نمایشگر ۶۰۰۰ نیتی؛ شیائومی ۱۴ اولترا هیچ محدودیتی نمی‌شناسد!

این روزها اگر یک گوشی اندرویدی با نمایشگر ۱۰۰۰ نیتی دیده‌اید نباید هیجان‌زده شوید چون این میزان دیگر استاندارد مورد نظر نیست. حتی ۳۰۰۰ نیت هم ظاهرا دیگر برای کاربران آنقدرها جذاب به نظر نمی‌رسد چون وان‌پلاس در رویداد رونمایی از وان‌پلاس ۱۲ مدعی شده پنل این گوشی می‌تواند به عدد خیره‌کننده‌ی ۴۵۰۰ نیت در بهترین حالت خود دست پیدا کند.

معرفی پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما

البته که بسیاری از این اعداد و ارقم صرفا تبلیغاتی هستند چون گوشی در ۹۹٪ اوقات به بیشینه‌ی روشنایی بسیار کمتر از میزان تبلیغ شده دست پیدا می‌کند. البته مگر اینکه محتوای مورد نظر HDR باشد چون در این صورت نزدیک به میزان یادشده می‌شوید.

اما با این حال شرکت‌ها ادعاهای زیادی در این رابطه مطرح می‌کنند و اینطور است که هرچه این عدد بالاتر باشد، گویی شرکت سازنده توانسته بهتر ظاهر شود. چون بیشینه‌ی روشنایی یعنی مقدار روشنایی که پنل یک گوشی می‌تواند تولید کند تا کاربر زیر نور خورشید یا در شرایط سخت محیطی بدون مشکل بتواند محتوای روی صفحه را بخواهد.

پوکو X6 پرو 5G به زودی وارد بازار جهانی می‌شود

اگرچه لزوما بیشتر بودن بیشینه‌ی روشنایی، بهتر بودن پنل نمایشگر را نشان نمی‌دهد اما آنچه که یقینا می‌دانیم، بیشتر شدن این اعداد و ارقام در هر سال است. شیائومی هم به نوبه‌ی خود، ادعای بزرگی را مطرح کرده و مدعی شده شیائومی ۱۴ اولترا از نمایشگر با بیشینه روشنایی ۶۰۰۰ نیتی بهر خواهد برد.

شیائومی ۱۴ اولترا با نمایشگر ۶۰۰۰ نیتی قرار است اواسط ۲۰۲۴ وارد بازار جهانی شود و شایعه شده که به راحتی می‌تواند به این میزان روشنایی دست پیدا کند. حتی افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station هم مدعی شده شیائومی می‌خواهد اواسط ۲۰۲۴ از یک گوشی با نمایشگر بسیار قدرتمند از لحاظ میزان روشنایی رونمایی کند.

این افشاگر همچنین اطلاعاتی را راجع به گوشی شیائومی ۱۵ پرو مطرح کرده و مدعی شده شیائومی می‌خواهد حواشی اطراف پنل آن را ۰.۶ میلی‌متر کاهش دهد تا بدین ترتیب اندازه‌ی حواشی کاملا یکدست باشد. این اتفاق هم به لطف فناوری ساخت جدید TCL یعنی CSOT محقق خواهد شد.

شیائومی ۱۵ پرو که به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد شد، به احتمال زیاد در آن زمان رکورد بیشینه‌ی روشنایی را خواهد شکست. جالب است بدانید در رابطه با مدل استاندارد پرچم‌داران سری ۱۵ شیائومی هم خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه این گوشی از نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی LTPO AMOLED با وضوح ۲۶۷۰ × ۱۲۰۰ پیکسل و بیشینه‌ی روشنایی بسیار کم ۱۴۰۰ نیت با مصرف انرژی ۱۵ تا ۲۰٪ کمتر بهره خواهد برد.

جواب

Your email address will not be published.