ادامه شکست‌های تیم ملی والیبال ایران؛ این‌بار مقابل برزیل!

هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 از 15 خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شده‌ است و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد.

ست اول: ایران ۱۹ – برزیل ۲۵

بازی تا امتیاز شش با دو دفاع دیدنی محمد ولی‌زاده مقابل لوکاس ساتکمپ برابر پیش می‌رفت تا اینکه برزیلی‌ها با سرویس‌های خوب لوکاس ساتکمپ سه امتیاز پیش افتادند. در ادامه سرویس‌ها و توپ‌گیری‌های دیدنی برزیلی‌ها و همچنین دریافت‌های ضعیف ملی پوشان بازی را شانزده بر ده به سود برزیل کرد. آلان سوزا، یوآندی لئال، ایساک سانتوس و لوکاس ساتکمپ به تناوب آبشارهایشان را تبدیل به امتیاز می‌کردند و دفاعی را مقابل خود نمی‌دیدند تا موریس موتا پائز از هر دو وقت استراحت خود استفاده کند. پس از وقت استراحت ایران با سرویس‌های خوب امین اسماعیل‌نژاد کمی اختلاف را کم کرد اما فاصله زیادی که برزیلی‌ها در اوایل ست ایجاد کردند باعث پیروزی آنها در این ست شد.

ست دوم: ایران ۲۵ – برزیل ۲۲

ایران شروعی طوفانی در آغاز این ست داشت و سه بر صفر پیش افتاد. روند خوب تیم ملی و سرویس پوریا حسین‌خانزاده باعث شد تا رزنده در امتیاز شش بر دو به سود ایران، وقت استراحت بگیرد. پس از وقت استراحت روند خوب ایران ادامه داشت و امین اسماعیل‌نژاد و مرتضی شریفی یک به یک امتیاز‌ها را جمع می‌کردند به طوری که بازی پانزده بر نه به سود ایران شد و برناردو رزنده مجبور به گرفتن وقت استراحت دوم شود. در ادامه عملکرد خوب ملی پوشان حتی باعث شد تا برزیلی‌ها خطای آرایش تیمی بدهند و یک امتیاز را نصیب ایران بکنند و بازی ۱۹ بر ۱۲ شود. برزیلی‌ها از این امتیاز به خود آمدند و با دفاع‌های عالی و اشتباه بازیکنان ایران اختلاف به سه رساندند تا سرمربی تیم ملی برای عوض کردن جریان بازی از هر دو وقت استراحت خود استفاده کند. پس از وقت استراحت با آبشار خوب اسماعیل‌نژاد و دفاع دیدنی حسین‌خانزاده بازی بیست و یک بر شانزده به سود ایران شد. در ادامه برزیلی‌ها هر چه تلاش کردند نتوانستند به امتیازات تیم ملی ایران برسند و با امتیاز آخری که خود برزیلی‌ها به ایران دادند، ست دوم به سود ایران تمام شد.

ست سوم: ایران ۱۶ – برزیل ۲۵

بر خلاف ست دوم برزیلی‌ها در این ست خوب شروع کردند و با سرویس‌ها و آبشارهای خوب لئال و سوزا بازی را شش بر دو به سود خود تغییر دادند. اما ملی پوشان ایرانی خیلی سریع با سرویس‌های خوب پوریا حسین خانزاده اختلاف را به یک رساندند تا رزنده خیلی زود و آن هم در امتیاز شش بر پنج به سود برزیل وقت استراحت بگیرد. پس از این تایم اوت، برزیلی‌ها دوباره شروع به گرفتن امتیازات متوالی شدند و با توجه به ضعف ملی پوشان در دریافت و هوشیاری فرناندو کرلینگ پاسور برزیل در دادن پاس‌های سرعتی و درخشش ایساک سانتوس بازی چهارده هشت به سود برزیل شد. برزیلی‌ها با سرویس‌های حساب شده و گرفتن امتیاز سرویس نتیجه را هجده بر یازده کردند تا موریس موتا پائز هر دو وقت استراحت خود را بگیرد. دفاع عقب و جلوی زمین تیم ملی عملا از کار افتاده بود و برزیلی‌ها این فرصت را داشتند تا هر کاری را که دلشان بخواهد انجام بدهند و در نهایت با اختلاف فراوان این ست را پیروز شوند. برزیل در ست سوم امتیازات سرویس زیادی را به دست آورد.

ست چهارم: ایران ٢٣- برزیل ۲۵ و باخت ششم ایران

ست چهارم تا امتیاز هفت نزدیک پیش رفت و مرتضی شریفی و امین اسماعیل‌نژاد بهترین‌های ایران تا این امتیاز بودند. ایران با آبشار پوریا حسین خانزاده بازی را نه بر هفت به سود خود کرد اما برزیلی‌ها در لحظه دو اختلاف را جبران کردند و نه بر نه مساوی شد. از اینجا بود که دو تیم تا امتیاز سیزده مساوی پیش رفتند که محمد ولی‌زاده با یک دفاع دیدنی ایران را پانزده بر سیزده پیش انداخت. اما برزیلی‌ها یک بار دیگر نه تنها اختلاف را جبران کردند بلکه شانزده بر پانزده نیز پیش افتادند تا پائز درخواست وقت استراحت برای ایران بکند. پس از این وقت استراحت باز هم بازی تا امتیاز بیست نزدیک دنبال می‌شد تا اینکه لوکاس ساتکمپ به پشت خط سرویس رفت و نتیجه را بیست و دو بر بیست به سود برزیل کرد. چند اشتباه بازیکنان ایران در توپ‌های برگشتی و زدن توپ به اوت از مرتضی شریفی و امین اسماعیل‌نژاد باعث شد تا برزیل اختلاف را حفظ کند و برنده ست و مسابقه شود.