باکس آفیس: صدرنشینی انیمیشن «درون و بیرون ۲» همراه با رکوردشکنی

استودیو پیکسار و دیزنی بار دیگر ثابت کردند که آن‌‌ها همچنان قادر هستند تا انیمیشن‌های سینمایی بسیار پرفروش و خوبی را تولید کنند. انیمیشن سینمایی «درون و بیرون ۲» در دومین هفته اکرانش موفق شد تا به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در داخل آمریکا دست پیدا کند که خودش برای یک انیمیشن سینمایی رکورد محسوب می‌شود.

رکورد بهترین فروش در هفته دوم اکران در بین انیمیشن‌های سینمایی در اختیار انیمیشن Super Mario Bros Movie با ۹۲٫۳ میلیون دلار قرار داشت و حالا انیمیشن «درون و بیرون ۲» با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در هفته دوم اکرانش در داخل آمریکا توانسته این رکورد را جابه‌جا کند.

این انیمیشن سینمایی در فروش خودش در این دو هفته اکران در داخل آمریکا توانسته مبلغ قابل توجه ۳۵۵٫۲ میلیون دلاری را از آن خودش کند. انیمیشن «درون و بیرون ۲» در اکران این هفته خودش در گیشه‌های بین‌المللی نیز مبلغ ۱۶۴٫۴ میلیون دلار را کسب کرد و فروش کلی بین‌المللی‌اش را به رقم ۳۶۹٫۲ میلیون دلار رساند. با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، انیمیشن «درون و بیرون ۲» در مدت دو هفته اکرانش روی پرده سینماها موفق شده تا فروش جهانی ۷۲۴٫۴ میلیون دلار را کسب کند و پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ میلادی تا به امروز شود.

همانند هفته گذشته، جایگاه دوم جدول باکس آفیس این هفته نیز در اختیار فیلم Bad Boys: Ride or Die قرار دارد که توانسته در فروش این هفته خودش مبلغ ۱۸٫۷ میلیون دلار را در داخل آمریکا کسب کند و فروش کلی داخلی‌اش را به مرز ۱۴۶٫۹ میلیون دلار برساند.

فیلم «پسران بد: بران یا بمیر» موفق شده تا مبلغ ۲۴٫۱ میلیون دلار را از فروش این هفته خودش در گیشه‌های بین‎المللی کسب کند و پس از سه هفته اکران، فروش کلی بین‌المللی خودش را به رقم ۱۴۲٫۲ میلیون دلار برساند. با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، این اثر سینمایی تاکنون بیش از ۲۸۹٫۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است.

یکی از فیلم‌های تازه اکران شده این هفته باکس آفیس نیز فیلم The Bikeriders محصول کمپانی فوکوس پیکچرز است که توانسته مبلغ ۱۰ میلیون دلار در داخل آمریکا بفروشد و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس این هفته قرار بگیرد. این فیلم در فروش خودش در گیشه‌های بین‌المللی نیز مبلغ ۴ میلیون دلار را کسب کرده تا با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، در هفته ابتدایی مبلغ ۱۴ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد.

جایگاه چهارم جدول باکس آفیس این هفته را نیز فیلم Kingdom of the Planet of the Apes به خودش اختصاص داده است، این اثر سینمایی این هفته مبلغ ۳٫۷ میلیون دلار در داخل آمریکا فروخت و پس از هفت هفته اکران توانست فروش کلی داخلی‌اش را به رقم ۱۶۴٫۴ میلیون دلار برساند. این اثر سینمایی تا به امروز در گیشه‌های بین‌المللی مبلغ ۲۱۷ میلیون دلار فروخته و با احتساب فروش داخلی و خارجی می‌توان گفت که این فیلم مبلغ ۳۸۱٫۴ میلیون دلار تا به امروز فروش جهانی داشته است.