یامال بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال لالیگا شد

فصل درخشان لامینه یامال که با نمایش‌های عالی در لباس بارسلونا و سپس تیم ملی اسپانیا آغاز شد، با دریافت جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال فصل به اتمام رسید.

یامال به‌عنوان بازیکنی از آکادمی خیلی زود با عملکرد خوب در تمرینات خیلی زود اعتماد ژاوی هرناندز را به‌دست آورد و به ترکیب اصلی بلوگرانا رسید. درخشش‌های او در پیراهن آبی‌اناری منجر به این شد که او راهش را به تیم ملی اسپانیا هم پیدا کند و حالا در آستانه یورو ۲۰۲۴ یکی از امیدهای تیم لوئیس دلا فوئنته باشد.

او شب گذشته در مراسم انتخاب بهترین‌های فصل لالیگا، جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال را دریافت کرد تا با انگیزه‌ای عالی پای به رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ بگذارد. رودریگو، وینگر برزیلی رئال مادرید و پائو کوبارسی، دیگر ستاره جوان بارسلونا هم در بین نامزدها بودند.

یامال در مورد انتخابش به‌عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۳ سال لالیگا گفت:«راستش را بخواهید در اوایل فصل این انتظار را نداشتم. می‌دانستم که می‌توانم در پیراهن بارسا عملکرد خوبی داشته باشم اما همه چیز خیلی زود پیشرفت کرد و من به دستاوردهای خوبی رسیدم.

همه این موفقیت‌ها را مدیون خانواده، مربی‌ها و هم‌تیمی‌هایم و اعضای بارسلونا هستم که در همه مراحل به من کمک کردند و نگذاشتند تنها باشم. از شما ممنونم.»