زنان کدام کشورها بیشتر آرایش می کنند؟

ایالت متحده در لیست سرانه مصرف لوازم آرایشی رتبه اول را کسب کرده و می توان نتیجه گرفت که زنان این منطقه بیشتر آرایش می کنند. با این حال در هر کشوری معیارهای زیبایی با هم متفاوت است و به دنبال آن لوازم آرایشی پرطرفدار در هر کشوری تغییر می کند.

زنان فرانسوی از کرم پودر، زنان آمریکایی از سایه های پررنگ و زنان ژاپنی از رژگونه های براق بیشترین استفاده را می کنند. زنان در همه جای جهان همواره تمایل زیادی به آراستگی و بهبود ظاهر خود باتوجه به معیارهای زیبایی موجود در فرهنگ خود دارند که با استفاده از لوازم آرایشی می توانند به این خواسته خود تحقق بخشند.

آرایش زنان آمریکایی

زنان آمریکایی به لوازم آرایشی با رنگ های پر زرق و برق مانند سایه های رنگی آبی و بنفش علاقه دارند. در آمریکا برای آرایش چشم ها از خط چشم های بلند و پهن و مژه مصنوعی یا ریمل کمک می گیرند. آن ها به پرپشتی مژه ها اهمیت زیادی می دهند و لوازم آرایشی مرتبط در این زمینه مانند ریمل های حجم دهنده فروش بالاتری دارد. همچنین رژلب هایی با رنگ قرمز، نارنجی و جگری نیز جایگاه ویژه ای بین زنان آمریکایی دارد.

آرایش زنان هندی

زنان هندی تمایل دارند تغییرات محسوسی در چهره خود ایجاد کنند. سایه های دودی و تیره و خط چشم های دنباله دار بین بانوان هندی بسیار پرطرفدار است. همچنین لب های روشن نیز در نظر آن ها بسیار جذاب است. زنان هندی همراه سایه های دودی و براق از رژ لب های قرمز پررنگ نیز استفاده می کنند تا لب هایشان جلوه زیباتری داشته باشد. به همین دلیل در این کشور رژلب و سایه های پررنگ بسیار محبوب هستند.

آرایش زنان استرالیایی

در کشور استرالیا بیشترین تقاضا مربوط به کرم های روشن کننده، رژلب های مات و سایه های براق است. البته نمی توان گفت بانوان در تمام مناطق استرالیا از این لوازم آرایشی بیشتر استفاده می کنند. مثلا شمال استرالیا آب وهوای گرمسیری و تابستان های گرم و شرجی و زمستان های گرم دارد؛ ولی در جنوب این قاره شاهد آب وهوای سردتری هستیم به طوری که در تابستان باران هم می بارد. به همین دلیل بانوان استرالیا تمایل دارند از لوازم آرایشی ضدآب با ماندگاری بالا استفاده کنند.

آرایش زنان انگلیسی

زنان انگلیسی به آرایش های ملایم و کمرنگ علاقه دارند. بانوان این کشور زیبایی را در سادگی و حفظ حالت طبیعی چهره می دانند. آن ها هنگام آرایش بیشتر روی صاف و سفید کردن پوست و براق کردن لب ها تمرکز دارند. همچنین داشتن ابروهای پر و پررنگ برایشان معیاری از زیبایی محسوب می شود. به همین دلیل در انگلستان شاهد تقاضای بالای رژلب های مایع و پودرهای روشن هستیم.

امارات متحده عربی

معیار زیبایی بین بانوان امارات متحده عربی ابروهای پرپشت و پهن و مژه های بلند است. زنان عرب دوست دارند چهره بدون آرایش و ساده ای داشته باشند؛ ولی توجه خاصی به ابروهای پررنگ و مژه های بلند و زیبا نشان می دهند. به همین دلیل لوازم آرایشی چشم مانند مداد، سایه ابرو و ریمل از مهم ترین لوازمی هستند که در امارات متحده عرب تقاضا دارند.

آرایش زنان ژاپنی

زنان ژاپنی به ابروهای پهن و پوست های صاف علاقه دارند. در این کشور زنانی که لب های گوشتی و براق، چشم های بزرگ و گونه های برجسته دارند، زیبا شمرده می شوند. به همین دلیل در ژاپن مصرف رژ لب های قرمز بسیار افزایش یافته است. همچنین زنان ژاپنی برای براق تر نشان دادن گونه های خود از رژگونه های براق نیز استفاده می کنند. رژ لب های قرمز پررنگ و رژگونه دو لوازم آرایشی پرتقاضا در این کشور هستند.

آرایش زنان فرانسوی

زنان فرانسوی دوستدار پوست صاف و بدون لک هستند. بانوان این کشور به داشتن پوستی یکدست اهمیت ویژه ای می دهند و به همین دلیل همواره از کرم پودرهای مرغوب استفاده می کنند. خرید کرم پودرهایی که رنگ طبیعی دارند و پوشش نامحسوسی ایجاد می کنند در فرانسه رایج است. رژ لب بعد از کرم پودر دومین محصول آرایشی است که زنان فرانسه هنگام آرایش از آن زیاد استفاده می کنند.

آرایش زنان کانادایی

آرایش ابرو یکی از مهم ترین نکاتی است که زنان کانادایی به آن توجه می کنند. بانوان کانادایی زمان زیادی برای آرایش ابروهای خود چه ابروهای طبیعی و پهن و چه ابروهای رنگ شده و دکلره صرف می کنند. لوازم آرایشی مخصوص ابرو در این کشور فروش بالاتری دارد. پس از آن رژ لب های قرمز تیره یا قهوه ای و بژ (مات) محبوبیت بالایی بین زنان کانادایی دارند.

آرایش زنان مکزیک

زنان مکزیک به رژ لب هایی که به لب ها ظاهر برجسته تری می دهند، علاقه دارند. مثلا رژهایی با رنگ های براق یا قرمز در کنار مقدار زیادی ریمل بین زنان مکزیکی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر لب و مژه، آن ها به زیبایی ابروها نیز اهمیت ویژه ای می دهند و از سایه یا مداد ابرو برای پر کردن ابروهای خود استفاده می کنند. ژل ابرو هم از دیگر لوازم آرایشی پرتقاضا در مکزیک است که به زیباتر نشان دادن ابروها کمک می کند.

دلیل استفاده زیاد از لوازم آرایشی

یکی از مهم ترین دلایلی که بانوان را به سمت خرید لوازم آرایشی مختلف سوق می دهد، افزایش اعتماد به نفس به وسیله آرایش است. کرم پودرهایی که پوست را صاف می کنند و ریمل هایی که مژه ها را پررنگ تر و حجیم تر نشان می دهند، همه زیبایی چهره را دوچندان می کنند. تبلیغات شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیز در افزایش نرخ استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نیز نقش موثری دارد. در نهایت دغدغه های مربوط به افزایش سن و از بین رفتن ظاهر جوان نیز باعث شده بانوان از لوازم آرایشی به عنوان پوششی مناسب برای پنهان کردن افزایش سن استفاده کنند. نیاز تقریبا روزانه و تقاضای بالای لوازم آرایشی را نمی توان انکار کرد؛ ولی با آگاهی از روش دستیابی به لوازم آرایشی اصل می توان مانع از رساندن مواد مضر به بدن شد.

از آنجایی که اکثر لوازم آرایشی موجود در بازار تقلبی بوده و حاوی مواد شیمیایی، رنگ و عطر مصنوعی و مضر تشکیل شده اند، باید به دنبال این باشیم که لوازم آرایشی و بهداشتی کمیاب و اصل را از کجا پیدا کنیم. مثلا رژهای تقلبی حاوی مقدار زیادی سرب هستند که به بدن آسیب می رسانند. همچنین کرم پودرهای بی کیفیت و حاوی پارابن و… از طریق منافذ پوست جذب می شوند. بهتر است بدانید برای جلوگیری از ایجاد چروک، جوش، لکه و حساسیت پوست لازم است از لوازم آرایشی اصل و باکیفیت استفاده کنید.

سخن پایانی

زنان هر کشور براساس معیارهای زیبایی آن کشور از لوازم آرایشی خاصی بیشتر استفاده می کنند. در برخی مناطق که چشم های درشت و مژه های پرپشت نشانه هایی از زیبایی هستند، درخواست برای ریمل، خط چشم و سایه های پررنگ افزایش می یابد. در کشورهایی مانند فرانسه هم که به پوست صاف اهمیت می دهند، کرم پودرها بیشتر از سایر لوازم به فروش می رسند. با این حال برای داشتن ظاهری دلخواه با استفاده از لوازم مرغوب باید از چگونگی دسترسی به لوازم آرایشی اصل اطلاع داشت.

منبع: ستاره

جواب

Your email address will not be published.