ساوتگیت رسما از تیم ملی انگلیس کناره‌گیری کرد

اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) امروز سه شنبه تایید کرد که گرت ساوتگیت پس از شکست این تیم در فینال یورو 2024 مقابل اسپانیا، از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس کنار رفت.

انگلیس با سرپرستی او به نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه، فینال یورو 2020 (بازی در سال 2021) و یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر و فینال یورو 2024 آلمان رسید.

ساوت‌گیت در بیانیه‌ای در وب‌سایت اتحادیه فوتبال گفت: “‌به عنوان یک انگلیسی، این افتخار زندگی‌ام بود که برای انگلیس بازی کردم و انگلیس را مدیریت کردم. این برای من همه چیز را معنا کرده است و من تمام توانم را داده ام.

اما زمان تغییر و فصل جدید فرا رسیده است. فینال یکشنبه در برلین مقابل اسپانیا آخرین بازی من به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس بود.

من این امتیاز را داشتم که در 102 بازی هدایت گروه بزرگی از بازیکنان را داشته باشم. هر یک از آنها به پوشیدن سه شیر بر روی پیراهن خود افتخار کرده اند و از بسیاری جهات برای کشورشان اعتبار داشته اند.

انگلیس در دوران مدیریت ساوت‌گیت در هشت بازی حذفی پیروز شد – تمام مدیران دیگر تیم ملی مردان در تاریخ مجموعاً 9 بازی را بردند.

ساوتگیت در سپتامبر 2016 پس از اخراج سم آلاردایس به طور موقت این نقش را برعهده گرفت، قبل از اینکه در همان سال مدیر تمام وقت شود.

اتحادیه فوتبال انگلیس اکنون جستجوی خود را برای یافتن سرمربی جدیدی که هدایت تیم را در جام جهانی 2026 در ایالات متحده، مکزیک و کانادا بر عهده خواهد داشت، آغاز خواهد کرد.