نتایج ۵ دیدار اول این هفته لیگ برتر ایران؛ از پیروزی پرسپولیس تا تساوی سپاهان

پیروزی ۲-۰ پرسپولیس مقابل هوادار

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، هوادار در دستگردی میزبان پرسپولیس بود که این مسابقه حساس، پر حرارت و تماشایی با دو گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

پرسپولیس در نیمه اول این مسابقه شروع خوبی داشت و توانست در دقیقه ۱۴ با حرکت خوب امید عالیشاه و پاس گل او و ضربه تمام کننده عیسی آل کثیر از حریف پیش بیفتد. پرسپولیس در نیمه اول موقعیت‌های بسیار زیادی داشت که یکی پس از دیگری از دست رفتند تا سرخ‌ها با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

در نیمه دوم اما بازی شرایط متفاوتی پیدا کرد و هوادار که با یک گل عقب بود برای به تساوی کشاندن بازی تلاش می‌کرد اما پرسپولیس هم با نمایش خوب بیرانوند مقابل حملات آن‌ها مقاومت کرد تا در نهایت روی حرکت فوق‌العاده ترابی و پاس گل دانیال اسماعیلی‌فر و دبل عیسی آل کثیر به گل دوم رسید و خیال خود را از پیروزی راحت کرد.
پرسپولیس با این نتیجه دو امتیاز از استقلال پیش افتاد و حداقل برای ۴۸ ساعت آینده صدرنشین خواهد بود و باید منتظر نتیجه بازی استقلال و فولاد بماند.

تساوی ۱-۱ سپاهان مقابل مس رفسنجان

سپاهان برای حفظ رتبه سومی به این مسابقه وارد شده بود و مس برای بهبود جایگاه خود در رتبه دهم. با این حال با حضور محرم نویدکیا روی نیمکت مس رفسنجان و 4 بازیکن سابق سپاهان در ترکیب نارنجی‌پوشان رفسنجانی مشخص بود که بازی آسانی در استان کرمان پیش روی ژوزه مورایس و شاگردانش نیست. سپاهان این مسابقه را بهتر آغاز کرد و موفق شد روی یک کار تیمی دفاع حریف را غافلگیر کند و با پاس آریا یوسفی که در دهانه دروازه خالی به کاوه رضایی رسید، گل اول را در دقیقه 10 ثبت کند. از این دقیقه به بعد بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم که با بازیسازی سعی داشتند به دروازه تیم مقابل برسند، موقعیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند، اما تا پایان نیمه اول برتری سپاهان در ورزشگاه شهدای مس پابرجا ماند.
با شروع نیمه دوم این مس بود که بهتر کار کرد و موفق شد در دقیقه 60 روی یک کار تیمی و تعویض منطقه بازی با ضربه سر شیرجه‌ای جلال علی محمدی که در بازی رفت هم مقابل تیم سابقش گل زده بود، به گل تساوی دست پیدا کند. پس از این گل هم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که دو موقعیت رضا اسدی ویژه‌تر از سایر بازیکنان بود ولی حامد لک ایستادگی کرد تا یک امتیاز برای میزبان باقی بماند. در سوی مقابل هم تیم مس رفسنجان چند موقعیت خوب داشت که واکنش‌های پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.
با این نتیجه مس رفسنجان 32 امتیازی شد و در رتبه دهم قرار گرفت و در سوی مقابل سپاهان با از دست دادن 2 امتیاز نتوانست از امتیاز 48 بیشتر کسب کند تا حالا در صورت پیروزی تراکتور جایگاه سومی را به حریف تبریزی واگذار کرده باشد.

پیروزی ۱-۰ شمس آذر مقابل ملوان

در دیدار دیگر این هفته لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم شمس آذر قزوین و ملوان بندر انزلی در ورزشگاه آزادگان قزوین برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 1 بر صفر به سود تیم میزبان خاتمه پیدا کرد.
در همان شروع بازی و اشتباه بازیکنان ملوان در بحث دفع توپ باعث شد تا پاپی در موقعیتی بسیار ایده آل صاحب توپ شود و دروازه فرعباسی را باز کند. پس از این گل ملوان به دنبال گذر از مدافعان شمس آذر بود که پیش از پایان چهل و پنج دقیقه نخست دروازه‌بان ملوان نیز دچار مصدومیت شد تا از زمین بازی خارج شود.
این روند در نیمه دوم نیز ادامه داشت، با این تفاوت که اغلب در تلاش بودند از خط دفاعی یکدیگر گذر کنند اما مسیرشان مسدود بود.
در نهایت هم شاگردان سعید دقیقی بازی را مدیریت کنند تا هر طور که هست از این دیدار مهم، دست پر خارج شوند و سه امتیازی مهم را از ملوان بگیرند.
با این سه امتیاز، شمس آذر 38 امتیازی شد و خودش را به رده ششم رساند و تا پایان دیدار گل گهر-تراکتور این شانس را دارد در این رتبه همسایه ملوان باشد. ملوان هم با قبول شکست در این تقابل 40 امتیاز باقی ماند و اگر نتایج ضعیف شاگردان تارتار ادامه‌دار باشد، تیم شگفت انگیز سعید دقیقی می‌تواند رتبه پنجم را هم از آنها بگیرد.

تساوی ۱-۱ آلومینیوم مقابل نفت آبادان

دیدار آلومینیوم اراک و صنعت نفت آبادان با نتیجه تساوی یک بر یک با گل‌های حسین شنانی و شروین بزرگ به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.
در نیمه نخست صنعت نفت با درخشش تراوالی بوباکار تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد و در دقایق پایانی نیمه نخست توانستند گل برتری را به ثمر برسانند و برنده به رختکن بروند.
نیمه دوم اما شرایط تغییر کرد و شاگردان مجتبی حسینی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه نفت آبادان ایجاد کردند و در نهایت با ضربه سر شروین بزرگ گل تساوی را به ثمر رساندند.
بازیکنان آلومینیوم در ادامه با سرعت بالایی که بازی داده بودند توانستند موقعیت‌های بیشتری ایجاد کنند و مهدی لیموچی ستاره جوان این تیم در تغییر روند بازی نقش زیادی داشت اما در جریان بازی آنها نتوانستند گل برتری را به ثمر برسانند، بازیکنان صنعت نفت آبادان هم چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند که با ضربات از راه دور به دست آمد اما آنها هم نتوانستند سه امتیاز حیاتی این مسابقه را به دست آورند.
با توجه به تساوی در این مسابقه بازیکنان صنعت نفت در انتظار امتیاز از دست دادن رقبا در بازی‌های پس فردا خواهند بود تا همچنان برای بقا امیدوار باشند.

پیروزی ۲-۰ تراکتور مقابل گل گهر

تیم تراکتور تبریز در ورزشگاه خانگی خود میزبان و پذیرای گل گهر سیرجان بود که این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تبریزی‌ها خاتمه پیدا کرد.
در نیمه اول برخلاف جریان بازی و در شرایطی که شاگردان اوزینیدوس حملات بیشماری را روی دروازه تراکتور برنامه‌ریزی کرده بودند، نفوذ حسینی با خطای رزاقپور همراه شد تا داور بازی به سود این تیم اعلام پنالتی کند و گوستاوو گل اول بازی را به ثمر برساند. دقایقی بعد از آن باز هم مدافعان گل گهر در یارگیری اشتباه کردند و این بار خطای مهدی تیکدری یک پنالتی دیگر به تراکتور هدیه کرد که البته این بار رحمان جعفری پشت توپ ایستاد و موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند.
در نیمه دوم بازیکنان تیم میهمان عملکرد تهاجمی نیمه اول خودشان را ادامه دادند و قصد داشتند هر طور که هست گل‌های خورده را جبران کنند که در این مسیر ناکام بودند و بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.
یکی از صحنه‌های مهم این بازی جایی بود که شجاع خلیل‌زاده و سامان فلاح دو مدافع ملی پوش این دو تیم در دقایق پایانی با یکدیگر درگیر شدند و فرهاد امینی داور چهارم بازی که به جای محمد حسین زاهدی فرد قضاوت بازی را در نیمه دوم به عهده گرفته بود، تصمیم به اخراج این دو نفر گرفت.
با این پیروزی تراکتور با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند و اختلافش را با سپاهان به یک امتیاز رساند. همچنین گل گهر سیرجانی که برای بازگشت به رتبه ششم نیازمند ۳ امتیاز این بازی بود حالا با ۳۶ امتیاز در رده هفتم جدول باقی ماند تا در ادامه فصل به دنبال تصاحب دوباره رتبه ششم باشد.