بهگزارش Cointelegraph، رسیدن به ۱۵۰ میلیون کاربر در دنیای فناوری، دستاوردی باورنکردنی به نظر میرسد که تنها پلتفرمهای بسیار موفق به این رقم دست پیدا میکنند و همین موضوع، ظهور بازی همستر کامبت را به یکی از جذابترین داستانهای سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است.
بازی پوکمون گو (Pokémon GO)، یک بازی واقعیت افزودهی موبایلی بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد در ۳۳ روز به ۱۵۰ میلیون کاربر رسید. این رکورد تا تابستان ۲۰۲۳ پابرجا بود تا اینکه تردز، رقیب متا برای ایکس، در ۶ روز به این تعداد کاربر رسید.
حالا بازی تازهوارد همستر کامبت که بر بستر تلگرام فعالیت میکند، ادعا میکند سومین اپلیکیشن تاریخ با رکورد رسیدن به بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر است.
سباستین بورگت، یکی از بنیانگذاران متاورس Sandbox، گفته است که رشد خیرهکننده بازیهای تلگرامی، گواهی بر سرعت بالای نوآوری است و بازیهایی مثل همستر کامبت، در حال بازتعریف رویکرد بازیهای کسب درآمد هستند و اثر شبکهی وب ۳ را نشان میدهد.
تعداد بازیکنان همستر کمبات طی سه ماه با استفاده از انواع مکانیزمهای درگیر کردن کاربر با شبکههای اجتماعی و بازیسازی بهطور تصاعدی افزایش یافته است.
هدف بازی، چه از طریق ضربه زدنهای مداوم چه با مدیریت استراتژیک، کسب بیشترین تعداد سکه یا پروفیت ساعتی است. کاربران امیدوارند مشابه اتفاقی که در ناتکوین افتاد در همستر کامبت تکرار شود.
مکانیزمهای درون بازی همستر کامبت بهطور ذاتی با محتوای یوتیوب و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی آن درهم آمیخته شدهاند. صفحهی یوتیوب این بازی در حال سبقت گرفتن از تعداد دنبالکنندههای صفحهی Mr Beast، پربازدیدترین کانال یوتیوب است.
تیم سازندهی همستر کامبت برای ثبت رکوردهای جهانی گینس با عنوان «اولین کانال یوتیوب برای به دست آوردن بیش از ۱۰ میلیون دنبالکننده در یک هفته» (شش روز و ۱۳ ساعت و ۱۵ دقیقه) درخواست داده است.
به گفتهی یکی از کارشناسان یوتیوب، همستر کامبت در حال حاضر از کانال یوتیوب خود ۱۱ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید درآمد تبلیغاتی کسب میکند. این کانال از زمان آغاز به کار، ۴۷۳٬۷۰۹٬۸۵۸ بازدید داشته و ۵٫۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.
بر اساس دادههای Social Blade، این کانال طی دو هفته گذشته بهطور میانگین روزانه ۲۱ میلیون بازدید داشته که معادل درآمد روزانهی ۲۳۰ هزار دلاری از تبلیغات در ۱۴ روز گذشته است.