سامسونگ یا شیائومی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

برای اینکه بدانیم خرید کدام گوشی بهتر است راه‌کارهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌‌ها شناخت و بررسی پرفروش ترین گوشی شیائومی‌ و سامسونگ است. با این کار می‌توانید نسبت به قابلیت‌ها، امکانات و مناسب بودن قیمت هر محصول مطمئن شوید.

سامسونگ و شیائومی را می‌توان ۲ شرکت پیشرفته در حوزه تولید محصولات دیجیتالی دانست که با عرضه انواع گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند بازارهای جهانی را به خود اختصصاص دهند. افراد زیادی برای خرید موبایل نسبت به انتخاب بین این ۲ برند دچار تردید می‌شوند. اگر شما نیز جزء این دسته کاربران هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بررسی میزان فروش گوشی های شیائومی و سامسونگ

این ۲ غول عرصه تکنولوژی که تقریبا همه ما آن‌ها را می‌شناسیم طی سا‌ل‌های اخیر همواره درحال رقابت برای کسب رتبه بالاتر در میزان فروش بوده‌اند. بهتر است پیش‌از بررسی پرفروش ترین گوشی سامسونگ و شیائومی به بررسی این ۲ شرکت در میزان فروش آن‌ها بپردازیم.

بازار فروش گوشی های شیائومی و سامسونگ در سال ۲۰۲۰

سامسونگ یکی از مطرح‌ترین شرکت‌هایی است که طی سال‌های طولانی نیاز بازارهای جهانی را به گوشی‌های هوشمند برطرف می‌کرد؛ اما شیائومی حدودا یک دهه است که با تولید موبایل‌های باکیفیت و تاحدودی ارزان‌قیمت توانست رقابت خوبی را با سامسونگ آغاز کند.

شیائومی در سال ۲۰۲۱ با عرضه گوشی‌های هوشمندی که دارای بهترین قطعات سخت‌افزاری بودند توانست در ۳ ماه اول سال ۱۲.۱درصد بازار جهانی یعنی رتبه سوم را به‌دست بیاورد. این میزان برای سامسونگ به‌دلیل عرضه گوشی‌های قدرتمندی مانند گلکسی M31 به ۲۲درصد رسید.

بازار فروش گوشی های شیائومی و سامسونگ در سال ۲۰۲۱

در این سال افراد زیادی در سراسر جهان به‌دنبال پرفروش ترین گوشی شیائومی بودند. دلیل این موضوع را می‌توان تلاش شیائومی در به‌دست آوردن جایگاه هواوی دانست. در واقع تحریم هواوی باعث ایجاد موقعیتی عالی برای گسترش این برند شد.

شیائومی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و قطعات سخت‌افزاری قدرتمند، موبایل‌هایی به بازار عرضه کرد که توجه افراد زیادی را در بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و چین به خود جلب کردند.

در مقابل شیوع کرونا و عدم توانایی سامسونگ در تامین قطعات مورد نیاز کارخانه‌ها باعث کاهش تولید توسط این برند شد. این موضوع نیز زمینه را برای پیشرفت بیشتر شیائومی فراهم کرد.

در سال ۲۰۲۱ شیائومی با افزایش فروش در بازارهای جهانی توانست پس‌از ۸ سال گوی سبقت را از سامسونگ بگیرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین برند شناخته شود. این پیشرفت طی ۱۰ سال فعالیت، یک اتفاق بسیار شگفت‌انگیز به‌شمار می‌آید.

میزان فروش گوشی های شیائومی و سامسونگ در سال ۲۰۲۲

در این سال رقابت‌ها به اوج خود رسید به‌طوری که در هر بازه زمانی یک محصول یک شرکت به‌عنوان پرفروش‌ترین موبایل شناخته می‌شد اما به‌طور کلی باید گفت سامسونگ در بازگرداندن جایگاه خود موفق عمل کرد.

اتفاق جالب دیگری که در این سال افتاد فروش بیشتر گوشی‌های سامسونگ در هند بود. در واقع شیائومی از سال ۲۰۱۷ این بازار را در درست گرفت و تنها در ۳ ماهه چهارم سال، سامسونگ توانست میزان فروش خود را نسبت به رقیب افزایش دهد.

بازار فروش سامسونگ و شیائومی در ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ فروش انواع برندهای گوشی با افت همراه بود اما بااین‌حال سامسونگ رتبه اول را به‌دست آورد و پس‌از آن شیائومی در رتبه سوم قرار گرفت. اینکه در سال‌های بعدی شاهد رشد کدام برند باشیم کاملا به تلاش آن‌ها و میزان کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهند بستگی دارد.

خرید پرفروش ترین گوشی شیائومی یا سامسونگ باعث می‌شود نسبت به کارایی و عملکرد موبایل خود اطمینان داشته باشید. این آمارها نیز به شما نشان می‌دهند افراد در سراسر دنیا به کدام برند علاقه بیشتری دارند.

موبایل شیائومی بخریم یا سامسونگ؟

برای اینکه تشخیص دهید کدام موبایل برای شما مناسب‌تر است باید به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، طراحی و حتی قیمت موبایل بپردازید. تنها دراین‌صورت می‌توانید یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید. در ادامه به مقایسه کلی بین این ۲ برند می‌پردازیم:

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی و سامسونگ

هر فرد ممکن است نوعی خاص از طراحی را بپسندد پس این موضوع نیازی به بررسی ندارد؛ اما پیش‌از خرید حتما باید کیفیت ساخت را مد نظر داشت. درخصوص پرچمداران این ۲ برند باید گفت در ساخت آن‌ها از بهترین متریال استفاده می‌شود.

تنها عیبی که گوشی‌های پرچمدار شیائومی داشتند عدم بهره‌مندی از ویژگی ضدآبی بود. البته این مشکل از سری ۱۳ به بعد برطرف شد. پس هر ۲ به یک جایگاه دست یافتند.

شیائومی در تولید میان‌رده‌ها نیز از شیشه و پلاستیک استفاده می‌کند تا کیفیت همواره حفظ شود؛ اما سامسونگ به‌دلیل استفاده از پلاستیک در این مدل‌ گوشی‌ها کمی ضعف دارد. ازاین‌رو می‌توان پرفروش ترین گوشی شیائومی را در مدل‌های میان‌رده خوش ساخت آن پیدا کرد.

بررسی شیائومی و سامسونگ در سخت افزار

شیائومی از همان ابتدا قدرتمند به میدان آمد و در کنار این موضوع، قیمت‌گذاری کاملا مناسبی نیز داشت. این موضوع باعث شد زمانی که گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار ۲ برند ازنظر سخت‌افزاری و قیمت با یکدیگر مقایسه می‌شوند، شیائومی رتبه بالاتری به‌دست بیاورد.

با خرید گوشی شیائومی می‌توانید یک موبایل قدرتمند برای انجام کارهای روزمره، اجرای برنامه‌های سنگین یا حتی بازی داشته باشید. اگر موبایل سامسونگ می‌خواهید نیز بهتر است از مدل‌های دارای تراشته اسنپدراگون استفاده کنید.

بررسی شیائومی و سامسونگ از نظر قیمت

پرفروش ترین گوشی شیائومی با قیمت مناسب را می‌توانید در میان‌رده‌های اقتصادی یا پرچم‌داران قدرتمند این برند پیدا کنید. به‌طور کلی باید گفت سیاست قیمت‌گذاری شیائومی باعث دیده‌شدن این برند و محبوبیت آن شد پس تا حدودی متوجه می‌شویم برنده این بخش کدام برند است.

سامسونگ و شیائومی در قیمت‌گذاری برای پرچم‌داران خود تا حدودی یک‌سان عمل می‌کنند اما زمانی که نوبت به میان‌رده، قاتل پرچمدار و مدل‌های اقتصادی برسد شیائومی خود را به‌خوبی نشان می‌دهد. در کنار توجه به تمام این موارد این شما هستید که باید تصمیم بگیرید موبایل خود را از کدام برند بخرید.

جمع‌بندی

با بررسی مشخصات پرفروش ترین گوشی شیائومی و سامسونگ می‌توانید تصمیم‌ بگیرید که موبایل خود را از کدام برند تهیه کنید. به‌طور کلی سامسونگ ۸ سال رتبه برتر فروش در بازارهای جهانی را به‌خود اختصاص می‌داد تا اینکه شیائومی توانست این رتبه را از او بگیرد.

درحال‌حاضر این ۲ برند همواره درحال‌ رقابت هستند و شما باید پیش‌از خرید، موبایل‌های مورد نظر خود را ازنظر قیمت و قدرت سخت‌افزار بررسی کنید تا به نتیجه درستی برای خرید یکی از آ‌نها برسید.

منبع: گیمفا

جواب

Your email address will not be published.