«مهمترین بازی سال»؛ صحبت‌های آنچلوتی، مودریچ و ناچو قبل از فینال ومبلی

رئال مادرید امشب در ومبلی فینال لیگ قهرمانان برابر دورتموند را پیش رو دارد. حساس‌ترین بازی سال که رئال در صورت برتری می‌تواند پانزدهمین قهرمانی اروپای خود را جشن بگیرد. رئال مادرید در 10 سال اخیر شش بار به فینال رسیده که یک رکورد خارق العاده است.

کارلو آنچلوتی در نشست خبری بازی گفت: «این مهمترین بازی سال است. تیم متمرکز است و با اعتماد به نفس می‌تواند بهترین بازی خودش را انجام دهد. ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم تا مهمترین بازی فصل را انجام دهیم، اما با احترام تمام به حریف که کاملا شایسته حضور در فینال بوده و عالی کار کرده است.»

از کارلتو در مورد اظهارنظرهای اخیر رودریگو (احتمال جدایی و اینکه سیتی بهترین تیم دنیاست) و تنشی که ممکن است در رختکن ایجاد شده باشد، سوال شد: «از حضور در اینجا بسیار خوشحالم. این اولین بار نیست و امیدوارم آخرین بار نباشد. ما در تمرین دیروز لحظات خوبی را پشت سر گذاشتیم و من به بازیکنانم از جمله رودریگو اعتماد دارم. رودریگو تا اینجا همه توانش را برای تیم گذاشته و شک ندارم که فردا نیز چنین خواهد کرد. او برای ما بازیکن مهمی بوده، هست و خواهد بود (تضمین ماندنی شدن رودریگو)»

آیا کورتوا ثابت بازی می‌کند؟ «لونین فردا به لندن سفر می‌کند و روی نیمکت می‌نشیند. بله، فردا کورتوا بازی می‌کند.»

آنچلوتی در مورد وضعیت تیمش گفت: «مهمترین چیز برای این نوع مسابقات این است که ایده‌های واضحی در ذهن بازیکنان قرار دهیم. هر چه واضح‌تر باشد، تیم استرس کمتری خواهد داشت. واضح است که بازیکنان احساساتی خواهند شد و هر کدام با توجه به شخصیت خود با این فشار کنار می‌آیند. همه برای این بازی استرس خواهند داشت اما ترسیدن طبیعی است ولی در زمین باید کیفیت بالای خودمان را نشان دهیم و فداکاری کنیم.»

آنچلوتی در مورد کامبک‌های رئال گفت: «پاسخ به این سوال دشوار است. این باشگاه چیز خاصی دارد. آنچه اینجا اتفاق می‌افتد تصادفی نیست. تاریخ، سنت، شخصیت، کیفیت و آنقدر این کامبک‌ها اتفاق می‌افتد که دیگر تصادفی نیستند.»

تفاوت بین این فینال و فینال سال 2014: «الان من باتجربه‌تر شده‌ام. نسل گذشته کار بزرگی انجام داد و اینجا هنوز بازیکنانی از آن فینال را داریم. کاری که این بازیکنان انجام داده‌اند، باورنکردنی است.»

قهرمانی برای رئال الزامی است؟ «خیر، لیگ قهرمانان یک وسواس نیست اما قهرمانی در این رقابت‌ها قطعا اتفاق بسیار مهمی است. فصل ما بدون توجه به اینکه فردا در فینال چه اتفاقی می‌افتد بسیار موفق بوده است.«

بعد از رفتن بنزما چگونه سطح بالای تیم را حفظ کردید؟ «مسئله نگرش و روحیه است. ما لحظاتی سخت داشتیم ولی بازیکنان توانستند گامی رو به جلو بردارند. ما از رفتن بنزما به عنوان فرصتی برای درخشش دیگر بازیکنان نگاه کردیم.»

مودریچ: رئال حریفش را دست‌کم نمی‌گیرد!

مودریچ که بر خلاف زوج طلایی‌اش در رئال، تونی کروس، در پایان ‏فصل خداحافظی نکرده و سال آینده بار دیگر فرصت بازی در فینال ‏چمپیونزلیگ را خواهد داشت می‌گوید از اینکه بار دیگر در فینال این ‏تورنمنت به میدان می‌رود خوشحال است. ‏

ستاره کروات رئال این شانس را دارد که در صورت پیروزی مقابل ‏دورتموند ششمین جام قهرمانی اروپا را با پیراهن رئال مادرید بالای ‏سر ببرد. او از این فرصت به عنوان فرصتی باورنکردنی یاد کرد ولی ‏گفت رئال بر خلاف اکثر هواداران و کارشناسان خودش را شانس اول ‏پیروزی نمی‌داند و برای دورتموند احترام قائل است. ‏

رئال چقدر به قهرمانی مطمئن است؟

خوشحالیم که اینجا هستیم. ما آرامش و اعتماد به نفس حداکثری ‏داریم و منتظر به میدان رفتن در مهمترین بازی فصل هستیم. ‏

فرصت رسیدن به رکورد شش قهرمانی اروپا با رئال؟

اینکه بتوانیم به چنین نقطه‌ای برسیم واقعا باورکردنی نبود. ولی ما ‏حالا اینجاییم و داریم از این لحظه با تمام وجود لذت می‌بریم. ‏امیدوارم یک قدم دیگر هم برداریم و کل تیم بتوانیم به این موفقیت ‏بزرگ برسیم. شش قهرمانی اروپا واقعا فوق‌العاده است. ‏

شانس دورتموند برای قهرمانی بیشتر است یا رئال؟

هفته آرامی نبود. همه فکر می‌کنند ما شانس اول قهرمانی هستیم ‏ولی خودمان اینطور فکر نمی‌کنیم. شانس برد در این بازی پنجاه ‏پنجاه است. ما مقابل تیمی به میدان می‌رویم که فصل فوق‌العاده‌ای ‏داشته. ولی ما خوب تمرین کرده و آماده‌ شده‌ایم. ‏

اگر پنج دقیقه به آخر بازی مانده عقب بیفتید، آرامش لازم برای ‏کامبک را دارید؟

ما بارها این را ثابت کرده‌ایم که وقتی اوضاع خیلی به نفع ما پیش ‏نمی‌رود این توان را داریم که تا آخرین لحظه به جنگیدن ادامه ‏بدهیم. ولی همانطور که ناچو گفت ترجیح می‌دهیم زودتر برد را ‏قطعی کرده باشیم. ‏

نظرت درباره بازی کردن در لندن؟

ومبلی واقعا استادیوم بی‌نظیری است و بازی کردن در این شهر ‏همیشه لذت‌بخش است. ‏

ناچو: برای این فینال از همیشه نگران‌تریم

ناچو، کاپیتان رئال، فردا می‌تواند برای ششمین بار فاتح لیگ قهرمانان شود و به رکورد پاکو خنتو برسد. او که به جدایی از رئال نزدیک است، در نشست خبری بازی شرکت کرد و به سوالات پاسخ داد.

ناچو در مورد فینال گفت: «با بیشترین اعتماد به تیم، اشتیاق و میل به پیروزی وارد زمین می‌شویم. حداکثر احترام را نیز به رقیب می‌گذاریم و آماده یک بازی خاص هستیم.»

رسیدن به رکورد خنتو: «سال‌ها پیش فکر کردن به این موضوع سخت بود و اکنون، ما فقط یک قدم فاصله داریم. حضور در چنین گروه کوچکی از بازیکنان با شش قهرمانی لیگ قهرمانان، هیجان انگیز و بسیار خوشحال کننده است اما تمرکز من فقط روی بازی است نه رکورد.»

شانس بیشتر رئال و احتمال استرس کمتر برای این بازی نسبت به فینال‌های قبلی: «خیر، چون قرار است در فینال بازی کنیم. البته ما نگران‌تر از همیشه هستیم، اگرچه با اعتماد به نفس وارد میدان می‌شویم. شاید هفته آرامی برای هواداران بوده باشد اما برای ما نه. صحبت از خیال راحت ما برای فینال ناراحت کننده است.»

آنچلوتی گفت اگر رئال در دقیقه 85، با نتیجه 0-1 عقب باشد، اصلا نگران نخواهد بود چون به بازگشت اطمینان دارد: «خب، ما ترجیح می‌دهیم زودتر پیش بیفتیم. اگرچه ممکن است جور دیگری به نظر برسد اما ما هم در زمین رنج می‌کشیم. ذهنیت ما این است که یک بازی خوب انجام دهیم، بدون اینکه به گذشته نگاه کنیم. می‌دانیم دورتموند رقیبی قدرتمند است.»

فیکس بودن در فینال لیگ قهرمانان چه حسی دارد؟ «خاص و هیجان انگیز است. بهترین اتفاقی که می‌تواند برای یک فوتبالیست و حتی بیشتر از آن برای یک بازیکن رئال مادرید بیفتد. به خاطر معنایی که این رقابت‌ها برای باشگاه دارد. بسیار، بسیار هیجان زده‌ام.»

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟