با ورزیده‌ترین زن جهان آشنا شوید!

لورا هورواث (Laura Horvath) به معنای واقعی کلمه ورزیده‌ترین و متناسب‌ترین زن روی زمین است. او می‌تواند وزنه ۱۲۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد؛ رقمی که تقریباً دو برابر وزن خودش است. می‌دود، شنا می‌کند، دوچرخه‌سواری و سنگنوردی می‌کند و ژیمناستیک هم جزئی از برنامه‌هایش است.

سال‌های اول زندگی

لورا در سال ۱۹۹۷ در بوداپست مجارستان به دنیا آمد. بچه‌ای پرجنب‌وجوش و اهل ورزش که ظاهراً بیشتر روی دیواره سنگنوردی احساس راحتی می‌کرد تا روی زمین.

او چندین عنوان ملی به دست آورد و در مسابقات قهرمانی جوانان اروپا شرکت کرد.

در سال ۲۰۱۴ برادرش کریستوف او را با کراس‌فیت آشنا کرد و باقی داستان را هم که حتماً می‌توانید حدس بزنید.

کراس‌فیت‌کار دو‌آتشه

کراس فیت نوعی تمرینی تناوبی با شدت بالاست که از حرکات ورزشی چالش‌برانگیز قدرتی و هوازی تشکیل شده است. این به معنی اسکوات، کشیدن، هل دادن، بلند کردن و یک‌عالم کار دیگر است.

لورا سال ۲۰۱۵ برای اولین بار در مسابقه کراس‌فیت شرکت کرد و با اختلاف ناچیز و قرار گرفتن در رتبه چهارم، از گرفتن مدال بازماند.

پس از چند تلاش ناموفق دیگر برای رسیدن به سکو، در نهایت به مسابقات سالانه «بازی‌های کراس‌فیت» ۲۰۱۸ راه یافت.

او به عنوان اولین زن مجارستانی که تا به حال در این رقابت‌ها شرکت کرده و جوان‌ترین زن در کل مسابقات، در پایان روز اول در صدر جدول امتیازات قرار گرفت.

در روز دوم لورا توانست در اولین رویداد کل زندگی‌اش برنده شود. رویداد موسوم به The Battleground که شامل کشیدن یک مانکن ۱۸۵ سانتیمتری و ۸۴ کیلوگرمی در مسافتی مشخص، دو بار بالارفتن از طناب، دوی ۴۰۰ متر و عبور از موانع با جلیقه‌ای وزنه‌دار به تن بود. (ویدئو این رقابت را اینجا تماشا کنید.)

در مجموع لورا مدال نقره مسابقات را کسب کرد و به عنوان «بهترین تازه‌کار سال» انتخاب شد.

او در سال ۲۰۲۱ برای بار دوم نقره گرفت و در سال ۲۰۲۲ برنز، اما درنهایت سال گذشته مدال طلا را به گردن آویخت و عنوان «متناسب‌ترین زن روی زمین» را به خود اختصاص داد.

متناسب‌ترین زن جهان

لورا هورواث حرکت دوضرب را با هالتر ۱۲۰ کیلویی انجام می‌دهد و برای حرکت یک‌ضرب از پس وزنه ۹۵ کیلوگرمی برمی‌آید.

سنگین‌ترین وزنه حرکت یک‌ضرب که تابه‌حال یک زن در حرکت یک‌ضرب بلند کرده ۱۵۵ کیلوگرم بوده و برای حرکت دوضرب ۱۹۳ کیلوگرم، که هردو متعلق به تاتیانا کاشیرینا است.

به گفته خودش، مدت زیادی است که دارد خودش را می‌سازد و از زمانی که کراس‌فیت را شروع کرده می‌دانسته که به هدفش که رسیدن به عنوان «متناسب‌ترین» روی زمین است خواهد رسید.

او می‌گوید: «از کاری که بدنم می‌تواند انجام دهد خوشحالم. من فیلم جدید «باربی» را نگاه نمی‌کنم و بگویم «آه، می‌خواهم آن‌شکلی باشم». من می‌خواهم شبیه همان چیزی باشم که هستم. می‌خواهم ثابت کنم بدنم، هرطور که هست، می‌تواند این کارهای شگفت‌انگیز را انجام دهد.»

تمرینات شدید

برای آماده شدن برای مسابقات، لورا همه کار می‌کند؛ دوچرخه‌سواری، شنا، حمل کیسه‌های شن به بالا و پایین تپه و کارهای دیگر. اما بیشتر وقتش را در سالن ورزشی کراس‌فیت می‌گذراند.

همه این‌ها با تمرینات هوازی با شدت بالا مانند دویدن، قایقرانی و ماشین اسکی آمیخته می‌شود.

لورا اعتراف می‌کند که از ژیمناستیک لذت چندانی نمی‌برد اما ویدئوهای اینستاگرامش نشان می‌دهد که در آن هم بسیار خوب است.

ویدئوهای حیرت‌آور لورا نشان می‌دهند که در حالی که روی دستانش ایستاده، حرکت شنا را انجام می‌دهد و به‌آسانی بارفیکس و دیپ می‌رود.

تغذیه

لورا از سال ۲۰۲۱ با یک متخصص تغذیه کار کرده تا تمریناتش را ارتقا دهد. اما جالب اینجاست که مانند گذشته کالری‌ها را نمی‌شمارد و رژیم‌های غذایی شدید نمی‌گیرد. در عوض بر تغذیه عمومی سالم تمرکز دارد.

صبحانه معمول او هلیم فرنگی یا تخم‌مرغ همزده است اما اگر قرار باشد بدود تا بعد از تمرین غذا نمی‌خورد.

بین جلسات تمرینش دو یا سه بار دیگر غذا می‌خورد و تا حد ممکن از غذا خوردن بعد از ساعت ۸ شب خودداری می‌کند.

محصولات لبنی زیادی مصرف می‌کند و تلاش می‌کند کاملاً از نان اجتناب کند.

به‌طور کلی برنامه تغذیه او مثل اکثر ورزشکارها شامل دریافت پروتئین و کربوهیدرات کافی برای سوخت‌رسانی به بدنش و نمایش بهترین عملکرد ممکن است.

اسطوره‌هایش

لورا هورواث در یکی از مصاحبه‌هایش به دو نام اشاره کرده است: لیندزی وان و سرنا ویلیامز.

وان ۳۹ ساله، قهرمان سابق اسکی آلپاین جام جهانی اهل آمریکاست که در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب مدال طلا شد. و ویلیامز ۴۲ ساله عموماً به‌عنوان یکی از بهترین تنیسورهای تمام ادوار شناخته می‌شود. او ۲۳ گرند اسلم برده و به‌مدت ۳۱۹ هفته در رده اول بوده است.

منبع: روزیاتو