شگفتی‌سازی گرجستان با شکست دادن یاران رونالدو

گرجستان در نخستین حضور خود در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ همراه پرتغال و ترکیه به دور یک هشتم نهایی این مسابقات صعود کرد.

سومین و آخرین مسابقه گروهی در ششمین گروه جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴، چهارشنبه شب و از ساعت ۲۱ به وقت آلمان برگزار شد که در پایان نتیجه دور از انتظاری رقم خورد.

پرتغال ۶ امتیازی که صعود خود را به دور یک هشتم قطعی کرده بود به مصاف گرجستان رفت که نخستین حضور خود را در مسابقات یورو تجربه می‌کرد. گرجستان در حضور گئورگی گولسیانی، مدافع پرسپولیس تهران موفق شد با گلی زود هنگام که در دقیقه ۲ بازی توسط خویچا کواراتسخلیا به ثمر رسید، از حریف خود پیش بیفتد.

با وجود تلاش و کسب موقعیت‌های گل بسیار توسط رونالدو و یارانش، باز هم این گرجستان بود که در نیمه دوم و در دقیقه ۵۷ صاحب ضربه پنالتی شد و گئورگ میکائوتادزه آن را وارد دروازه پرتغال کرد.

این بازی در پایان با نتیجه ۰-۲ به سود گرجستان به پایان رسید تا این تیم با کسب چهار امتیار و جواز حضور در دور حذفی را کسب کند.

ترکیه ۲- جمهوری چک ۱

در دیگر بازی همزمان این گروه نیز، جمهوری چکِ ۱ امتیازی مقابل ترکیه ۳ امتیازی صف‌آرایی کرد. آنتونین باراک بازیکن جمهوری چک پس از دریافت دو کارت زرد در دقایق ۱۱ و ۲۰ از زمین مسابقه اخراج شد ولی نیمه نخست بازی بدون گل به پایان رسید. هر چند ترک‌ها در دقیقه ۵۱ و توسط هاکان چالهان اوغلو به گل رسیدند ولی توماس سوچک در دقیقه ۶۶ بازی را به تساوی کشاند.

جنک توسون در دقیقه ۹۴ بازی گل دوم ترکیه را به ثمر رساند تا این بازی با پیروزی ترکیه همراه شود.

بدین ترتیب، پرتغال و ترکیه ۶ امتیازی شدند و با اختلاف تفاضل گل در گروه ششم اول و دوم شدند. گرجستان هم با چهار امتیاز و به عنوان تیم‌های سوم برتر به دور حذفی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

خلاصه بازی گرجستان 2- 0 پرتغال

خلاصه بازی جمهوری چک 1-2 ترکیه

جواب

Your email address will not be published.

8
شما نظر دهید

برنده انتخابات ریاست جمهوری کی خواهد بود؟