رونمایی از سورن پلاس بهینه به عنوان جایگزین پژو پارس

با توجه به تولید آزمایشی سورن پلاس بهینه، گفته می‌شود که این خودرو قرار است تا پایان سال جاری، جایگزین پژو پارس شود.

براساس برنامه‌ریزی وزارت صمت و ایران خودرو، پژو پارس در پایان سال ۱۴۰۲ توقف تولید خواهد شد و برای پوشش سهم بازار این خودرو، محصولاتی مانند سورن پلاس بهینه به بازار عرضه خواهند شد.

سورن پلاس بهینه در جایگاه یک سدان اقتصادی و ارزان‌تر از سایر تیپ‌های سورن پلاس قرار می‌گیرد و با این روش، خط تولید پیشرانه XU7 پلاس ۸ سوپاپ، فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

البته باید گفت که پروژه تولید پژو پارس جدید (پژو پارس فیس لیفت) در دست انجام است و احتمالاً در ماه‌های پایانی، این خودرو جایگزین نسخه فعلی خود خواهد شد. اما در نهایت پس از توقف تولید پژو پارس، قرار است تا سورن پلاس بهینه جایگزین این محصول شود.

مشخصات فنی سورن پلاس بهینه

سورن پلاس بهینه، یکی از محصولات خودروسازی ایران خودرو است که در جایگاه یک سدان اقتصادی و ارزان‌تر از سایر تیپ‌های سورن پلاس قرار می‌گیرد. این خودرو از پیشرانه XU7 پلاس با حجم ۱۷۶۱ سی‌سی، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ استفاده می‌کند و ۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده‌ی این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی است و توان را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین، این خودرو دارای قابلیت فعال‌سازی دوگانه سوز است.

سورن پلاس بهینه با استفاده از استانداردهای جدید، به سنسورهای نور و باران مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای دو کیسه‌ی هوا، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، پشتی صندلی برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان هیدرولیک و… است. در بخش عقب سورن پلاس بهینه، ترمز کاسه‌ای وجود دارد و در نمونه‌های تولید آزمایشی، از رینگ‌های آلومینیومی استفاده نشده است.

جواب

Your email address will not be published.