ ال‌جی، «این ربات بخشی از پروژۀ یک خانه هوشمند دارای فناوری‌های رباتیک، هوش مصنوعی و فناوری‌های چندوجهی است. این ربات می‌تواند حرکت کند، بیاموزد، درک کند و در مکالمات پیچیده شرکت کند.»

این ربات سفید دارای بدنه گرد است و چشم‌های متحرک ساده روی یک صفحه نمایش داخلی دارد، به اضافۀ دو پا با مفاصل بندبند که به چرخ‌ها متصل هستند.

فناوری چندوجهی آن ترکیبی از تشخیص صدا و تصویر و همچنین پردازش زبان طبیعی است. این ربات می‌تواند به لوازم خانگی هوشمند و دستگاه‌های IoT خانگی متصل شود و آن‌ها را کنترل کند.

این ربات به لطف دوربین یکپارچه، بلندگو و سنسورهای مختلف، می‌تواند داده‌های محیطی زمان واقعی مانند کیفیت هوا، دما و رطوبت داخل خانه را جمع‌آوری و ارسال کند.

این ربات که به طور مداوم از طریق هوش مصنوعی در حال یادگیری است، این داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا اطلاعات به‌روز خانه را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

از جمله ویژگی‌های جالب این ربات این است که می‌تواند بر حیوانات خانگی یا کودکان در نبود والدین نظارت کند، به عنوان نگهبان امنیت خانه ایفای نقش کند و با اتصال به پریز هوشمند و خاموش کردن وسایل غیرضروری در اطراف خانه در انرژی صرفه‌جویی کند.

این ربات می‌تواند احساسات کاربران خود را با تجزیه و تحلیل صدا و حالات چهره آن‌ها پس از احوالپرسی در مقابل درب ورودی تشخیص دهد.

انتخاب موسیقی مناسب با خلق و خوی کاربران، کمک به حمل و نقل و به‌روزرسانی آب و هوا و همچنین تنظیم یادآورهای شخصی، بخشی از مهارت‌های بین‌فردی این ربات است.

برند ال‌جی گفته است: «راه‌حل زندگی هوشمند ال‌جی، زندگی روزمره کاربران را بهبود می‌بخشد و تعهد این شرکت را به تحقق چشم‌انداز (خانه‌ای با کارِ صفر) نشان می‌دهد.»

نمایشگاه Consumer Electronics Show (CES) یک نمایشگاه تجاری-فناوری سالانه است که ماه ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود و در آنجا، برندها محصولات جدیدشان را به نمایش می‌گذارند.

در نمایشگاه CES سال گذشته، طیف وسیعی از فناوری‌ها به نمایش گذاشته شد، از کالسکه‌ای که از هوش مصنوعی برای فشار دادن و تکان دادن خود استفاده می‌کند تا خودروی الکتریکی هیوندای با چرخ‌هایی که می‌توانند ۹۰ درجه بچرخند تا به طرفین برانند.

منبع: فرادید