تساوی ۱-۱ اسکاتلند مقابل سوئیس

پس از پیروزی آلمان مقابل مجارستان در گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، اسکاتلند و سوئیس به مصاف همدیگر رفتند. این بازی که هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند، در نهایت با تساوی ۱-۱ به اتمام رسید.

بازی را اسکاتلند بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا مالک توپ و میدان بود. پس از دقایقی بالاخره اولین موقعیت جدی بازی به دست آمد. در دقیقه ۱۳ پاس کات‌بک مک‌گرگور در سمت چپ، به مک‌تامینی رسید و ضربه این بازیکن با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد.

در ادامه سوئیس برای زدن گل تلاش کرد و در دقیقه ۲۶ پس از اشتباه بازیکنان اسکاتلند به گل دست یافت. در حالی‌که توپ در اختیار اسکاتلند بود و مدافعان این تیم در حال پاس‌کاری در دفاع بودند، ناگهان یک پاس به عقب اشتباه به شقیری رسید و او با ضربه‌ای فوق‌العاده از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

دقایقی بعد سوئیس می‌توانست گل بعدی را هم بزند اما ضربه اندویه را دروازه‌بان دفع کرد.

در ادامه نیمه اول بازی پایاپای و در میانه میدان دنبال شد تا تهدیدی روی دروازه‌ها شکل نگیرد.

نیمه دوم هم بدون موقعیت و هیجان خاصی آغاز شد تا اینکه در دقیقه ۵۹ اندویه با گان، دروازه‌بان اسکاتلند، در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه‌اش را این سنگربان به خوبی دفع کرد.

دو دقیقه بعد تیرنی روی برخورد با اندویه دچار مصدومیت و از بازی خارج شد.

لحظاتی بعد ضربه سر هانلی از بالای دروازه سوئیس به بیرون رفت.

در ادامه دو تیم موقعیت‌های ناقصی خلق کردند اما تهدید جدی‌ای روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در دقیقه ۸۳ اموبولو توانست گل دوم سوئیس را به ثمر برساند اما داور آن را به دلیل آفساید رد کرد.

در دقیقه ۸۸ روی شلوغی محوطه جریمه اسکاتلند، آمدونی قصد داشت با یک ضربه سر بازی را ۲-۱ کند اما بدشانس بود و توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در نهایت تلاش‌های دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت و سوت پایان بازی به صدا درآمد. با این نتیجه سوئیس با ۴ امتیاز پشت سر آلمان در رده دوم قرار گرفت و اسکاتلند اولین امتیازش را به‌دست آورد تا همچنان با پیروزی در دیدار آخر شانس صعود به دور بعد را داشته باشد.

خلاصه بازی اسکاتلند ۱-۱ سوئیس