شکست ۲-۱ آرژانتین مقابل کلمبیا

در چارچوب هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی دو تیم کلمبیا و آرژانتین مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این بازی که به میزبانی زردپوشان برگزار می‌شد در نهایت با پیروزی آنها و شکست ۲-۱ آرژانتین به اتمام رسید.

بازی پایاپای آغاز شد اما رفته رفته این کلمبیا بود که از امتیاز میزبانی و جو سنگین ورزشگاه استفاده کرد و مهمان را تحت فشار گذاشت. پس از چند فرصت نصفه و نیمه، اولین موقعیت جدی تبدیل به گل شد. جایی که سانتر خامس رودریگز در مقابل دروازه به موسکوئرا رسید و او بالاتر از همه دروازه مارتینز را باز کرد.

با این گل آرژانتین برای زدن گل مساوی جلو کشید. در دقیقه ۳۲ ضربه لائوتارو با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه نیمه اول بازی پربرخورد و بیشتر در میانه میدان دنبال شد. این وضعیت به سود کلمبیا بود و دو تیم با همان یک گل به رختکن رفتند.

در ابتدای نیمه دوم روی پاس اشتباه خامس رودریگز، نیکو گونزالس خودش را به توپ رساند و پس از ورود به محوطه جریمه میزبان، ضربه‌اش را زد و بازی را مساوی کرد.

این گل خبر بدی برای کلمبیا بود و آنها نمی‌خواستند که در زمین خودی امتیاز از دست دهند. برای همین تمام تلاش‌شان را برای زدن گل به کار گرفتند.

در دقیقه ۵۵ ضربه دوران با اختلاف کمی از کنار دروازه مارتینز به بیرون رفت و سپس چند دقیقه بعد آرژانتین باز هم درون دردسر افتاد. روی برخورد اوتامندی و مونوز در درون محوطه جریمه آرژانتین، داور پس از بررسی صحنه با وی‌ای‌آر، نقطه پنالتی را نشان داد و خامس با فریب مارتینز گل دوم را از روی پنالتی به ثمر رساند.

کمی بعد کلمبیا فرصت زدن گل سوم را هم داشت اما دوران در مصاف تقریباً تک به تک با مارتینز شکست خورد.

در ادامه کلمبیایی‌ها به خوبی جریان بازی را کنترل کردند و آرژانتین نمی‌توانست موقعیتی برای تهدید دروازه میزبان خلق کند تا این بازی حساس با برتری ۲-۱ کلمبیا به پایان برسد. با این نتیجه آرژانتین با ۱۸ امتیاز در صدر جدول ماند و کلمبیا ۱۶ امتیازی شد و به رتبه دوم صعود کرد. نکته قابل توجه عدد صفر در مقابل باخت‌های کلمبیاست، آنها در هشت بازی مرحله مقدماتی بدون شکست بوده‌اند و نشان داده‌اند که برای هر تیمی رقیبی جدی محسوب می‌شوند.

خلاصه بازی آرژانتین ۲- کلمبیا ۱