روز یازدهم المپیک پاریس؛ ایران به یک مدال برنز رسید

شب یازدهم مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ به پایان رسید و در پایان این شب، اگرچه کاروان المپیکی ایران می‌توانست زودتر به مدال‌های این تورنمنت برسد ولی امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی موفق شد اولین چراغ را روشن کند و با کسب مدال برنز، ایران را وارد جدول مدالی کند.

روز یازدهم المپیک پاریس روز بسیار به خصوصی بود؛ روزی که نمایندگان ورزشی کشورمان در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند و در مجموع روزی عجیب برای ورزشکاران تمام جهان بود.

مسابقات اسب سواری روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد) به صورت رسمی تمام شد و در بسیاری از مسابقات فینالیست‌ها مشخص شد و همچنین در رشته‌هایی به مانند هندبال و بسکتبال، تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی رقبای خود را در بخش زنان و مردان شناختند.

در روز دوازدهم ۲۳ مدال در ورزش‌های مختلف توزیع خواهد شد که در کشتی (۳)، وزنه برداری (۲)، تکواندو (۲)، صخره نوردی (۱)، اسکیت (۱)، موج‌سواری (۴)، دوچرخه‌سواری (۲)، بوکس (۲)، دوومیدانی (۵) و هنرهای نمایشی در آب (۱) مدال‌ها قرار است تقسیم شود.

همچنین لازم به ذکر است مراحل حساس و مهم مسابقاتی مانند والیبال مردان، واترپلو، بسکتبال زنان و هندبال هم در این روز دنبال خواهد شد.

در پایان، جدول مدالی روز یازدهم با صدرنشینی مطلق آمریکا به پایان رسید و آنها موفق شدند با ۲۴ مدال طلا صاحب جایگاه نخست شوند، چین با ۲۲ طلا در رده دوم قرار گرفته و استرالیا که با کشور میزبان بر سر رتبه سوم و چهارم در جدال بود، موفق شد اختلاف ایجاد کند و با ۱۴ مدال طلا سومین کاروان برتر المپیکی امسال شناخته شود. کاروان المپیک ایران با یک مدال برنز در رده شصت و هشتم قرار دارد.