معرفی بهترین انیمه‌های ۲۰۲۳

اگرچه تا پایان امسال چند ماه باقی مانده است، فهرست بهترین انیمه‌های امسال به اندازه‌ای جذاب و متمایز است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. همچنین، به اضافه به پخش دنباله‌های جذاب از انیمه‌های معروف و محبوب سال‌های گذشته، عناوین جدیدی نیز وارد این فهرست شده‌اند که با سرعت توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند. این فهرست می‌توانست به طولانی‌ترین شکل ممکن باشد، اما با توجه به محدودیت زمان، تلاش کرده‌ام تا یک انتخابی از بهترین انیمه‌های اکران شده امسال را به اختصار معرفی کنم. البته هنوز تا پایان سال زمان زیادی باقی مانده و باید منتظر معرفی آثار بیشتری هم باشیم.

پس درادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این انیمه‌های جذاب بپردازیم. پیشاپیش یادآوری می‌کنیم که ممکن است در معرفی انیمه به مواردی اشاره شود که اسپویل در نظر گرفته می‌شوند. پس به این نکته توجه داشته باشید.

۲۰. انیمه باباهای رفیق

انیمه Buddy Daddies

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: یوشی‌یوکی آسای

شرکت سازنده: P.A. Works

صداپیشه‌ها: کوکی اوچیاما، هینا کینو، توشیوکی تویوناگا و توشیوکی موریکاوا

تاریخ انتشار: ۸ ژانویه ۲۰۲۳- ۱۸ دی ۱۴۰۱

میانگین امتیازات Buddy Daddies در IMDB: ۷/۹

موفقیت انیمه خانواده جاسوس نشان داد که مخاطبان از تماشای پدرهای بچه دوست لذت می‌برند. به‌همین خاطر موفقیت انیمه باباهای رفیق چندان دور از انتظار نبود.

اینجا پای دو خلافکار درمیان است که مجبور هستند برای انجام مأموریت خود، یک دختر بچه را در جمع خود بپذیرند. «کازوکی کوروسو» و دوستش «ری سووا» به ظاهر زندگی معمولی دارند، اما در اصل این دو نفر خلافکار هستند. یکی هماهنگ کننده و پیمانکار مسائل جنایی و دیگری قاتلی قراردادی است. دراین بین دختری چهارساله به نام «میری اوناساکا» به شکلی اتفاقی سرراه آن‌ها قرار می‌گیرد و این دو رفیق درنهایت مجبور می‌شوند از این دختر که دست بر قضا دختر یکی از رؤسای مافیا است، مراقبت کنند.

۱۹. انیمه انتقام جویان توکیو

انیمه Tokyo Revengers

ژانر: اکشن، درام

کارگردان: کویئچی هاتسومی

شرکت سازنده: Liden Films

صداپیشه‌ها: یوکی شین، یو هایاشی و تاتسوهیسا سوزوکی

تاریخ انتشار: ۸ ژانویه ۲۰۲۳- ۱۸ دی ۱۴۰۱

میانگین امتیازات Tokyo Revengers در IMDB: ۷/۹

فصل اول انیمه انتقام جویان توکیو با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد، درنتیجه طبیعی است که فصل دوم این انیمه که پخش آن از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد هم در فهرست بهترین انیمه‌های امسال جایی را به خود اختصاص دهد.

فصل اول این انیمه که ۲۴ قسمت داشت، در سال ۲۰۲۱ پخش شد. فصل دوم درادامه رویدادهای فصل قبل و پس از حوادث قوس داستانی هالووین قرار داشته و داستانی جدید از زندگی «تاکِمیچی هاناگاکی» و دیگر اعضای گروه توکیو مانجی را روایت می‌کند. او که همچنان در نجات دادن جان «هیناتا تاچیبانا» ناکام مانده است، یک بار دیگر به گذشته سفر می‌کند تا این بار ازطریق آشنا شدن با یک باند موتورسواری رقیب راهی برای تغییر سرنوشت پیدا کند.

۱۸. انیمه وان پیس: فصل بیستم، قوس داستانی وانو

انیمه One Piece: Wano Country Arc

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: تاتسویا ناگامینه و ساتوشی ایتو

شرکت سازنده: Toei Animation

صداپیشه‌ها: مایومی تاناکا، آکمی اوکامورا و کازویا ناکای

تاریخ انتشار: ۸ ژانویه ۲۰۲۳- ۱۸ دی ۱۴۰۱

میانگین امتیازات One Piece در IMDB: ۸/۹

فصل بیستم انیمه وان پیس همچنان پس از پخش ۱۷۰ قسمت ادامه دارد. از آنجایی که پخش این فصل در سال جاری میلادی هم ادامه داشت، به‌همین خاطر نام این انیمه هم باید جزو انیمه‌های محبوب سال ۲۰۲۳ ذکر شود.

درحالی که به‌علت طولانی بودن این انیمه گروهی به علاقمندان توصیه می‌کنند که برای صرفه‌جویی در وقت به خواندن مانگای آن بسنده کنند، بااین‌حال نمی‌توان از درخشش تیم سازنده این انیمه به‌خصوص در به نمایش گذاشتن‌های نبردهای سرنوشت‌ساز و نهایی قوس داستانی وانو چشم‌پوشی کرد.

۱۷. انیمه حماسه وینلند فصل دوم

انیمه vinland saga

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: شوهی یابوتا

شرکت سازنده: استودیو MAPPA

صداپیشه‌ها: یوتو اومورا، نائویا اوچیدا و هیروکی یاسوموتو

تاریخ انتشار: ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳- ۲۰ دی ۱۴۰۱

میانگین امتیازات vinland saga در IMDB: ۸/۸

مجموعه حماسی و ماجراجویانه حماسه وینلند که در خارج از مرزهای ژاپن مورد توجه بسیاری قرار گرفت، در سال جاری میلادی و با پخش فصل دوم ادامه پیدا کرد.

استودیو ماپا که این روزها به خاطر ساخت مجموعه‌های موفق دیگری همچون مرد اره‌ای و جوجوتسو کایسن محبوب انیمه دوستان است، در فصل دوم باز هم زندگی تورفین، وایکینگ جوان را دنبال می‌کند که پس از مرگ دشمن دیرینه‌اش یعنی اسکلاد، گویی هدفش را در زندگی از دست داده است. هرچند دست سرنوشت ماجراجویی جدید را پیش پای او قرار می‌دهد.

وقتی صحبت از وایکینگ‌ها درمیان باشد، حماسه وینلند یکی از آثار خوش ساختی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. داستان این مجموعه را مانگاکا «ماکوتو یوکیمورا» خلق کرده و هرکدام از جنگجویان برتر داستانش را با الهام از یکی از شخصیت‌های مطرح و شناخته شده تاریخی شکل داده است.

۱۶. انیمه شیطان کش: قوس داستان دهکده شمشیرسازی

انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – To the Swordsmith Village

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: هارو سوتوزاکی

شرکت سازنده: Ufotable

صداپیشه‌ها: ناتسوکی هانائه، آکاری کیتو و هیرو شیمونو

تاریخ انتشار: ۳ فوریه ۲۰۲۳ در ژاپن و اکران در دیگر نقاط جهان در ماه مارس- ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

میانگین امتیازات Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba در IMDB: ۷/۳

در طول چند سال اخیر، انیمه شیطان کش یا کیمتسو نو یائیبا یکی از آثار محبوبی بود که توجه بسیاری از انیمه دوستان را در سراسر جهان به خود جلب کرد.

فصل سوم این انیمه با عنوان قوس داستانی دهکده شمشیرسازی در بهار سال جاری میلادی پخش شده و همچون دو فصل قبل مورد توجه بینندگان قرار گرفت. در فصل سوم کمی بیشتر با دوازده کیزوکی یا شیطان رده بالای تحت فرمان «موزان کیبوتسوجی» آشنا شده و نگاهی هم به زندگی «مویچیرو توکیتو» هاشیرای مه داشتیم.

۱۵. انیمه حمله به تایتان- فصل چهارم، بخش سوم

انیمه Attack on Titan

ژانر: اکشن، ماجراجویی کارگردان: یوییچیرو هایاشی

کارگردان: یوییچیرو هایاشی

شرکت سازنده: MAPPA صداپیشه‌ها: یوکی کاجی، یویی ایشیکاوا، مارینا اینوئه و هیروشی کامیا

تاریخ انتشار: ۴ مارس ۲۰۲۳- ۱۳ اسفند ۱۴۰۱- بخش دومش هم پاییز امسال

میانگین امتیازات Attack on Titan در IMDB: ۹/۱

حمله به تایتان یکی از قابل‌توجه‌ترین مجموعه‌های انیمه‌ای امسال بود که البته قرار است شاهد پخش بخش پایانی آن در پائیز امسال باشیم. سه فصل اول این انیمه که درمجموع شامل ۵۹ قسمت است در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به‌وسیله‌ی استودیو ویت ساخته شد.

ساخت فصل چهارم و آخر این انیمه را استودیو ماپا برعهده گرفت. این فصل دارای سه بخش بود که بخش سوم آن به‌صورت دو قسمتی آماده پخش شد. قسمت اول این بخش در ماه مارس (اسفند سال گذشته) پخش شده و قسمت دوم آن هم قرار است پاییز امسال منتشر و بالاخره دفتر یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های سریالی ژاپن بسته شود.

داستان این انیمه خیال‌انگیز و البته تاریک، به زندگی نوع بشر زیر سایه حضور تایتان‌های غول‌پیکر و آدمخوار اختصاص داشته و نشان می‌دهد انسان‌ها برای رسیدن به ثبات و آرامش، نیازمند انجام چه فداکاری‌های بزرگی هستند.

۱۴. انیمه بهشت جهنمی یا بهشت جهنمیان

انیمه Hell’s Paradise

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: کائوری ماکیتا

شرکت سازنده: MAPPA

صداپیشه‌ها: چیاکی کوبایاشی، یومیری هاناموری و تتسو اینادا

تاریخ انتشار: ۱ آوریل ۲۰۲۳- ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Hell’s Paradise در IMDB: ۸/۲

بدون تردید یکی از انیمه‌های برجسته امسال، انیمه جذاب بهشت جهنمی یا بهشت جهنمیان است که پخش آن از ماه آوریل سال جاری میلادی آغاز شد. انیمه‌ای تماشایی که براساس مانگایی به همین نام ساخته شد.

داستان این انیمه به حوادث اواخر دوره ادو در ژاپن اختصاص دارد، زمانی‌که گروهی از جنایتکاران محکوم به مرگ راهی سفری پرمخاطره و مرگبار به بهشتی خیال‌انگیز اما ترسناک می‌شوند تا شاید راهی برای نجات جان خود پیدا کنند. شخصیت گابیمارو یکی از آن‌ها است که برای رسیدن به عشق زندگیش، درد و رنج را به جان خریده و به جستجوی اکسیر جاودانگی می‌رود.

۱۳. انیمه دکتر استون فصل سوم

انیمه Dr. Stone

ژانر: ماجراجویی، علمی-تخیلی

کارگردان: شوهی ماتسوشیتا

شرکت سازنده: TMS Entertainment

صداپیشه‌ها: یوسوکه کوبایاشی، مانامی نوماکورا و آیومو موراسه

تاریخ انتشار: ۶ آوریل ۲۰۲۳- ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Dr. Stone در IMDB: ۸/۱

دکتر استون یکی از مورد انتظارترین عناوین دنیای انیمه در سال ۲۰۲۳ بود که فصل سوم آن در ماه آوریل منتشر شد. مانگای ماجراجویانه و علمی تخیلی دکتر استون را «ریچیرو ایناگاکی» نوشت، اثری که در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ در «هفته نامه شونن جامپ» (Weekly Shonen Jump) منتشر شد.

انیمه دکتر استون با الهام از این مانگا ساخته شد. فصل اول و دوم آن در مجموع ۳۵ قسمت داشت، همچنین شاهد پخش یک قسمت تلویزیونی ویژه از آن در تابستان سال ۲۰۲۲ بودیم. داستان این انیمه هم در مورد دانشمندی نابغه به نام سنکو ایشیگامی است که به‌دنبال راهی برای احیای جهان است، درحالی که دراین مسیر باید با دشمنان خود هم مقابله کند.

۱۲. انیمه ماشل: جادو و عضله

انیمه Mashle: Magic and Muscles

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: تومویا تاناک

شرکت سازنده: A-1 Pictures

صداپیشه‌ها: چیاکی کوبایاشی، رینا اودا و کاتسویوکی کونیشیت

تاریخ انتشار: ۸ آوریل ۲۰۲۳- ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Mashle: Magic and Muscles در IMDB: ۷/۵

اگر از علاقمندان دنیای سحر و جادوی به تصویر کشیده شده در مجموعه فیلم‌های هری پاتر هستید، تماشای انیمه ماشل را از دست ندهید که به اتفاقات رخ داده در یک مدرسه جادوگری می‌پردازد.

داستان در مورد کودکی است که راهی مدرسه جادوگری می‌شود، درحالی‌که توانایی خاصی در این زمینه ندارد. حال پرسش اصلی اینجا است که آیا او می‌تواند ثابت کند از اراده و خواست کافی برای رسیدن به هدفش برخوردار است؟ و اینکه آیا داشتن اراده‌ای قوی برای رسیدن به موفقیت می‌تواند از داشتن ویژگی‌های ذاتی پیشی بگیرد یا خیر؟

۱۱. انیمه رتبه‌بندی گنج پادشاهان: صندوق گنج شجاعت

انیمه Ranking of Kings:The Treasure Chest of Courage

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: یوسوکه هاتا

شرکت سازنده: Wit Studio

صداپیشه‌ها: مینامی هاناتا، آیومو موراسه و یوکی کاجی

تاریخ انتشار: ۱۴ آوریل ۲۰۲۳- ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Ranking of Kings:The Treasure Chest of Courage در IMDB: ۷

فصل دوم انیمه جذاب رتبه‌بندی گنج پادشاهان در بهار امسال منتشر شد. فصل اول این مجموعه که شامل ۲۳ قسمت بود، با الهام از مجموعه مانگایی به‌همین نام ساخته شد که انتشار آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود.

داستان انیمه رتبه‌بندی گنج پادشاهان با لحن جذاب و دلگرم کننده خود هم کودکان و هم بزرگسالان را مجذوب خود کرد. شخصیت اصلی این انیمه شاهزاده‌ای کوچک است که یاد می‌گیرد به‌جای حاکم کردن ترس و وحشت، با مهر و عطوفت بر مردم خود حکومت کند. این انیمه یکی از غیرمنتظره‌ترین انیمه‌های سال بود، پس جای تعجب نیست که چرا بسیاری بی‌صبرانه در انتظار پخش فصل دوم آن و دنبال کردن ماجراجویی‌های این شاهزاده کوچک و دلربا بودند.

۱۰. انیمه جوجوتسو کایسن فصل دوم

انیمه Jujutsu Kaisen

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: Shota Goshozono

شرکت سازنده: MAPPA

صداپیشه‌ها: جونیا اینوکی، یوییچی ناکامورا و یوما اوچیدا

تاریخ انتشار: ۶ ژوئیه ۲۰۲۳- ۱۵ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Jujutsu Kaisen در IMDB: ۸/۵

سال جاری میلادی شاهد اکران فصل‌های جدید انیمه‌های محبوب سال‌های اخیر بودیم که از آن جمله می‌توان به پخش فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن اشاره کرد. این انیمه یکی از مجموعه‌های پرطرفدار اخیر است که شاهد پخش فصل دوم آن در تابستان امسال بودیم.

جوجوتسو کایسن همچون بسیاری دیگر از انیمه‌های این فهرست، با الهام از مانگای خیال‌انگیز و تاریکی به همین نام ساخته شد که در هفته نامه شونن جامپ منتشر می‌شود. قهرمان اصلی این انیمه «یوجی ایتادوری» است که به خاطر بلعیدن انگشت یکی از جادوگران بزرگ که با نام پادشاه نفرین‌ها شناخته می‌شود، درگیر ماجراجویی بزرگ و غیرمنتظره می‌شود. دراین بین مخاطب با شخصیت «ساتورو گوجو» هم آشنا می‌شود، معلم ایتادوری و یکی از جادوگران بزرگی که توانایی مقابله با «ریومن سوکونا» یا همان پادشاه نفرین‌ها را دارد.

ماپا در تولید این انیمه سنگ تمام گذاشته و فصل دوم جوجوتسو کایسن را هم با کیفیتی فوق‌العاده به مخاطبان عرضه کرد.

۹. انیمه رورونی کنشین

انیمه Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: هیدئو یاماموتو

شرکت سازنده: Liden Films

صداپیشه‌ها: سوما سایتو، تاکو یاشیرو، ماکوتو کویچی و ریه تاکاهاشی

تاریخ انتشار: ۷ ژوئیه ۲۰۲۳- ۱۶ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan در IMDB: ۸/۳

انیمه رورونی کنشین یکی از مجموعه‌های کلاسیکی است که به‌تازگی در قالب نسخه‌ای جدید و با کیفیت احیا شده است. شاهکاری ماجراجویانه و معروف با حال‌وهوای دوران سامورایی‌ها که برای تجدید خاطره بازگشته است.

مانگاکا «نوبوهیرو واتسوکی» خالق مانگای شمشیرزن دوره‌گرد یا رورونی کنشین است. به‌لطف داستان‌سرایی هنرمندانه او و همینطور پیشرفت تکنولوژی در عرصه ساخت انیمه، کنشین بازگشتی پیروزمندانه داشت. پس تماشای این بازسازی جذاب را از دست نداده و با «کنشین هیمورا» در مسیر ماجراجویی‌هایش همراه شوید.

۸. انیمه بلیچ: جنگ خونین هزار ساله (بخش دوم)

انیمه Bleach: Thousand Year Blood War

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: توموهیسا تاگوچی، فومیکو اوریکاسا و نوریاکی سوگی‌یاما

شرکت سازنده: Studio Pierrot

صداپیشه‌ها: ماساکازو موریتا، ناتسوکی هانائه و نوریاکی سوگیاما

تاریخ انتشار: ۸ ژوئیه ۲۰۲۳- ۱۷ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Bleach: Thousand Year Blood War در IMDB: ۹/۱

انیمه ماجراجویانه و اکشن بلیچ که در سطح جهانی به شهرت رسیده، دیگر اثر درخور توجه سال جاری میلادی است که با فصل آخر خود با عنوان جنگ خونین هزار ساله توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.

بلیچ براساس مانگایی به همین نام ساخته شده است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ منتشر می‌شد. برای پایان دادن به انیمه بلیچ، شاهد ساخت و انتشار فصل آخر این انیمه با عنوان جنگ خونین هزار ساله بودیم که پخش آن از سال ۲۰۲۲ آغاز شد. این فصل دارای دو بخش بود که بخش اول آن در قالب ۱۳ قسمت در سال گذشته منتشر شده و از تیرماه سال جاری هم انتشار بخش دوم آن آغاز شد.

باید به این نکته اشاره کنیم که کیفیت بالای انیمه جنگ هزار ساله هم طرفداران و هم کارشناسان حوزه انیمه را شگفت‌زده کرده است. بنابراین تا هنوز فرصت است، به تماشای این شاهکار تماشایی بنشینید تا درنهایت شاهد سرنوشت «ایچیگو کوراساکی» و دوستانش باشید.

۷. انیمه زام صد: فهرست آرزوهای مردگان

انیمه Zom 100: Bucket List of the Dead

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: کازوکی کاواگوئه

شرکت سازنده: Bug Films

صداپیشه‌ها: سوییچیرو اومدا، توموری کوسونوکی و ماکوتو فوروکاوا

تاریخ انتشار: ۹ ژوئیه ۲۰۲۳- ۱۸ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Zom 100: Bucket List of the Dead در IMDB: ۸/۱

تااینجا باید این حقیقت را پذیرفت که سال ۲۰۲۳ دستی پر در دنیای ساخت و انتشار انیمه‌های مهیج و پرمخاطب داشته است. دراین بین انیمه برجسته تابستان امسال را باید انیمه زام صد دانست که بلافاصله پس از شروع پخش، نه‌تنها در کشور ژاپن بلکه در سطح بین‌المللی هم مورد توجه فراوانی قرار گرفت.

انیمه زام صد برگرفته از مانگای «هارو آسو» است که انتشار آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شد. داستان این انیمه در مورد مرد جوان فوق‌العاده پرکاری است که باوجود تلاش‌هایش به آن چیزهایی که می‌خواسته نرسیده و غرق ناامیدی است. بااین‌حال ظهور ناگهانی زامبی‌ها زندگی او را به‌شدت تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

آخرالزمان زامبی‌ها یکی از موضوعاتی است که در رسانه‌های مختلف جهان محبوبیت بالایی دارد، بااین‌حال کیفیت انیمه زام صد چیز دیگری است. به‌همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز موفق به تماشای این انیمه نشدید، حتما در اولین فرصت آن را تماشا کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

۶. انیمه سینمایی سوزومه

انیمه Suzume

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: ماکوتو شینکای

شرکت سازنده: CoMix Wave Films

صداپیشه‌ها: نانوکا هارا، هوکوتو ماتسومورا و ایری فوکاتسو

تاریخ انتشار: ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ ایالات متحده- ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Suzume در IMDB: ۷/۷

بسیاری از انیمه دوستان «ماکوتو شینکای» را با شاهکاری همچون «اسم تو» می‌شناسند، بااین‌حال کارنامه کاری این کارگردان نقاط برجسته دیگری هم دارد که بدون تردید انیمه سوزومه یکی از آن‌ها است.

سوزومه دختری نوجوان است که بعد از دیداری اتفاقی با مرد جوان و مرموز به نام سوتا، ناگاه خود را درگیر تلاش برای نجات جهان می‌بیند. دراین بین هم سوزومه و هم سوتا به درک متفاوتی از جهان پیرامون خود رسیده و متوجه می‌شوند که حفظ حتی ساده‌ترین روزمرگی‌ها هم ارزش جنگیدن را دارد.

۵. انیمه سینمایی کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه

انیمه Detective Conan: Black Iron Submarine

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: یوزورو تاچیکاوا

شرکت سازنده: TMS Entertainment

صداپیشه‌ها: مینامی تاکایاما، مگومی هایاشیبارا و ریکیا کویاما

تاریخ انتشار: ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ در ژاپن- ۲۵ فروردین ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Detective Conan: Black Iron Submarine در IMDB: ۷/۵

انیمه معمایی و معروف کارآگاه کونان که پخش آن از سال ۱۹۹۶ آغاز شده، تقریبا هر سال شاهد ساخت و اکران یک اثر سینمایی است که تازه‌ترین آن با عنوان «کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه» در بهار امسال منتشر شد.

دراین انیمه یک بار دیگر شاهد تلاش‌های این کارآگاه معروف و محبوب هستیم که این بار در تلاش است از دزدیده شدن یک فناوری مهم و ارزشمند جلوگیری کند. دراین مسیر دوستانش یعنی آگاسا، هایبارا، ران و کوگورو هم همراهش هستند.

۴. انیمه سینمایی سایکو پاس

انیمه Psycho-Pass: Providence

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: نائویوشی شیوتانی

شرکت سازنده: Production I.G

صداپیشه‌ها: کانا هانازاوا، نوریکو هیداکا و تاکاکو هوندا

تاریخ انتشار: ۱۲ می ۲۰۲۳- ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Psycho-Pass: Providence در IMDB: ۷

انیمه سینمایی سایکو پاس، فیلمی جدید از مجموعه انیمه محبوب، مهیج و روانشناختی سایکو پاس است. این انیمه سینمایی به‌عنوان بخشی از پروژه دهمین سالگرد ساخت این انیمه به‌وسیله شرکت «پروداکشن آی. جی» درنظر گرفته می‌شود که شاهد حضور شخصیت‌های مختلف فصول قبلی انیمه سایکو پاس در آن هستیم.

زمانی‌که «آکانه سونموری» به‌عنوان بازرس ارشد اداره امنیت عمومی در جلسه‌ای حضور دارد، گزارش وقوع یک حادثه در کشتی خارجی را دریافت می‌کند. گزارشی که درادامه به پرونده‌ای بزرگ و غیرمنتظره تبدیل می‌شود.

۳. انیمه سینمایی سیلور مون

انیمه Sailor Moon Cosmos

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: تومویا تاکاهاشی

شرکت سازنده: Toei Animation- Studio Deen

صداپیشه‌ها: کوتونو میتسوییشی، هیساکو کانه‌موتو و رینا ساتو

تاریخ انتشار: بخش اول این انیمه در ۹ جون و بخش دوم آن در ۳۰ جون اکران شد- به ترتیب در ۱۹ خرداد و ۹ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Sailor Moon Cosmos در IMDB: ۷/۸

فیلم جدید سیلورمون دوباره به داستان دختران جادویی محبوب اختصاص داشته و دنباله‌ای بر اتفاقات فصل قبل این مجموعه‌ی انیمه‌ای و محبوب است. این فیلم که در قالب دو بخش تهیه شده است، حوادث مربوط‌به قوس داستانی «Shadow Galactica» را پوشش می‌دهد.

سیلورمون و دوستانش یک بار دیگر مورد هجوم دشمنی جدید قرار می‌گیرند که نقشه‌ی نابودی همه چیز را در سر پرورانده و همچون دیگر شخصیت‌های شرور، به‌دنبال تصرف جهان است. دراین بین جنگجویان جذاب و دلاور ما درحالی به نبرد او می‌روند که باید با مسائل و اختلافات درونی خود هم دست‌وپنجه نرم کنند.

۲. انیمه سینمایی شبدر سیاه: شمشیر پادشاه جادوگر

انیمه Black Clover: Sword of the Wizard King

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: آیاتاکا تانه‌مورا

شرکت سازنده: Pierrot

صداپیشه‌ها: فومیا تاکاهاشی، ناتسوکی هانائه، گاکوتو کاجیوارا و نوبوناگا شیمازاکی

تاریخ انتشار: ۱۶ جون ۲۰۲۳ در ژاپن- ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

میانگین امتیازات Black Clover: Sword of the Wizard King در IMDB: ۷/۴

امسال شاهد اکران اولین فیلم انیمه شبدر سیاه با عنوان شبدر سیاه: شمشیر پادشاه جادوگر بودیم. انیمه شبدر سیاه که براساس مانگایی به همین نام به قلم «یوکی تاباتا» ساخته شده است، در مجموع ۱۷۰ قسمت داشت که در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ پخش شد.

انیمه سینمایی شبدر سیاه را استودیو پیرو (پیروت) ساخته که ساخت مجموعه‌ی انیمه‌ای شبدر سیاه را هم برعهده داشته است. داستان این فیلم در مورد شورش چهار شاه جادوگر شرور است که به‌دنبال نابودی پادشاهی شبدر هستند.

۱. انیمه سینمایی چطور زندگی می‌کنی؟ (پسر و مرغ ماهی‌خوار)

انیمه How Do You Live?- The Boy and the Heron

ژانر: ماجراجویی، درام

کارگردان: هایائو میازاکی

شرکت سازنده: استودیو جیبلی

صداپیشه‌ها: سوما سانتوکی، ماساکی سودا و تاکویا کیمورا

تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ در ژاپن- ۲۳ تیر ۱۴۰۲

میانگین امتیازات The Boy and the Heron در IMDB: ۷/۶

انیمه پسر و مرغ ماهی‌خوار که با نام چطور زندگی می‌کنی؟ هم شناخته می‌شود، در ابتدا به‌عنوان آخرین اثر هایائو میازاکی معرفی شد. هرچند اکنون به نظر می‌رسد این کارگردان مطرح و محبوب دنیای انیمه، با ایده‌هایی جدید بازگشته و همچنان به‌دنبال به تصویر کشیدن دنیای جادویی ذهن خلاق خود و به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبان است.

بدون تردید آخرین ساخته هایائو میازاکی یکی از بهترین فیلم‌های انیمه سال جاری میلادی است. فیلم چطور زندگی می‌کنی بخشی از رمان «یوشینو گنزابورو» است که در سال ۱۹۳۷ با همین عنوان منتشر شد. اگرچه گفته می‌شود که این کتاب الهام گرفته شده از داستانی واقعی است، بااین‌حال جیبلی به‌طور کامل از طرح داستانی کتاب پیروی نکرده و در عوض از آن برای خلق اثری خیال‌انگیز و ماجراجویانه بهره برده است.

باتوجه به بازخوردهای موجود به نظر می‌رسد هایائو میازاکی همچون گذشته در خلق این اثر هم سنگ تمام گذاشته و چیزی خاص را به مخاطب عرضه کرده است. اثری که تقریبا در سکوت کامل خبری ساخته شد و تبلیغات کمی در مورد آن وجود داشت که باعث شد ماهیت انیمه پسر و حواصیل در هاله‌ای از ابهام و اسرار پنهان شود.

درپایان نظر شما در مورد انیمه‌های معرفی شده چیست؟ انیمه محبوب امسال شما کدام است؟ می‌دانیم که قطعا جای انیمه‌های دیگری هم در این فهرست خالی است، پس جاهای خالی را پر کرده و بهترین انیمه‌های امسال را به ما و دیگر دوستان‌تان هم معرفی کنید، پیشاپیش از این همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع: زومجی