/

افسانه‌های رایج در مورد چگونگی افزایش تستوسترون

افسانه های زیادی در مورد تستوسترون، هورمون مهم مردانه وجود دارد، از جمله نکاتی برای افزایش سطح تستوسترون که موثر نیستند.

بسیاری از این افسانه ها دقیق به نظر می رسند، اما در واقع توسط هیچ تحقیق علمی یا سایر شواهد تجربی پشتیبانی نمی شوند. اینها شامل ایده هایی مانند:

محصولات سویا می توانند سطح تستوسترون شما را کاهش دهند.

خوردن استیک و تخم مرغ می تواند به تولید تستوسترون بیشتر کمک کند.

دوش آب سرد می تواند تولید تستوسترون را افزایش دهد.

بسته بندی مواد غذایی پلاستیکی برای مردانگی شما مضر است.

برای کمک به شما برای جلوگیری از اتلاف وقت خود بر روی تکنیک هایی که کار نمی کنند، در زیر هر یک از این افسانه ها را از بین برده ایم.

محصولات حاوی سویا باعث کاهش تستوسترون می شوند

اگر زمانی را صرف جستجو در جوامع آنلاین تناسب اندام می کنید، ممکن است شنیده باشید که محصولات مبتنی بر سویا، مانند جایگزین های گوشت مبتنی بر سویا، میسو و شیر سویا، می توانند تولید تستوسترون شما را کاهش داده و بر سلامت شما تأثیر بگذارند.

واقعیت این است که شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد محصولات سویا بر سطح تستوسترون در مردان سالم تأثیر دارند. در واقع، بررسی‌های علمی متعدد نشان داده‌اند که مقادیر معمولی سویا هیچ تاثیری بر تستوسترون یا اثر “زنانه” بر هورمون‌های مردان ندارد.

رژیم غذایی “استیک و تخم مرغ” تستوسترون را افزایش می دهد

زندگی یک وسترن اسپاگتی نیست. اگرچه وایلد بیل ممکن است رژیم غذایی ثابت از استیک و تخم مرغ را عامل موفقیت خود در غرب قدیم بداند، اما در مورد تولید تستوسترون، تحقیقات در بهترین حالت متفاوت است.

در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم های غذایی غنی از چربی ممکن است تأثیر مثبتی بر توانایی شما در تولید تستوسترون داشته باشد، تحقیقاتی نیز وجود دارد که نشان می دهد غذاهای پرچرب ممکن است سطح تستوسترون را کاهش دهند.

به زبان ساده، هیئت منصفه هنوز در این مورد بسیار حساس است. در حالی که استیک و تخم مرغ می توانند طعم بسیار خوبی داشته باشند و قطعاً سرشار از پروتئین هستند، شواهد واقعی وجود ندارد که خوردن مکرر این نوع وعده غذایی به تولید تستوسترون بیشتر کمک کند.

خوردن غذا در بسته بندی های پلاستیکی باعث کاهش تستوسترون می شود

ممکن است شنیده باشید که محصولات بسته بندی شده با پلاستیک می توانند تستوسترون را با انتقال مواد شیمیایی مانند بیسفنول A (BPA) یا بیسفنول S (BPS) به بدن شما کاهش دهند.

قرار گرفتن در معرض BPA قطعا برای شما خوب نیست. با این حال، ارتباط بین بسته‌بندی‌های پلاستیکی، BPA و سطح تستوسترون آنطور که بسیاری از وبلاگ‌ها و سایر منابع اطلاعاتی ممکن است به نظر می‌رسند، کاملاً واضح نیست.

برخی تحقیقات نشان می دهد که BPA ممکن است با کاهش تستوسترون مرتبط باشد. برای مثال، مطالعه‌ای که در سال 2013 در مجله باروری و عقیمی منتشر شد، نشان داد که مردانی که در محل کار در معرض BPA قرار می‌گیرند، سطح هورمون‌های جنسی کمتری دارند.

با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که خوردن غذا از ظروف پلاستیکی بر تولید تستوسترون شما تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که مقدار BPA در ظروف غذا بسیار کمتر از مقدار BPA است که یک کارگر ممکن است در یک محیط صنعتی در معرض آن قرار گیرد.

به طور خلاصه، هیئت منصفه در مورد BPA و تستوسترون نیز حاضر است. اجتناب از پلاستیک در صورت امکان ایده خوبی است، اما این نظریه که نخوردن غذاهای کنسرو شده یا پرهیز از ظروف پلاستیکی آماده‌سازی وعده‌های غذایی می‌تواند تستوسترون شما را افزایش دهد، هنوز توسط علم جامد تأیید نشده است.

دوش آب سرد باعث افزایش تستوسترون می شود

این افسانه یکی دیگر از موارد مورد علاقه شایعات آنلاین است. ایده پشت آن ساده است – اینکه دوش آب سرد بیضه های شما را در دمای مطلوب نگه می دارد و به بدن شما کمک می کند تا تستوسترون را به طور موثرتری تولید کند.

در حال حاضر، ما هیچ تحقیق قابل اعتمادی نداریم که نشان دهد رابطه قوی بین قرار گرفتن در معرض آب سرد (یا درجه حرارت به طور کلی) و میزان تولید تستوسترون توسط بیضه ها وجود دارد.

اگرچه شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دمای بیضه ممکن است با چیزهایی مانند تولید اسپرم و سنتز پروتئین مرتبط باشد، هیچ تحقیق قابل اعتمادی وجود ندارد که نشان دهد دوش گرفتن سرد با هرگونه تغییر در سطح تستوسترون مرتبط است.

در واقع، یک مطالعه از اوایل دهه 1990 به این نتیجه رسید که تحریک آب سرد در واقع سطح تستوسترون را کاهش می دهد. اما هی، چه کسی می داند.

جواب

Your email address will not be published.