ادامه دیدارهای هفته اول لیگ برتر ایران؛ از پیروزی استقلال تا شروع طوفانی تراکتور!

در اولین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران، شاهد نتایج جذاب و هیجان‌انگیزی بودیم که هر کدام از تیم‌ها برای آغاز فصل جدید به میدان رفتند. استقلال با پیروزی ۲-۱ مقابل شمس‌آذر، سپاهان با برد ۳-۱ برابر چادرملو، تراکتور با پیروزی قاطع ۲-۰ بر مس رفسنجان، و فولاد با نتیجه ۱-۰ در برابر نساجی، توانستند اولین سه امتیاز فصل را کسب کنند.

پیروزی ۲-۱ استقلال مقابل شمس‌آذر

در روز دخالت VAR و تصمیمات کاملا اثرگذار و مهم، استقلال موفق شد به لطف گل دقایق پایانی محمدحسین اسلامی، با نتیجه دو بر یک از سد شمس آذر قزوین عبور کرده و اولین سه امتیاز فصل جدید را از آن خود کند.

نخستین موقعیت جدی بازی را شمس آذر خلق کرد. این تیم پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه علی آزادمنش با اختلاف کمی به بیرون رفت. چند دقیقه بعد، رامین رضاییان این موقعیت را پاسخ داد. او با یک حرکت در عرض و جا گذاشتن بازیکنان شمس آذر، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ او با برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد.

در دقیقه 20 بود که محمدامین رضایی، گلر شمس آذر از دروازه خارج شد و پشت محوطه جریمه با سر، توپ را به پای ماشاریپوف کوبید و خوش شانس بود که استقلالی‌ها از این توپ سرگردان و دروازه خالی میزبان استفاده نکردند. در ادامه رضاییان در محوطه جریمه در موقعیت خوبی مقابل دروازه حریف قرار گرفت که شوت او با برخورد به پای محمدامین رضایی، راهی کرنر شد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم، شاگردان نکونام به گل رسیدند. سیلوا یک ضربه خطا را از مرکز زمین به روی دروازه ارسال کرد که رمضانی با ضربه سر، روی توپ اثر گذاشت که محمدی، کاپیتان شمس آذر، توپ را به صورت ناقص دفع کرد و توپ به رمضانی رسید که این بازیکن خودش را به سمت توپ پرت کرد و با یک ضربه، دروازه را باز کرد.

علی آزادمنش دو ارسال بسیار خطرناک و تند و تیز را به روی دروازه ارسال کرد که هر دو از کنار تیرک دروازه به بیرون رفتند. او سپس به‌طور اتفاقی تا آستانه گلزنی پیش رفت. ارسال آزادمنش به دلیل وزش بسیار شدید باد تغییر مسیر داد و در آستانه ورود به دروازه بود که حسینی با یک سوپرواکنش دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

در ادامه و با دخالت VAR، شمس آذر صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از سرنگونی مدافع شمس آذر در محوطه جریمه استقلال، کوپال ناظمی از پیام حیدری خواست تا برای بررسی صحنه به کنار زمین بیاید و او پس از بازبینی صحنه، یک خطای پنالتی برای میزبان اعلام کرد که امیرمحمد نسایی آن را برخلاف جهت حرکت حسینی وارد دروازه کرد.

در دقیقه 90+4 بود که باز هم دخالت VAR باعث یک اثرگذاری مهم در نتیجه بازی شد. پس از حرکت دیدنی رامین رضاییان از سمت راست و ارسال این بازیکن، محمدحسین اسلامی با یک ضربه دیدنی، گل دوم را به ثمر رساند ولی کمک داور آن را آفساید اعلام کرد که پس از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدیویی، این گل تأیید شد.

در نهایت نیز بازی با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان نکونام سه امتیاز دشوار خارج از خانه را کسب کنند.

پیروزی ۳-۱ سپاهان مقابل چادرملو

تیم فوتبال سپاهان موفق شد اولین بازی فصل را با پیروزی سه بر یک پشت سر بگذارد.

این پیروزی البته آسان برای مورایس و شاگردانش رقم نخورد و آنها در دقیقه ۶۰ روی یک ضربه والی تماشایی ترس آخرین شکست خود را در ورزشگاه نقش جهان را به‌خاطر آوردند.

پاهان البته بازی را خوب آغاز کرد و در حالی که می‌توانست حتی در نیمه اول به گل دست پیدا کند، در نیمه دوم بود که با ضربه پنالتی کاوه رضایی در دقیقه ۵۴ که با تیزهوشی آریا یوسفی به دست آمده بود به گل اول دست پیدا کرد.

با این حال چند دقیقه بعد تیم فوتبال چادرملو روی یک والی تماشایی توسط محمد پاپی در دقیقه ۶۲ به گل تساوی دست پیدا کرد تا نگرانی هواداران سپاهان فزونی بگیرد و شعار علیه مدیران باشگاه را تشدید کنند.

در شرایطی که اوضاع به سود سپاهان به نظر نمی‌رسید محمد کریمی روی پاس کاوه رضایی موفق شد در اوج التهاب در دقیقه ۶۹ دروازه حجت صدقی را برای دومین مرتبه باز کند.

در ادامه بازیکنان سپاهان موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند و تیم سعید اخباری هم برای بازگشت دوباره تلاش می‌کرد اما در نهایت این سپاهان بود که از تجربه و تعویض‌های خود بهتر استفاده کرد و در دقیقه اول وقت‌های رضایی روی پاس تماشایی و دقیق کریمی و ضربه رضا شکاری به گل سوم دست یافت تا از کسب ۳ امتیاز در اولین بازی فصل مطمئن بشود.

این بازی در شرایطی برگزار شد که نقش جهان اصلا وضعیت خوبی نداشت و شاید آخرین میزبانی را برای مورایس و شاگردانش برگزار کرد. سپاهان با پیروزی در اولین گام با امیدواری به ادامه مسابقات می‌اندیشد و در سوی دیگر اخباری و شاگردانش باید برای کسب اولین امتیاز تاریخ لیگ برتر همچنان منتظر بمانند و چشم به بازی خانگی داشته باشند.

تراکتور ۲- مس صفر؛ شروع طوفانی ستاره‌ها

مس رفسنجان در شرایطی نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر را برگزار کرد و میزبان تراکتور بود که محرم نویدکیا نتوانست از هیچ خرید جدیدی استفاده کند و با 11 بازیکن اصلی و دو مهره گمنام در روی نیمکت کارش را آغاز کرد و همین شرایط دشوار هم موجب شد تا تیمش در همان نیمه اول شوکه شود و تراکتور که نمایش تاکتیکی و فنی بهتری به نمایش گذاشته بود، روی دو نفوذ از سمت راست زمین و ارسال کوتاه مهدی ترابی و ضربه امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه 10 و سانتر زمینی دانیال اسماعیلی‌فر و شوت اشترکالی در دقیقه 28 گل دوم را به ثمر رساند و برد ارزشمندی با حضور ستاره‌های تازه وارد کسب کند.

پیروزی ۱-۰ فولاد مقابل نساجی

دیدار تیم‌های نساجی و فولاد خوزستان شب گذشته با پیروزی تیم مهمان به پایان رسید و یحیی گل‌محمدی اولین سه امتیاز خود را این تیم خوزستانی به دست آورد.

این دیدار که در نیمه نخست با موقعیت‌های نصفه و نیمه همراه بود و بیشتر جریان مسابقه در میانه میدان و با سخت‌گیری بازیکنان دو تیم پیش می‌رفت اما در نیمه دوم دو تیم موقعیت‌های بیشتری خلق کردند و به ویژه از دقیقه 70 تیم فولاد خوزستان فشار زیادی به نساجی وارد کرد.

محمدرضا سلیمانی مهاجم تازه‌وارد فولاد خوزستان اولین گل خود برای این تیم را توانست در دقیقه 69 مسابقه با یک فرار خوب و ضربه به زاویه مخالف به ثمر برساند.

یحیی گل‌محمدی و ساکت الهامی در این مسابقه روی نیمکت حضور نداشتند و این مسابقه بدون حضور سرمربی دو تیم برگزار شد.