برد عراق در برابر ویتنام؛ “ایمن حسین” صدر جدول گلزنان را گرفت!

در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، دیدار بین تیم‌های عراق و ویتنام به پایان رسید و با برتری تیم عراق به نتیجه ۳ بر ۲ ختم شد. این سومین و آخرین دیدار گروه D این مسابقات در ورزشگاه “جاسم بن حمد” با حکم داوری “محمد بن نصرالدین” برگزار شد، و علیرضا فغانی نیز به عنوان داور چهارم در این دیدار حضور داشت.

تیم ملی عراق با کسب ۶ امتیاز از دو دیدار قبلی، به عنوان صدرنشین گروه D، برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی نیاز به حداقل یک تساوی در این بازی داشت. در این دیدار، عراق به استراحت بسیاری از بازیکنان اصلی خود اقدام کرد.

تیم ویتنام، با عدم کسب هیچ امتیازی تا کنون، در صورت پیروزی در این دیدار، امکان صعود به مرحله یک هشتم نهایی را داشت. اما نیمه اول با برتری یک بر صفر ویتنام به پایان رسید، حالا امکانات تیم‌ها برای حضور در مرحله بعدی باید در نیمه دوم مشخص شود.

در ادامه مسابقه و با شروع نیمه دوم، عراق با گل زودهنگامی در دقیقه ۴۷ با ضربه سر “سولاکا” توانست نتیجه را به تساوی برساند. در دقیقه ۷۳، با گل زیبای “علی جاسم” و سرعت ویتنام در تغییر در تاکتیک بازی، تیم عراق به تفاوت یک گل رسید.

در دقیقه ۹۰+۱ “انگوین گوانگ های” از تیم ویتنام توانست با گلزنی، نتیجه را دوباره به تساوی برساند. اما در دقیقه ۹۰+۱۰، عراق با یک ضربه پنالتی دیگر، این بار به وسیله “ایمن حسین”، دوباره راهی برای گل زدن یافت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. “ایمن حسین” با این پنالتی، با ۵ گل به عنوان آقای گل این مسابقات محسوب شد.

با این پیروزی، تیم عراق با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه D به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت، در حالی که ویتنام بدون کسب امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت. در دیگر دیدار این گروه هم ژاپن با برتری ۳ بر یک برابر اندونزی به مرحله بعدی پیش رفت و به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. اندونزی نیز با ۳ امتیاز در رده سوم گروه ایستاد.