زمان انتشار فصل دوم سریال خاندان اژدها فاش شد!

یکی از ستارگان سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) ظاهرا ماه انتشار فصل دوم این سریال را فاش کرده است.

لازم است بدانید که این اسپین آف از گیم آف ترونز اولین فصل خود را در ماه آگوست ۲۰۲۲ منتشر کرد که ۱۰ قسمت فصل اول آن سال‌های اولیه وستروس را با محوریت درگیری بین خاندان تارگرین و خاندان های تاور به تصویر می‌کشید. سازندگان سریال خاندان اژدها مدت کوتاهی پس از پخش فصل اول، فصل دوم آن را تایید کردند.

حالا مت اسمیت که یکی از ستارگان سریال House of the Dragon با ایفا کردن نقش دیمون تارگرین است، در گفتگو با بی‌بی‌سی در برنامه صبحانه Zoe Ball، اشاره‌ای به زمان انتشار فصل دوم این سریال کرده است.

در گفتگویی از اسمیت خواسته شد که به تیم پادکست بگوید که چه زمانی فصل دوم سریال منتشر خواهد شد و با آن که این بازیگر در اظهارات خود زیاد قاطع نبود، اما پاسخ داد: فکر می‌کنم آگوست. آگوست، فکر می‌کنم، فکر می‌کنم تابستان. این تابستان، بله من هنوز هیچ کدام از آن را ندیده‌ام اما سال گذشته آن را تمام کردیم.

توضیحاتی در رابطه با جدول زمانی تولید فصل دوم سریال خاندان اژدها

در حالی که بیش از یک سال است که از تایید شدن فصل دوم سریال خاندان اژدها می‌گذرد، HBO هنوز تاریخ انتشار فصل دوم را بصورت رسمی اعلام نکرده است. حتی زمانی که فیلمبرداری در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید، این وضعیت ادامه داشت. HBO قبلاً پیشنهاد کرده بود که فصل دوم House of the Dragon در تابستان ۲۰۲۴ پخش شود، اما هرگز تایید نکرد که سریال در چه ماه از تابستان عرضه خواهد شد. سریال خاندان اژدها در میان برنامه‌های تلویزیونی که در آینده پخش خواهند شد، جزو موارد نادری است که توانسته بود مراحل تولید خود را از تأثیر اعتصاب‌هایی که در هالیوود شده بود، در امان نگه دارد.

علاوه بر این سریال خاندان اژدها توانست در طول اعتصابات SAG-AFTRA به فیلمبرداری خود ادامه دهد، زیرا اکثر اعضای تیم بازیگران آن را هنرمندان بریتانیایی تشکیل می‌دهند که به جای اتحادیه‌ی هالیوود، تحت قرارداد محلی کار می‌کردند. پیش بردن مراحل فیلمبرداری در تابستان ۲۰۲۳ به سریال خاندان اژدها برتری بیشتری نسبت به دیگر نمایش‌های تلویزیونی داد که بر اثر اعتصابات کارشان به تعطیلی کشیده بود.

در کل می‌شود گفت به همین دلیل انتشار سریال House of the Dragon به محض آماده شدن احتمالاً در اولویت HBO برای پخش شدن قرار خواهد گرفت. در حالی که گفته اسمیت به دور از قطعیت است، اما زمان اکران در ماه آگوست برای سریال منطقی به نظر می‌رسد. به هر حال فصل ۱ خاندان اژدها در آگوست ۲۰۲۲ منتشر شد، بنابراین تعیین تاریخ انتشار برای آگوست ۲۰۲۴ تقریباً می‌شود گفت دو سال بعد از فصل اول خواهد بود. با این حال HBO همچنان باید تأیید کند که آیا گفته اسمیت درست است یا خیر؟