استقلال با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس نایب قهرمان لیگ برتر شد

استقلال در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی مقابل پیکان با دو گل به پیروزی رسید که پرسپولیس با گل مشکوک به آفساید گئورگی گولسیانی در دقایق پایانی بازی به پیروزی رسید تا عنوان قهرمانی لیگ برتر به سرخ‌ها برسد.

استقلال در دقیقه نهم سه موقعیت را به شکل عجیبی از دست داد. ابتدا این صالح حردانی بود که از سمت راست توپ را به روی دروازه ارسال کرد و محمدرضا دیناروند با واکنشی به موقع، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. در ادامه توپ به مهرداد محمدی رسید و علی رغم اینکه ضربه او از خط دروازه رد شده بود، اما دیناروند توپ را برگشت داد و کمک داور نتوانست در این صحنه تصمیم درستی بگیرد. در برگشت و برای بار سوم، گوستاوو بلانکو صاحب موقعیت شد که این بار امیرحسین صدقی توپ را از روی خط برگشت داد.

استقلال در ادامه و طی 85 ثانیه موفق شد دو مرتبه دروازه پیکان را باز کند. ابتدا جلال الدین ماشاریپوف از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که ارسال او به روی دروازه با ضربه چکشی رضاوند همراه شد که توپ پس از برخورد به یکی از مدافعان پیکان مقابل مهرداد محمدی قرار گرفت و او نیز ضربه اش را زد که با برخورد به پای یکی از بازیکنان میزبان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

سپس و در شرایطی که پیکان برای زدن گل تساوی یک حمله را آغاز کرده بود، این استقلالی‌ها بودند که روی یک ضدحمله و پاس در عمق رضاوند، صاحب موقعیت شدند و توپ به مهرداد محمدی رسید که این بازیکن پس از دریبل دیناروند گلر پیکان، توپ را وارد دروازه کرد تا بازی دو بر صفر شود.

شاگردان نکونام ظرف دو دقیقه صاحب دو فرصت طلایی شدند. ابتدا صالح حردانی در موقعیت تک به تک با دیناروند قرار گرفت که گلر پیکانی‌ها با واکنشی به موقع این توپ را دفع کرد. سپس مهرداد محمدی با دروازه میزبان تک به تک شد که شوت او را نیز سنگربان جوان پیکان دفع کرد.

تیم رضا عنایتی در دقیقه 55 با اخراج سنگربان جوان خود 10 نفره شد. ارسال صالح حردانی از زمین خودی به پشت مدافعان پیکان ارسال شد. محمدرضا دیناروند گلر جوان پیکان برای دفع توپ از دروازه‌اش خارج شد ولی در محاسباتش مرتکب اشتباه بزرگی شد و خارج از محوطه جریمه با دست توپ را دفع کرد. در ادامه نیز اکرمی داور مسابقه با یک کارت قرمز مستقیم او را از زمین بازی اخراج کرد.

استقلال توانست توسط محمدی به گل سوم برسد ولی به دلیل حضور او در شرایط آفساید، این گل رد شد. زبیر نیک نفس می‌توانست یک گل زیبا را وارد دروازه پیکان کند ولی در این امر بدشانس بود. ضربه ایستگاهی او چسبیده به محوطه جریمه به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به درون زمین بازگشت.

سلمانی می‌توانست در ثانیه‌های پایانی اختلاف را بیشتر کند ولی ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا استقلال در نهایت با پیروزی دو بر صفر از سد پیکان عبور کند و با توجه به پیروزی پرسپولیس در بازی همزمان، جام قهرمانی به سرخ‌ها رسید.

جواب

Your email address will not be published.